تحول در خدمات رسانی به مردم با کلانتری دیجیتال

12:25 - 26 تير 1399
کد خبر: ۶۳۸۰۷۲
رییس پلیس پیشگیری ناجا با تاکید بر لزوم بهره گیری از فناوری‌های نوین برای توسعه خدمات رسانی مطلوب به مردم از راه اندازی دبیرخانه دائمی و کارگروه‌های تخصصی هوشمند سازی در پلیس پیشگیری خبر داد.

- سردار مهدی معصوم بیگی در حاشیه جلسه هم اندیشی با موضوع هوشمندسازی ماموریت‌های پلیس پیشگیری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: مردمی بودن پلیس و تغییرات و پیچیدگی‌های زندگی اجتماعی که به دنبال خود افزایش حجم ماموریت‌های پلیس در حوزه کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها را به دنبال دارد، هوشمندسازی در پلیس را به امری ضروری تبدیل کرده است.

این مقام ارشد انتظامی هوشمندسازی و به روز بودن را از مولفه‌های محوری هویت پلیس کارآمد در جامعه دانست و تصریح کرد: امروز میدان خلاقیت‌ها و ایده‌های نو و هوشمندانه است و سازمانی در این برهه تاریخی قدرتمند و قوام خواهد داشت که هوشمندانه از دانش روز بهره گیری و اثربخشی و کارآیی سازمانی را ارتقاء دهد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هوشمندسازی ضرورت سازمانی و راهبرد ناجاست، ادامه داد: با راه اندازی دبیرخانه دائمی و کارگروه‌های تخصصی هوشمندسازی در پلیس پیشگیری ان شاءالله شاهد تحولی نو در عرصه خدمات رسانی به مردم، ارتقاء عملکرد و مقابله با جرایم به شکل هوشمندانه خواهیم بود.

سردار معصوم بیگی با بیان اینکه روزانه هزاران ماموریت مختلف و انواع گوناگون خدمات انتظامی و اجتماعی توسط کلانتری‌ها و پاسگاه‌های سراسر کشور به اقشار مختلف ارائه می‌شود، گفت: نیازمندی روزانه مردم به خدمات کلانتری بر ضرورت هوشمندسازی این خدمات افزوده است، لذا پلیس پیشگیری با اتخاذ این رویکرد در صدد است با راه اندازی و معرفی کلانتری دیجیتال سرعت و کیفیت پاسخگویی به مطالبات مردم را افزایش دهد.

وی با اعلام اینکه الزامات کلانتری دیجیتال و بخشی از زیرساخت‌های فنی مربوط به کلانتری هوشمند توسط کارشناسان فاوا به خوبی تبیین شده است، خاطرنشان کرد: پلیس پیشگیری با درک درست از وضعیت فعلی، تلاش گسترده‌ای را برای رسیدن به پلیس هوشمند آغاز کرده است که با راه اندازی دبیرخانه دائمی این بخش از اقدامات هوشمندسازی به سرعت به مرحله عملیاتی خواهد رسید.

سردار معصوم بیگی هوشمند سازی پلیس را مرحله گذر از پلیس سنتی به پلیس مدرن تعبیر کرد و از همه شرکت‌های دانش بنیان و مراکز علمی و دانشگاهی خواست تا به سهم خود ایفاگر نقش تحول در نیروی انتظامی باشند. 

انتهای پیام/ 


برچسب ها: پلیس ناجا

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *