تکریم و معارفه دادستان مرکزاستان مازندران/ تاکید رییس کل دادگستری استان بر ارتقا سطح امنیت و واکنش بهنگام با هرگونه فساد

21:32 - 26 تير 1399
کد خبر: ۶۳۸۱۷۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مراسم تودیع و معارفه دادستان پیشین و جدید ساری، امروز با حضورمسئولین عالی قضایی، انتظامی و استانی در سالن اجتماعات دادگستری مازندران برگزار شد.
تکریم و معارفه دادستان مرکزاستان مازندران/ تاکید رییس کل دادگستری استان بر ارتقا سطح امنیت و واکنش بهنگام با هرگونه فساد- رییس کل دادگستری استان مازندران در مراسم تکریم و معارفه دادستان مرکز استان مازندران ، ضمن تقدیر از زحمات سید یونس عالمی  با اشاره به اهمیت و‌ ضرورت وجود امنیت بیان کرد: امنیت زیربنای همه فعالیت‌ها اعم از اقتصادی، علمی و آموزشی است و اهمیت آن برکسی پوشیده نیست براین اساس تمام بخش‌های دستگاه قضایی استان، نیرو‌های انتظامی نظامی و امنیتی باید نسبت به ارتقا سطح امنیت اهتمام ویژه داشته باشند تا شاهد کمترین میزان ناامنی در جامعه باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری بر حفظ حقوق عامه تاکید و بیان کرد:  بنا بر قانون، حفظ حقوق عامه بر عهده قوه قضاییه و دادستان است و دادستان‌ها درکل استان باید نسبت به تضییع حقوق عامه واکنش مناسب نشان دهند.
 
رییس کل دادگستری استان مازندران افزود: با برنامه ریزی‌های مدون، عزم جدی و اراده قوی، استان مازندران را از حضورفاسدان پاک خواهیم کرد.

وی از دولت و دستگاه‌های متولی خواست که گلوگاه‌های فساد راشناسایی و مسدود کنند تا با کاهش پرونده‌های فساد از فشار مضاعف به مراجع انتظامی و قضایی کاسته شود.

عالی‌ترین مقام قضایی استان مازندران در بخش دیگری ازسخنان خود با تاکید بر سرعت بخشی به رسیدگی ها‌ی قضایی بویژه دردادسرا‌ها گفت: اگر پرونده‌ها با کندی رسیدگی شود و فاصله بین جرم و رسیدگی و‌اجرای حکم زیاد باشد، اثر بازدارندگی احکام کم شده و مجرمان جرات و جسارت پیدا می‌کنند.

رییس کل دادگستری مازندران همچنین همه همکاران قضایی واداری خود را مخاطب قرارداد و به تکریم ارباب رجوع سفارش کرد و‌ اظهار داشت: مراجعان مشکل دارند، گرفتارند و باید با عطوفت و مهروزی با آنان برخورد شود و هیچگونه تندی با ارباب رجوع از نظر ما زیبنده نیست ونباید شاهد اینگونه رفتار‌ها باشیم.

وی افزود: خوشبختانه طبق نظرسنجی کشوری که روزانه ازمراجعان به محاکم قضایی انجام می‌شود استان مازندران با ۸۴ درصد اعلام رضایتمندی مردم، مقام دوم درتکریم مراجعان را داشته است و باید تلاش شود تا این مقدار اندک نارضایتی نیز از بین برود.

گفتنی است دراین جلسه از زحمات سید یونس عالمی دادستان سابق مرکز استان تقدیر و محمد کریمی بعنوان دادستان جدید مرکز استان معرفی شد.

بیشتر بخوانید:
 
انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *