آغاز خوانش جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی در فرانسه؛ کی‎یف استقبال کرد

15:21 - 30 تير 1399
کد خبر: ۶۳۹۲۸۲
کار خوانش جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی توسط تیمی ۲۰ نفره از کارشناسان بین المللی در فرانسه آغاز شد.

آغاز خوانش جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی توسط تیمی ۲۰ نفره، استقبال کیِف از اقدام تهران

یک تیم بین المللی، خوانش جعبه سیاه هواپیمای مسافربری «بوئینگ» ۷۳۷ شرکت هواپیمایی اوکراین را در «پاریس»، پایتخت فرانسه، آغاز کردند.

به گزارش «journal-aviation و رویترز»، تیم بین المللی ۲۰ نفره کارشناسان، کار خود را برای تجزیه و تحلیل جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی، آغاز کردند.

دفتر تحقیق و بررسی فرانسه (BEA) این خبر را تایید کرد.

تیم بین المللی تحلیلگر جعبه سیاه هواپیمای مذکور شامل کارشناسانی از ایکائو، انگلیس، کانادا، اوکراین، سوئد، فرانسه و آمریکاست.

در همین حال «ولادیمیر زلنسکی»، رییس جمهور اوکراین روز دوشنبه، ۳۰ تیر، ضمن استقبال از تحویل جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی گفت «کارشناسان اوکراینی در رمزگشایی و خوانش این جعبه سیاه در کنار کارشناسان فرانسوی، آمریکایی و کانادایی خواهند بود.»

پیشتر وزیر خارجه کانادا و مقام‌های حمل و نقل این کشور خبر آغاز خوانش را اعلام و گزارش‌های بیشتر در این مورد را به پس از انجام عملیات موکول کرده بودند.

دادستان نظامی استان تهران نیز پیش از این از آغاز عملیات خوانش جعبه‌های سیاه هواپیمای اوکراینی با حضور نماینده دادسرای نظامی خبر داد.

هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ خطوط هوایی اوکراین که در تاریخ ۱۸ دی ماه سال گذشته از تهران عازم کی‌یف بود، بر اثر خطای انسانی مورد هدف قرار گرفت.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *