سعیدی: کسب کرسی در کمیته بین‌المللی المپیک پیچیده است

11:36 - 31 تير 1399
کد خبر: ۶۳۹۵۱۷
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: کسب کرسی در کمیته بین‌المللی المپیک پیچیده است، اما نیاز به کار ملی دارد.

سعیدی: کسب کرسی در کمیته بین‌المللی المپیک پیچیده استحبرگزاری میزان - کیکاووس سعیدی دبیر کل کمیته ملی المپیک در خصوص احتمال برگزاری المپیک و برخی موارد دیگر مانند عدم اعزام احسان حدادی به آلمان صحبت‌هایی را به شرح زیر مطرح کرد:

*هنوز تاریخ مسابقات کسب سهمیه‌ها مشخص نیست اما اگر واکسن ساخته شود این نگرانی‌ها هم برطرف می‌شود. ژاپن همین الان زیرساخت‌های لازم را برای برگزاری بازی‌ها دارد و اگر نگرانی‌های کرونا برطرف شود، این امید است بازی‌ها برگزار شود.

*حدادی از سرمایه‌های کشور ما است. رویکرد کمیته به ویژه رییس و هیئت اجرایی حمایت حداکثری از رشته‌های المپیکی و ورزشکارانی است که سهمیه گرفته‌اند.

*در زمینه تمرینی، اردویی، تعذیه، آموزش‌ها و .. حمایت است. ما خودمان را موظف می‌دانیم کنار ورزشکاران باشیم آن هم در هر شرایطی نه فقط زمان مسابقه. حدادی خودش هم فکر می‌کنم تمایل ندارد در این شرایط ارز را به خارج ببرد، اما دغدغه او این است زود درمان شود. در کشور این شرایط فراهم است. هیئت اجرایی هم برای پرداخت هزینه‌های حدادی به نتیجه نرسید. مسئولان دلسوز فدراسیون به این موضوع رسیدگی می‌کنند.

*کسب کرسی به ویژه در IOC یا فدراسیون‌های جهانی کار پیچیده و سختی، هر چند که قابل دستیابی است، اما باید کار ملی صورت بگیرد. در این خصوص باید ارتباطات بین‌المللی هم زیاد باشد. افرادی هستند که سال‌ها در ورزش دنیا حضور داشته و برند ورزش هستند به همین دلیل جایگاه هم کسب کرده‌اند. این موضوع نیاز به زمان دارد تا مدیران ما در جهان شناخته شده و شرایط فراهم شود.

*ما با محدودیت‌هایی هم روبه‌رو هستیم. تحریم‌های ظالمانه از سوی آمریکا و اروپا هم تاثیر خود را خواهد گذاشت. کمیته ملی المپیک تلاش زیادی کرده است. صالحی‌امیری در این ۲ سال بیش از ۱۰۰ جلسه با مقامات جهانی برای رفع مشکلات و معرفی وضعیت کشور را داشته است. او حتی زمینه ملاقات باخ با رییس‌جمهور را هم فراهم کرد. ما در مقطعی مصطفی هاشمی‌طبا را در IOC داشتیم که این یک افتخار بود، اما این کرسی حفظ نشد. باید تلاش کنیم این کرسی‌ها را به دست آوریم.

*ما الان محدودیت برگزاری جلسات بیش از ۱۰ نفر را داریم. در خصوص کمیسیون ورزشکاران هم برنامه‌ریزی‌ها انجام شده تا ۲ هفته آینده انتخابات رئیس و نایب‌رییس برگزار شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *