تشدید نابرابری و تبعیض نژادی در دوران کرونایی آمریکا

21:15 - 11 مرداد 1399
کد خبر: ۶۴۱۶۲۴
شیوع ویروس کرونا در آمریکا بار دیگر ابعاد گسترده تبعیض نژادی و نابرابری در این کشور را آشکار کردند.

- بحران ویروس کرونا تمامی کشور‌های جهان را فرا گرفته و روزانه شمار بسیاری به این ویروس مبتلا شده و یا جان خود را از دست می‌دهند، اما در آمریکا که بیشترین شمار قربانیان و مبتلایان این بیماری را به خود اختصاص داده، اوضاع متفاوت است.

در آمریکا که گروه‌های اقلیتی و به ویژه سیاه پوستان متحمل تبعات سنگین تبعیض و نابرابری نژادی هستند، شیوع ویروس کرونا بر این تبعات افزوده است.

تحقیقات و اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهد که سیاه پوستان در آمریکا بیشتر از گروه‌های دیگر به ویروس کرونا مبتلا شده و بر اثر این بیماری جان خود را از دست می‌دهند.

احتمال مرگ و میر سیاه پوستان آمریکایی بر اثر ابتلا به کرونا ۳ برابر سفید پوستان است، اما در برخی ایالت‌ها این رقم بسیار بیشتر است.

نظرسنجی جدیدی که از سوی «ان بی سی - وال استریت ژورنال» انجام شده نشان می‌دهد که بیشتر مردم آمریکا از این موضوع آگاهی دارند که مردم سیاه پوست در این کشور به شکل‌های مختلف هدف تبعیض نژاد قرار می‌گیرند.

بر اساس این نظرسنجی، مردم آمریکا در حال حاضر نگران چگونگی روابط میان نژاد‌های گوناگون هستند و دو دستگی شدیدی در جامعه آمریکا بر سر این مشوع وجود دارد که آیا تبعیض نژادی در این کشور نظام‎مند بوده و یا گروهی از افراد دست به اقدامات تبعیض آمیز می‌زنند.

تبعیض نژاد نظام‌مند و نابرابری‌های اجتماعی دیرینه در آمریکا، بسیاری از افراد گروه‌های اقلیتی را در این کشور با خطر ابتلا به ویروس کرونا مواجه کرده است.

طی سالیان طولانی این افراد هدف انواع اقدامات تبعیض آمیز قرار می‌گیرند و رد بحبوحه شیوع کرونا نیز این اقدامات همچنان ادامه دارد.

از جمله مسائلی که نه تنها در دوره کرونا بلکه در طول تاریخ آمریکا افراد گروه‌های اقلیت نژادی با آن مواجه هستند

نابرابری در بخش درمان است که در حال حاضر موج شده افراد بیشتری از این گروه‌ها به کرونا مبتلا شده و جان خود را از دست دهند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *