ادامه واكنش هنرمندان به بازگشایی سینماها

17:20 - 07 مرداد 1399
کد خبر: ۶۴۱۷۰۱
هفتمین روز از مرداد ماه ۹۹ با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آنها می‌توان به اظهارات مهدی فقیه پیرامون اکران فيلم سينمايى «خروج» اشاره کرد.

-هفتمین روز از مرداد ماه ۹۹ با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آنها می‌توان به اظهارات مهدی فقیه پیرامون اکران فيلم سينمايى «خروج» اشاره کرد.

تیتر

اکران «خروج» نفس تازه‌ای به سینمای ایران می‌دهد/حاتمی‌کیا نیاز مخاطب سینما را می‌داند
بازیگر فیلم سینمایی «خروج» گفت: اکران در سینماها می‌تواند با رعایت کامل اصول بهداشتی و ایمنی به حرکت چرخه سینما کمک کند، اعتقاد دارم که با اکران فیلم سینمایی «خروج» نفس تازه‌ای بر پیکره کم رمق سینما خواهد دمید.

مهدی فقیه در گفت‌وگو با ، پیرامون فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری گفت: در حال حاضر مشغول به کار خاصی نیستم، چندین پیشنهاد بازی داشتم منتها اکثریت آنها به دلیل موج دوم بیماری کرونا متوقف شده و من هم منتظر خبر از سوی عوامل آثار هستم. 

وی در همین راستا ادامه داد: واقعیت امر احساس می‌کنم که در شرایط فعلی ترجیحا بهتر است تا در خانه بمانیم و تا آرام شدن وضعیت فعلی کرونا و بازگشت سلامت به جامعه به تولیدات بیشتر در عرصه سینما و یا تلویزیون فکر نکنیم زیرا در این میان صحبت از جان مردم است. 

https://media.khabaronline.ir/d/2019/09/08/4/5256301.jpg

این بازیگر پیشکسوت با تاکید بر رعایت اصول بهداشتی افزود: هر چه هست از خودمان است، ما باید با وجود تمام شرایطی که این بیماری برایمان به وجود آورده، بهداشت شخصی را رعایت کنیم، سفر رفتن و یا بی مورد از خانه خارج شدن هر لحظه ممکن است ما را در معرض این بیماری بسیار خطرناک و کشنده قرار دهد. 

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

«خورشید آفتاب‌گردان‌ها»؛ روایتی از زندگی پر مشقت همسران شهدای دفاع مقدس
 یک نویسنده کتاب گفت: کتاب «خورشید آفتاب‌گردان‌ها» روایت‌گر فعالیت و نقش زنان هرمزگان در پشتیبانی جنگ تحمیلی در طول هشت سال دفاع مقدس است. زنانی که در پشت جبهه‌ها تلاش می‌کردند تا شرایط لازم را برای رفاه رزمندگانی که در خط مقدم بودند فراهم کنند.

اعظم پشت مشهدی در گفت‌وگو با  پیرامون مضمون کتاب «خورشید آفتاب‌گردان‌ها» گفت: کتاب «خورشید آفتاب‌گردان‌ها» بخشی از خاطرات زنان مبارز انقلابی، رزمنده و فعال در حوزه پشتیبانی جنگ تحمیلی است که برخی از آن‌ها همسر فرماندهان بزرگ دفاع مقدس در جبهه‌ها بوده‌اند و خاطرات جذاب و خواندنی دارند.

وی در همین راستا ادامه داد: کتاب «خورشید آفتاب‌گردان‌ها» به زندگی چند تن از بانوانی که به عنوان نیروی ستاد پشتیبانی جنگ تحمیلی و فعال انقلابی و تلاشگر در پشت جبهه‌ها بوده‌اند پرداخته است. در کتاب «خورشید آفتاب‌گردان‌ها» زندگی این بانوان از دوران کودکی تا بزرگ‌سالی مورد بررسی قرار گرفته، لحظه‌های سخت مبارزه، ایستادگی در برابر دشمن تا ازدواج و دیگر ابعاد زندگی یک همسر فرمانده را بیان کرده است.

  • بیشتر بخوانید:
  • برای مطالعه معرفى آخرین كتب منتشر شده اینجا کلیک کنید

کتاب «خورشید آفتاب‌گردان‌ها» خاطران همسران فرماندهان هشت سال دفاع مقدس

پشت مشهدی پیرامون علل نگارش کتاب «خورشید آفتاب‌گردان‌ها» بیان کرد: کتاب «خورشید آفتاب‌گردان‌ها» از طرف بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان هرمزگان به من پیشنهاد شد و من به دلیل جذابیت‌ها و لایه‌های زیستی خاص در زندگی این بانوان، نگارش کار را به عهده گرفتم. کتاب «خورشید آفتاب‌گردان‌ها»  به خاطرات جالبی از فعالیت‌های انقلابی زنانی، چون سکینه جاور، رقیه زینلی، شهناز عباسی اصل، آمنه و جاریه حاج حسینی اشاره دارد و باید بگویم که به دلیل عدم فرصت لازم برای جمع‌آوری اطلاعات، تنها به بخش کوچکی از زندگی این زنان رزمنده پرداخته شده است.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

چند نكته مهم پيرامون تحول فرهنگى و سيره علمى «امام باقر (ع)»
 یک کارشناس علوم قرآنی گفت: تبیین حقایق دینی برای نخبگان در دوران امامت امام پنجم شيعيان رویدادی را رقم زد که جهان اسلام بعد‌ها به حضور شاگردان تربیت یافته «امام باقر (ع)» می‌بالید، تربیت دینی در مکتب شیعه و ولايت بر شاگردان نشان داد که نباید سلطه پذیری از طاغوت را بپذیرند.

مهدی شریعتی بر در گفت‌وگو با  پیرامون لقب «امام باقر (ع)» گفت: «امام باقر (ع)» را «باقرالعلوم» می‌خواندند به معنای شکافنده علم و اظهار کننده حقایق و معارف، دوران امامت ایشان همزمان با اواخر دوره حکومت بنی امیه و ابتدای حکومت بنی عباس بود همین امر سبب شد فضای ایجاد شود و معارف اسلامی از ناحیه این امام بزرگوار ارائه و در سطح جامعه گسترش پیدا کند. «امام باقر (ع)» به عنوان پایه گذار نهضت علمی به تربیت شاگردان زيادى پرداخته و زمینه توسعه اسلام ناب محمدی را از زاویه علمی و دینی بستر سازی کردند.

***تقويت احکام، دستورات دینی و شرعی در دوران «امام باقر (ع)» 

وی در همین راستا ادامه داد: با پدید آمدن فرصت، «امام باقر (ع)» زمینه را برای توسعه معارف، احکام و دستورات دینی و شرعی مهیا دیدند و شروع به تبیین احکام اسلام ناب محمدی کردند، ایشان توانستند شاگردان بزرگی را تربیت کنند و زمینه را برای به اوج رسیدن شکوفایی علمی اسلام در زمان «امام صادق (ع)» فراهم کنند.

  • بیشتر بخوانید:
  • برای مطالعه مطالب و گفت‌وگوهای مذهبی اینجا کلیک کنید

کار فرهنگی عمیق زمینه ساز

شریعتی‌ پیرامون رویکرد «امام باقر (ع)» در زمان امامتشان بیان کرد: «امام باقر (ع)» حرکتی فرهنگی را در زمان ولایت خود پایه گذارى کردند البته باید توجه داشت که این حرکت توسط «امام زین العابدین(ع)» ایجاد شد و بعد‌ها توسط «امام باقر (ع)» بسط و گسترش پیدا کرد لذا به جرات می‌توان گفت که کار فرهنگی عمیقی در دوران ولایت «امام باقر (ع)» شکل گرفت، که سیره سیاسی ایشان را نیز تحت تاثیر قرار داد اصول فرهنگی شکل گرفته سبب شد تا بخش سیاسی به پیروی از آن تحولات فرهنگی حرکتی نوین را تجربه کند، بدين ترتیب می‌توان گفت «امام باقر (ع)» اصول فرهنگی را زمینه ساز تحولات کلی در جامعه اسلامی زمان امامت خود قرار دادند و بسیار موفق عمل کردند، کار فرهنگی عمیق و موفق، اساس کار سیاسی محسوب می‌شود و این مهم را «امام باقر (ع)» به اثبات رساندند.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

جدی نگرفتن کرونا بازی با مرگ است/بازگشایی سینماها سر و صدای الکی است
 بازیگر سریال «سه در چهار» گفت: به نظرم بازگشایی سینماها سر و صدای الکی است، خودمان می‌دانیم که در این شرایط کمتر کسی به سینما رفتن فکر می‌کند، شخصا ترجیح می‌دهم در خانه بمانم و از تلویزیون فیلم ببینم تا اینکه جان خود را به خطر انداخته و به سالن سینما بروم.

محمد کاسبی در گفت‌وگو با ، پیرامون فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری گفت: به شخصه سالهاست پیشنهاد خوبی ندارم و حال با شیوع بیماری کرونا وضعیت بدتر از قبل هم شده است، تولیدات بسیار محدود شده و برخی هم که مشغول کار هستند اکثرا گروهی و دوستانه در پروژه‌ها انتخاب می‌شوند. 

وی در همین راستا ادامه داد: از سن من گذشته تا هر نقشی را بازی کنم، نمی‌خواهم نقش یک پدر منعفل و بی‌تاثیر را در یک اثر داشته باشم، شاید کمی سختگیری است اما به واقع ترجیح می‌دهم در وضعیت کنونی بیکار باشم اما در ایفا یک نقش بد خودم را پیش مردم خراب نکنم.

مگر می شود به عنوان یک بازیگر دلتنگ بازیگری نبود/هیچوقت خودم را وارد حاشیه‌ها نکرده ام////////////////////سه شنبه

  • بیشتر بخوانید:
  • آخرین گفت‌وگوی «محمد کاسبی» پیرامون حضورش در سریال «سر دلبران» اینجا بخوانید

بازیگر سریال «سه در چهار» با اشاره به تولید برخی آثار در دوران شیوع بیماری کرونا اضافه کرد: حتما تولید یک اثر از جان انسان واجب‌تر است، کاش مدتی کوتاه همه این بیماری را جدی می‌گرفتیم تا همه چیز به دوران خوب خود برگردد، آن وقت می‌شد با آرامش سراغ ساخت آثار رفت. 

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

نصرت‌الله محمودزاده: شهدا افرادی انتخاب شده از سوی خداوند متعال هستند
نویسنده کتاب «سنگر ساز بی سنگر» گفت: من معتقدم شهدا، افرادی انتخاب شده از سوی پروردگار هستند و ویژگی‌های خاصی دارند و حکمت خداوند شامل حال آنان می‌شود.

نصرت‌الله محمودزاده در گفت‌وگو با  پیرامون مضمون کتاب «سنگر ساز بی سنگر» گفت: کتاب «سنگر ساز بی سنگر» به زندگی «شهید سید محمد تقی رضوی» فرمانده مهندسی جهاد سازندگی پرداخته است، این کتاب با شیوه‌ای متفاوت به رشته نگارش در آمده و از ابعاد جدیدی به زندگی فرماندهان جهادی هشت سال دفاع مقدس پرداخته است.

وی به هدف خود از نگارش کتاب «سنگر ساز بی سنگر» اشاره و بیان کرد: هدفم از نوشتن کتاب «سنگر ساز بی سنگر» بیان ویژگی‌های فرماندهان بزرگ کشور که نقش‌های کلیدی در پیش برد اهداف دفاع از میهن بر عهده داشتند بوده است، به عبارت دیگر هدف از نگارش این کتاب را بر محور یک استراتژی استوار کردم و ابعاد زندگی فرماندهان بزرگ هشت سال دفاع مقدس را از زاویه‌ای متفاوت بیان کردم. این فرماندهان شاگردان مکتب «امام خمینی (ره)» و دارای شخصیت‌های متفاوت از سایر نظامیان بوده‌اند و همین روحیه آنان بوده که سبب شده مجدانه در عرصه‌های سخت هشت سال دفاع مقدس سیری تکاملی را طی کنند و تاثیری شگرف بر موفقیت‌های ایران در هشت سال دفاع مقدس داشته باشند، از سوی دیگر من خود رزمنده هشت سال دفاع مقدس بوده‌ام و همراه با این شهدا در بخش‌های مختلف شرکت می‌کردم لذا نوشتن کتاب در مورد این شهدا را یک دین از سوی خود می‌دانستم.

  • بیشتر بخوانید:
  • برای مطالعه آخرین کتاب منتشر شده اینجا کلیک کنید

شهدا افرادی انتخاب شده از سوی خداوند متعال هستند
محمود زاده چالش اصلی کتاب «سنگر ساز بی سنگر» را مورد بررسی قرار داد و بیان کرد: در «سنگر ساز بی سنگر» تکامل زندگی مردی را به قلم کشیدم که از جهادگران گمنام و تلاش گر بود، او ابتدا در منطقه تربت جام در قالب گروه‌های جهادی به کار‌های عمرانی می‌پرداخت اما با حمله عراق به ایران برای دفاع از کشور عازم جبهه شد و تلاشش را از نقطه صفر در جبهه‌ها آغاز کرد، وی همانند رزمندگان پا به عرصه دفاع از کشور نهاد و در نهایت به فرماندهی قرارگاه مهندسی خاتم رسید.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *