حضور «خورشید» مجید مجیدی در جشنواره فیلم ونیز/شهرام مکری به ایتالیا می‌رود

8:39 - 08 مرداد 1399
کد خبر: ۶۴۱۷۴۱
فیلم سینمایی «خورشید» به کارگردانی مجید مجیدی در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر رونمایی شد و توانست نقدهای بسیار مثبتی را از آن خود نماید، «خورشید» که سیمرغ بهترین فیلم جشنواره فجر گذشته را به دست آورد، بیشتر از هر چیزی تماشاگر را به یاد مجید مجیدی‌ای می‌اندازد که فیلم‌های محبوبی چون بچه‌های آسمان را ساخته بود.

- فیلم «خورشید» جدیدترین ساخته مجید مجیدی یکی از فیلم‌های بخش رقابتی جشنواره ونیز خواهد بود که برای کسب جایزه شیر طلایی این رویداد سینمایی رقابت خواهد کرد.

همچنین دو فیلم «جنایت بی دقت» به کارگردانی شهرام مکری و «دشت خاموش» از احمد بهرامی نیز نمایندگان سینمای ایران در بخش افق‌های جشنواره ونیز هستند.

هفتاد و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم ونیز اولین رویداد مهم سینمایی که پس از بحران جهانی کرونا به صورت فیزیکی از تاریخ ۲ تا ۱۲ سپتامبر (۱۲ تا ۲۲ شهریور ۱۳۹۹) برگزار می‌شود و فیلم ایتالیایی «روابط» ساخته «دنیله لوکه‌تی» افتتاحگر این جشنواره خواهد بود. 

«خورشید» مجید مجیدی اثری دغدغه‌مند برای سینمای پساکرونا/////////////////////دوشنبه

فیلم سینمایی «خورشید» به کارگردانی مجید مجیدی در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر رونمایی شد و توانست نقدهای بسیار مثبتی را از آن خود نماید، «خورشید» که سیمرغ بهترین فیلم جشنواره فجر گذشته را به دست آورد، بیشتر از هر چیزی تماشاگر را به یاد مجید مجیدی‌ای می‌اندازد که فیلم‌های محبوبی چون بچه‌های آسمان را ساخته بود.

علی نصیریان، طناز طباطبایی، جواد عزتی، روح الله زمانی، صفر محمدی بازیگرانی هستند که در فیلم جدید مجید مجیدی به ایفای نقش پرداخته اند.

***«مجید مجیدی» زندگی كردن را در کنار بازیگری به من یاد داد

روح الله زمانی بازیگر فیلم سینمایی «خورشید» در گفت‌وگو با ، درباره حضور در این فیلم سینمایی گفت: واقعیتش هیچ وقت فکر نمی کردم بازیگر شوم و عجیب تر اینکه هیچ وقت فکر نمی کردم با حضور در فیلم کارگردان بزرگی همچون مجید مجیدی بازیگر شوم.

وی در همین راستا داد: کار با مجید مجیدی واقعا اتفاق لذتبخشی است، من در کنار بازیگری زندگی کردن را از مجیدی یاد گرفتم، وی مرد بسیار مهربان و کارگردان بسیار حرفه ای است. 

بازیگر فیلم سینمایی «خورشید» با اشاره به روند تولید دشوار این فیلم اضافه کرد: فیلم سینمایی خورشید فیلم بسیار سختی برای من بود اما اینقدر شوق داشتم که حتی وقتی پایم شکست هم بدون فکر کردن به آن همچنان در فیلم بازی می کردم.

«خورشید» مجید مجیدی اثری دغدغه‌مند برای سینمای پساکرونا/////////////////////دوشنبه

وی درباره شکستن پا خود در فیلمبرداری خورشید افزود: این اتفاق بسیار ناگهانی بود و من در صحنه آب انبار از ارتفاع افتادم و پایم شکست، این اتفاق تقصیر هیچکس نبود و بخشی از آجر دیواره از زیر پایم خالی شد. 

این بازیگر نوجوان سینما مادرش را دلیل اصلی موفقیت خود دانست و اظهار کرد: من از این فیلم حذف شده بودم، اما همه چیز را مدیون حمایت و دلگرمی مادرم هستم، من هرچه دارم از مهر و محبت مادرم است، باور کنید اگر مادرم نبود هیچ وقت در این جایگاه نبودم. 

زمانی با اشاره به علاقه زیاد خود به بازیگری خاطرنشان کرد: من دیگر بازیگری را رها نمی کنم، دوست دارم به این حرفه پرداخته و بیشتر یاد بگیرم، وقتی با علی نصیریان همبازی می شوی دیگر هیچ وقت نمی توانی از بازیگری جدا شوی.

***بازی در فیلم «خورشید» بزرگترین اتفاق زندگی من بود 

صفر محمدی بازیگر فیلم سینمایی «خورشید» در گفت‌وگو با ، پیرامون حضورش در فیلم مجید مجیدی گفت: بدون اغراق می گویم که بازی در فیلم سینمایی خورشید بزرگترین اتفاق زندگی من بود، من خودم همچون کودکان بازیگر این فیلم کودک کار بوده ام و حالا خودم را به عنوان یک بازیگر می بینم، چه چیزی شیرین تر از این برای من خواهد بود. 

وی با اشاره به دست فروشی در دوران کودکی خود ادامه داد: من با گوشت و استخوان تمامی دردهای کودکان کار را حس کرده ام، با لحظه به لحظه فیلم ارتباط برقرار کرده ام، زیرا من از همین نسل کودکان بوده ام که سالها مجبور بودم در خیابان ها کار کنم. 

حضور «خورشید» مجید مجیدی در جشنواره فیلم ونیز/شهرام مکری به ایتالیا می‌رود

بازیگر فیلم «خورشید» در همین راستا اذعان کرد: نزدیک به سی و پنج ساله بودم که خدا به من نظر کرد و توانستم اولین بار در سینما حضور داشته باشم، اما تمام بازی های کوتاهی که کرده بودم با احترام و ارزش در برابر بازی در فیلم کارگردان بزرگی همچون مجید مجیدی خاطره ای گذرا بودند. 

وی درباره چگونگی حضورش در فیلم مجید مجیدی افزود: من خیلی تصادفی این توفیق نصیبم شد، مدت ها و سالها در لرستان کار می کردم، چند بار تجربه بازی در سینما را داشتم و هیچکس باورش نمیشد من یک روزی بازیگری شوم که در فیلم مجید مجیدی بازی کنم اما لطف خدا این اتفاق را رقم زد. 

محمدی با اشاره به سختی های ویژه فیلم خورشید خاطرنشان کرد: باور کنید که فیلم خورشید برای من خیلی سخت بود، روزهای سختی را در فیلم پشت سر گذاشتم اما الان خوشحالم که در چنین فیلمی حضور داشتم، روزی که برای این فیلم تست دادم باورم نمیشد که قبول شوم و دقیقا وقتی که کاملا ناامید شده بودم با من برای بازی در این فیلم تماس گرفته شد. 

***سوژه‌ای از کودکان کار در سینما

مجیدی که در این فیلم به سراغ کودکان کار رفته است به خوبی توانسته شخصیت‌های اصلی و فرعی دوست داشتنی بسازد که با آن‌ها همذات‌پنداری کنیم. علی کودک دوازده ساله ای است که همراه دوستانش با دزدی قطعات و کار در یک انبار لاستیک ، زندگیشان را می گذرانند تا اینکه با پیشنهاد جدیدی از سوی خلافکاران محل مواجه می شوند.

مجید مجیدی به عنوان یکی از شناخته‌شده‌ترین فیلمسازان ایرانی در جهان، پیش از این با فیلم سینمایی «بچه‌های آسمان» در میان نامزد‌های نهایی دریافت اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان حضور داشت و با فیلم‌های «پدر»، «بچه‌های آسمان»، «رنگ خدا»، «باران»، «بید مجنون» و «آواز گنجشک‌ها»، جوایز متعددی را از جشنواره‌های معتبر جهانی دریافت کرده است.

«خورشید» مجید مجیدی اثری دغدغه‌مند برای سینمای پساکرونا/////////////////////دوشنبه

فیلم سینمایی خورشید به نویسندگی مشترک نیما جاویدی و مجید مجیدی دهمین ساخته این کارگردان صاحب سبک سینمای کشور محسوب می‌شود، اثری که با محوریت قرار دادن معضلی اجتماعی می‌تواند گزینه مناسبی برای سینمای پساکرونا باشد. 

امسال «کیت بلانشت» بازیگر استرالیایی برنده اسکار رئیس هیات داوران بخش رقابتی این رویداد سینمایی  است و در کنار آن «ورونیکا فرانز» کارگردان و فیلمنامه نویس اتریشی، «جوانا هاگ» کارگردان و فیلمنامه نویس انگلیسی، «نیکولا لاجیویا» نویسنده ایتالیایی، «کریستین پتزولد» فیلمساز آلمانی، «کریستی پوییو» کارگردان رومانیایی و «لودیواین سانیه» بازیگر فرانسوی دیگر اعضای تیم داوری بخش رقابتی ونیز ۷۷ را تشکیل می دهند که مسئولیت انتخاب برنده شیر طلای بهترین فیلم، شیر نقره ای جایزه بزرگ هیات داوران، شیر نقره ای بهترین کارگردانی، جوایز بهترین بازیگر مرد و زن جشنواره، جایزه هیات داوران و جایزه مارچلو ماستریانی (ویژه بهترین بازیگر نوظهور مرد یا زن) را بر عهده دارند. 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *