پل طبیعت تهران میزبان شمشیربازان می‌شود

9:31 - 08 مرداد 1399
کد خبر: ۶۴۱۸۰۱
رییس فدراسیون شمشیربازی گفت: قرار است مسابقات شمشیربازی در محیط باز و مناطق تاریخی و گردشگری برگزار شود.

پل طبیعت تهران میزبان شمشیربازان می‌شود - روزنامه جام جم نوشت: یک حرکت جالب و شایسته از سوی فدراسیون شمشیربازی؛ رقابت در طبیعت. شرایط کرونا و محدودیت‌هایی که به وجود آمده باعث شده تا فدراسیون‌های مختلف به فکر برگزاری مسابقاتی باشند تا جذب مخاطب کنند. آن‌هم برای رشته‌ای مثل شمشیربازی که شاید طرفداران زیادی داشته باشد، اما زیرساختی ندارد که روی‌آن مانور بدهند. شاید اگر مردم بدانند که فقط یک یا دو سالن استاندارد در تهران هست که جوانان و نوجوانان می‌توانند تمرین کنند باورکردنی نباشد. با این حال مسوولان این فدراسیون با هماهنگی سازمان ورزش شهرداری قرار است کار‌های بزرگی انجام بدهند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها رقابت قهرمانان در اماکن تاریخی و گردشگری است.

جرقه از کجا زده شد؟

باقرزاده، رییس فدراسیون شمشیربازی در این‌باره می‌گوید: «در دیداری که با آقای محسنی، مدیر‌کل ورزش شهرداری داشتیم درباره مشکلات شمشیربازی در تهران حرف زدیم. شمشیربازی رشته خاصی است و زیرساخت‌های خاصی هم می‌خواهد. شاید باور‌کردنی نباشد، اما یکی از مهم‌ترین سالن‌های تخصصی ما بالای ۶۰ سال قدمت دارد! طبق هماهنگی‌های به‌عمل آمده یک سالن جدید در اختیار ما قرار گرفته است که در حال تجهیز آن هستیم.»

نخستین مسابقه روی پل طبیعت

ایده، ایده جالبی است. ما باید کار‌هایی از این دست انجام بدهیم تا بتوانیم شمشیربازی را در ایران زنده نگه داریم. باقرزاده این را می‌گوید و ادامه می‌دهد: «فعلا شرایط کرونایی است و دنبال مجوز‌های لازم برای برپایی این ایده هستیم. هدف ما پل طبعیت است. شما صحنه را تصور کنید. در شب باشد یک زیبایی دارد، در روز باشد یک زیبایی دیگر. این کاری ارزنده است که قرار است انجام شود. البته ۱۰‌سال پیش مسابقه مشابهی در پارک‌ملت برگزار کردیم که بازخورد مناسبی داشت. این‌بار هم می‌خواهیم یک اتفاق خوب را رقم بزنیم و صحنه‌ای ماندگار را خلق کنیم. این طرح یک جور‌هایی آشتی ورزش با طبیعت هم هست و از بعد اجتماعی هم بازخورد‌های خوبی خواهد داشت.»

شمشیربازی رشته گرانی شده!

«قبلا که دلار ۳۰۰۰ تومان بود می‌شد گفت شمشیربازی رشته مناسبی است، اما وضعیت فعلی واقعا مناسب نیست. با توجه به این‌که خیلی از وسایل باید وارد شود، با دلار امروزی نمی‌صرفد. می‌خواهم بگویم آن‌هایی که مانده‌اند و دارند شمشیر می‌زنند با عشق دارند کار می‌کنند. اینجا نه سخت‌افزار داریم نه امکانات مناسب. سالن هم که بماند. فعلا می‌توانیم روی بوستان‌ها و مراکز تاریخی و تفریحی مانور بدهیم و امیدواریم کاری که داریم می‌کنیم مورد اقبال قرار بگیرد.»


برچسب ها: ورزش شمیربازی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *