چگونه بازیگر شویم (۱۲۶) /احساس‌گرایی در بازیگری چیست؟

18:45 - 11 مرداد 1399
کد خبر: ۶۴۲۷۸۴
بازیگری یکی از مشاغل محبوب در سطح جهان محسوب می‌شود، بازیگری فارغ از شهرت و ثروتی که ممکن است برای فرد بازیگر به همراه داشته باشد، جهانی است که می‌توان در آن ایفای نقش در قالب شخصیت‌های مختلف را تجربه کرد.

 - بازیگری یکی از مشاغل محبوب در سطح جهان محسوب می‌شود، بازیگری فارغ از شهرت و ثروتی که ممکن است برای فرد بازیگر به همراه داشته باشد، جهانی است که می‌توان در آن ایفای نقش در قالب شخصیت‌های مختلف را تجربه کرد.

در این بین اکثریت مواقع بازیگری به عنوان یکی از مشاغل سخت جهان محسوب می‌شود، شاید از دور برای بسیاری اینکه بازیگری اتفاقی سخت باشد، قابل لمس نباشد اما اگر به صورت اصولی و به مفهوم واقعی به بازیگری نگاه کنیم، این هنر به واقع به تمرین، مطالعه، شهود و مطالعات فراوانی نیازمند است.

https://www.mizanonline.com/fileshttps://www.mizan.news/news/1398/9/21/2384534_234.jpg

نگاهی به ترکیب موسیقی و احساس در بازیگری

در این بخش کلمات کلیدی موسیقی که در تمرین‌های مختلف آوایی بازیگران از آن‌ها استفاده می‌شود آورده شده است. اکثر اوقات صاحب نظران موسیقی و فن آوا در بازیگری که به طور حرفه‌ای به این کار‌ها مبادرت می‌ورزند، تفاوت‌هایی را درتعاریف هر کدام از این کلمات نسبت به استفاده در موسیقی و یا فن آوا قائل‌اند.

این امری است طبیعی؛ هر کدام از تکنیک‌ها و مفاهیم به نسبت ظرفی که در آن ریخته می‌شوند به تفاوت‌هایی می‌رسند. این تفاوت‌ها به ذات هر هنر بر می‌گردد.

به هر روی شکی نیست که انسان از ارجاع به پدیده‌های پیرامون، پی به رموز و اسرار خلقت خود شده است و به طور قطع، این کلمات در ریشه یکی هستند هر چند که در هر هنر به شاخه‌های جدیدی می‌رسند. در زیر مهمترین این کلمات و مفاهیم تعریی مجمل می‌شوند.

می‌دانیم که حفره‌های متعددی در بدن می‌توانند در مواقع لزوم، وظیفه‌ی انبار هوای دم را در بدن ایفا کنند. همچنین بدیهی است که همان مکان‌ها با مهار شدن و یا گیر انداختن هوا توانایی عبور هوای مرتعش شده را برای تولید آوا به عهده می‌گیرند.

تنفس شکمی یکی از ملزومات و تکنیک‌های آوایی به حساب می‌آید که متاسفانه آن جور که باید به آن پرداخته نشده است.

https://www.mizanonline.com/fileshttps://www.mizan.news/news/1398/9/21/2384534_234.jpg

چرا که هنوز به درستی پیاده نشده بود با آرای بعدی کشور‌هایی که از آن به درستی عبور کردند، نفی شد و همین مورد، گیجی و گنگی خاصی را در بین ما به وجود آورده که بالاخره آیا تنفس شکمی درست است یا نه؟ عامل پدید آورنده‌ی صدا، هوایی است که به شکل انرژی از حنجره ما خارج می‌شود. متاسفانه هنوز بسیاری از بازیگران کشور ما تنفس شکمی را آموزش ندیده‌اند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *