الهامی: داوری ها به سمتی است که همه را به فکر برده/ عبداللهی: فوتبال ایران پاک نیست

23:43 - 25 مرداد 1399
کد خبر: ۶۴۶۷۹۶
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
سرمربی تیم فوتبال تراکتور گفت: دربی سختی را امروز شاهد بودیم.

- حمیدرضا عبداللهی مربی تیم فوتبال ماشین‌سازی تبریز در نشست خبری بعد از دیدار تیمش مقابل تراکتور، اظهاراتی داشت که در ادامه مهم‌ترین بخش‌های آن را می‌خوانید:

*مربی تیم فوتبال ماشین‌سازی گفت: داوری را خدا برکت بدهد. 48 ساعت قبل از بازی داور را تغییر دادن همه فوتبال ایران می‌دانند یعنی چی؟به تیم تراکتور، به آقای زنوزی و مردم آذربایجان تبریک می‌گویم. دو تیم خوب، پاک و با تمام وجود مقابل هم بازی کردند. به مالک تیم تبریک می‌گویم که چنین تیم‌هایی را درست کرده است.

*نیمه اول باد اجازه نداد 2 پاس به هم بدهیم. روند بازی‌مان خوب نبود اما در نیمه دوم روند بازی بهتر شد. به هر حال تیم تراکتور مقابل ما بود. موقعیت‌هایی داشتیم که موفق نبودیم. اندازه تیم ما و آنچه باید انجام دهد همین است. ما در این 4 هفته که آمدیم با تمام وجود کار می‌کنیم. تمام تلاش‌مان را کردیم. اگر 4 امتیازی هم گرفتیم به خاطر این است که با تمام وجود تلاش کردیم.

*کاش تیم تراکتور این حرارتی که مقابل ماشین‌سازی داشت مقابل پیکان و شاهین بوشهر هم داشت. کاش جلوی آنها هم گل می‌زد به جای اینکه مقابل تیم برادر، دوست خودش این رفتارها را انجام دهد. مدیر اجرایی ما بعد از گلزنی در بیمارستان است. فوتبال ارزش ندارد که ما به هم بی‌احترامی کنیم.

*داوری را خدا برکت بدهد. 48 ساعت قبل از بازی داور را تغییر دادن همه فوتبال ایران می‌دانند یعنی چی؟ حالا اینکه کسی سکوت می‌کند یا نمی‌خواهد حرفی بزند بحث جداگانه‌ای است. آقایان فدراسیون، دوستان رسانه، مردم آذربایجان فوتبال ایران 3 سال است که می‌گویم پاک نیست. از خود فدراسیون باید شروع شود.

*اگر مقابل تراکتور به تساوی می‌رسیدیم انگ تبانی به تک تک ما می‌زدند اما کسی تیم‌های دیگر را نمی‌بیند. اسم ببرم؟ اگر این بازی مساوی می‌شد صدام یزید کافر بودیم. خدا را شکر یک تیم برد. کاش همه مانند ما صادق و سالم کار می‌کردند. مربی تیم فصل بعد را چیده، امتیاز این فصل را داده، چرا اینها دیده نمی‌شود و کسی در مورد آن حرف نمی‌زند. چون 2 باشگاه یک مالک خصوصی دارد و کم و زیاد هزینه می‌کند؟ من زنوزی را ندیدم که برای خوشایند او حرف بزنم. یک بار سر تمرین ما آمده اما من دور بودم و او را ندیدم اما چرا باید این اتفاق بیفتد؟

*چرا باید باشگاهی که مدیران فدراسیون و داوران را دعوت می‌کند، هدیه می‌دهد، پول مربی تیم ملی را می‌دهد، روند داوری و رسانه به نفع آنها باشد. چون تیم ما خصوصی است همه باید علیه او باشند؟ از طرف کمک داور بازی ذوب‌آهن به خاطر آن اشتباه از کل ملت عذرخواهی می‌کنم فقط دست از سر ما بردارید. چون سرمربی ما آدم سالم و پاکی است بزنید، از فدراسیون از بیرون، چون مالک باشگاه و مربی سالم هستند بزنید. توکل ما به خداست. من مطمئن هستم فوتبال ایران پاک نیست و کسی نمی‌خواهد این را متوجه شویم. کسانی که خودشان را به خواب زده‌اند هیچ توقعی نیست.

در ادامه، ساکت الهامی سرمربی تیم فوتبال تراکتور هم اظهاراتی داشت که می‌خوانید:

*بازی دربی سختی بود. در این شرایط حساس بهم خورده بودند که هر دو تیم به امتیاز بازی نیاز داشتند. به فوتبال تبریز تبریک می‌گویم واقعا یک دربی واقعی بود. آرزوی قلبی من این است تراکتور سهمیه بگیرد و ماشین‌سازی در لیگ بماند که لیاقت‌شان بیشتر از این است. از همه بازیکنان قدردانی می‌کنم و دست تک تک آنها را می‌بوسم. معنای شرافت و حیثیت را تعریف کردند.

*به نظرم فوتبالی فراتر از فوتبال ایران، شناور و مدرن را شاهد بودیم. ماشین‌سازی انگیزه زیادی داشت و اگر این انگیزه از اول لیگ بود این تیم در رده پنجم – ششم قرار می‌گرفت.

* آرزویم این است که ماشین‌سازی در لیگ بماند. به آنها هم خسته نباشید می‌گویم. این تیم بازیکنان و مربی خوبی دارد. مردانه جنگیدند و دربی واقعی را شاهد بودیم. امیدوارم سرپرست تیم هم زود بهبودی پیدا کند. من بالا سر او بودم و نفسش در نمی‌آمد. او یکی از اسطوره‌های فوتبال تبریز است.

*شایسته پیروزی بودیم. موقعیت‌های زیادی داشتیم و حتی 10 درصد هم به ماشین‌سازی موقعیت ندادیم. حتی کرنر که به دست آمد قبل از آن اوت شده بود اما چه اتفاقی می‌افتد که هر هفته شاهد هستیم چیدمان داوری تغییر می‌کند؟ 48 ساعت قبل از بازی داوری را تغییر می‌دهند. من به داوری خسته نباشید می‌گوید اما وقتی داور را 24 یا 48 ساعت قبل از بازی تغییر می‌دهند شبهه به وجود می‌آید. 4 بازیکن ما 3 اخطاره بودند هر 4 نفر 4 اخطاره می‌شوند.

*از کمیته داوری درخواست می‌کنم در چیدمان داوری دقت کنند. ما واقعا ضرر می‌کنیم. داور امروز یک پنالتی صددرصد را نگرفت. نمی‌شود یک تیم فقط سود کند و یک تیم ضرر. داوری‌ها به سمتی است که همه را به فکر فرو برده است. نمی‌شود که همه رقیبان به نفع یک تیم ضرر کنند. داوران همه زحمت می‌کشند اما هفته آینده بسیار حساس است. امیدوارم هفته بعد هر دو تیم جشنی را بگیرند که یک تیم سهمیه آسیا می‌گیرد و یک تیم در لیگ می‌ماند.

* من شناخت خوبی از ماشین‌سازی داشتم آنها هم همین طور. می‌دانستیم هر چه جلو برویم شرایط ما بهتر می‌شود. ما از دقیقه اول تا 90 موقعیت داشتیم. امروز برای اولین بار تمامی نفرات‌مان را داشتیم.

*مسعود شجاعی با مصدومیت بازی کرد، اشکان دژاگه هم همین طور. ایمان با بینی شکسته بازی کرد. دست‌مان در تعویض بازتر بود. با تعویض روال تیم عوض شد. کیفیت نفراتی که بیرون داشتیم با تعویض‌شان تاثیرگذار بودند. هم آزادی هم اسدی خوب بودند. جا دارد از آنها و همه بچه‌ها تشکر کنم. برد مبارک تیم و هواداران باشد. بعد از مدت‌ها شاهد دربی واقعی بودیم. بحث برادرانه در زمین نبود اما از حالا به بعد برادر هستیم. چون تیم مالک یکسانی دارد آرزو داریم هر دو موفق شوند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *