رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

دبیرکل جبهه جهادگران: عدم همراهی شورای امنیت با آمریکا نشانه پایان یکجانبه‌گرایی است

12:12 - 25 مرداد 1399
کد خبر: ۶۴۶۸۴۷
دبیرکل جبهه جهادگران گفت: عدم همراهی اعضای شورای امنیت سازمان ملل با آمریکا نقطه عطفی در تاریخ جهان و نشانه روشنی از پایان یکجانبه گرایی و زورگویی آمریکاست.
دبیرکل جبهه جهادگران: عدم همراهی شورای امنیت با آمریکا نشانه پایان یکجانبه‌گرایی استوهاب عزیزی در گفت‌وگو با میزان، در واکنش به شکست قطعنامه پیشنهادی آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل که خواستار تمدید تحریم تسلیحاتی ایران بود، گفت: عدم همراهی اعضای شورای امنیت سازمان ملل با آمریکا نقطه عطفی در تاریخ جهان و نشانه روشنی از پایان یکجانبه گرایی و زورگویی آمریکاست.  

وی افزود: به قطعنامه‌ای که بر علیه ایران اسلامی تنظیم شده بود چین و روسیه رای مخالف دادند و حتی کشور‌های اروپایی نیز با رای ممتنع خود آمریکا را تنها گذاشتند.

دبیرکل جبهه جهادگران افزود: این دستاورد بزرگ نتیجه استراتژی نرمش قهرمانانه، دیپلماسی اسلامی، قدرت بازدارندگی توان موشکی و تحرک محور مقاومت بود.
 
عزیری تصریح کرد: بعد از این می‌توانیم منتظر پیروزی بیشتر در سطح بین الملل، گشایش اقتصادی و توسعه صنعت در داخل کشور باشیم. چرا که دومینو شکستن سد‌ها و موانع جمهوری اسلامی ایران شروع شده است.
 
 
قطعنامه پیشنهادی رژیم وحشی آمریکا برای جلوگیری از لغو تحریم‌های حوزه تسلیحاتی کشورمان که زمان ۵ ساله آن بر اساس برجام، مهر ۹۹ به پایان می‌رسد، در نشست اخیر شورای امنیت سازمان ملل رد شد. در این نشست، روسیه و چین به قطعنامه یادشده رأی منفی و ۱۱ عضو دیگر نیز رأی ممتنع دادند. صرفاً رأی رژیم تروریستی آمریکا و کشور ذره‌ای (Micro state) جمهوری دومینیکن به آن رأی مثبت دادند. برخی معتقدند اقدام رژیم آمریکا در ارائه این طرح، تلاشی برای هموار کردن مسیر استفاده از مکانیسم ماشه است.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *