اسفندیار: برای پول به بلژیک نمی‌روم/ با معروف مشورت کردم

11:47 - 27 مرداد 1399
کد خبر: ۶۴۷۵۴۳
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
بازیکن تیم ملی والیبال ایران گفت: این برای اولین سالی است که در اروپا بازی می‌کنم و برای سال اول به هیچ عنوان مسائل مالی برایم مهم نیست.

امیرحسین اسفندیار از جمله ستاره‌هایی است که شاخصه‌های تبدیل شدن به یک بازیکن تمام‌عیار را دارد. این بازیکن ۲۰۹ سانتیمتری، سال گذشته با تیم والیبال جوانان ایران موفق شد قهرمانی جهان را از آن خود کند و عملکرد درخشانش در تیم جوانان باعث شد به تیم ملی والیبال ایران هم دعوت شود.

اسفندیار به تازگی به عضویت تیم «گرین‌یارد ماسِیک» بلژیک درآمده تا همراه با جواد کریمی، لقب اولین لژیونر‌های والیبال ایران در بلژیک را از آن خود کنند. با امیرحسین اسفندیار گفت‎وگویی انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید:

*قرار بود روز گذشته عازم دوبی شوی تا از آنجا به بلژیک بروی، اما سفرت با تاخیر روبرو شد. ماجرای این سفر چیست؟
من باید روز گذشته به دوبی می‌رفتم، اما جواب تست کرونایی که داده بودم، آماده نشد و به همین خاطر مجبور شدم امروز به دوبی بروم.

*چرا لیگ بلژیک را برای ادامه راهت انتخاب کردی؟
من همیشه به دنبال لژیونر شدن بودم و باید از یک جایی، حرکتم را آغاز می‌کردم. بلژیک، لیگ باکیفیت و سطح بالایی دارد و تیمی هم که به عضویت آن در آمده‌ام یک باشگاه شناخته شده و قدیمی است. حتی این تیم در لیگ قهرمانان اروپا هم حضور دارد. امیدوارم بتوانم با بازی‌های خوبی که برای این تیم انجام می‌دهم، خودم را در اروپا تثبیت کنم و هم اینکه نماینده خوبی برای والیبال ایران باشم و آبروداری کنم.

*اتفاق خوبی که افتاد این بود که در بلژیک تنها نیستی و با جواد کریمی در یک تیم حضور داری.
بله، خوش‌شانس بودم که با جواد در بلژیک هم‌تیمی شدم و امیدوارم بتوانیم به یکدیگر کمک کنیم.

*انتقالت به لیگ بلژیک به لحاظ مالی راضی کننده است؟
این برای اولین سالی است که در اروپا بازی می‌کنم و برای سال اول به هیچ عنوان مسائل مالی برایم مهم نیست. حتی در ایران هم در اولین سال بازی در لیگ برتر، نمی‌توان توقع داشت که قرارداد خوبی به لحاظ مالی بسته شود. من تازه اول راه هستم و مسائل مالی در سال‌های پایانی باید در درجه اول اهمیت باشد نه حالا.

*سال آینده المپیک توکیو برگزار می‌شود و تو سال مهمی به لحاظ والیبالی خواهی داشت؛ چون در پست تو بازیکنان زیادی حضور دارند. تصمیمت برای رفتن به بلژیک ریسک بزرگی نبود؟
این موضوع را خیلی‌ها به من گفتند، اما من تیم خوبی را انتخاب کردم و برای این تصمیم هم با بازیکنان باتجربه مثل سعید معروف مشورت داشتم که او هم موافق رفتن من به بلژیک بود. به نظر من، حضور در تیم ملی بستگی به عملکرد بازیکن دارد و فرقی نمی‌کند در کدام لیگ حضور داشته باشی. در پست من، بازیکنان خیلی خوبی هستند و اگر مربیان من را انتخاب کنند که باعث افتخارم است به المپیک بروم؛ اگر هم این اتفاق نیفتاد، تلاش می‌کنم در مسابقات آینده در تیم ملی حضور داشته باشم.

*صحبت‌های زیادی در مورد اینکه سرمربی آینده تیم ملی، ایرانی باشد یا خارجی مطرح می‌شود. خودت با مربی وطنی موافقی یا مربی خارجی؟
من به عنوان بازیکن نمی‌توانم درباره این موضوع نظر بدهم، اما ما مربیان بزرگی در ایران داریم.

*بلژیکی‌ها به زبان‌های هلندی و فرانسوی صحبت می‌کنند. این موضوع برای تو چالش‌برانگیز نیست؟
در تیم ما بازیکنان خارجی زیادی از کشور‌های مختلف حضور دارند و سرمربی ما هم انگلیسی صحبت می‌کند. از این رو، فکر نمی‌کنم مشکلی در این خصوص وجود داشته باشد.

*هم در تیم جوانان و هم در تیم کاله، زیر نظر بهروز عطایی کار کردی. این مربی چه نظری درباره رفتن تو به لیگ بلژیک داشت؟
بهروز هم موافق رفتن من به بلژیک بود و گفت که تیم خوبی را انتخاب کرده‌ام. در این مدت، من و جواد کریمی در کنار تیم هراز تمرین کردیم و باید به این خاطر از بهروز عطایی تشکر کنم.

*و صحبت پایانی.
باید یک تشکر ویژه از میثم جعفری داشته باشم؛ زیرا در راه دریافت ویزا، کمک زیادی به من کرد. تمام تلاشم را می‌کنم تا با انجام بازی‌های درخشان در بلژیک، نماینده خوبی برای والیبال ایران باشم. از مردم کشورم هم می‌خواهم که دعایم کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *