پلمب بیش از ۲۰ واحد فروش و ذبح دام غیرمجاز در یزد

4:00 - 29 مرداد 1399
کد خبر: ۶۴۸۰۱۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون دادستان عمومی و انقلاب یزد گفت: در راستای ساماندهی مشاغل مزاحم شهری، بیش از ۲۰ واحد فروش و ذبح دام غیرمجاز پلمب شدند.

پلمب بیش از ۲۰ واحد فروش و ذبح دام غیرمجاز در یزدمحمد نعیمی‌نژاد در گفت‌وگو با میزان، اظهار کرد: در راستای ساماندهی مشاغل مزاحم شهری، بیش از ۲۰ واحد فروش و ذبح دام غیرمجاز در یزد پلمب شدند.

وی با بیان اینکه کشتارگاه قدیم در محله صدرآباد باید مطابق قانون از هر نوع فعالیت در زمینه نگهداری و پرورش دام و طیور پاکسازی شود، گفت: در این راستا و با همکاری خوب شهرداری، دامپزشکی و شبکه بهداشت، پلمب و انتقال واحد‌های دامداری غیرمجاز از این منطقه در دستور کار قرار گرفته است.

نعیمی‌نژاد اظهار داشت: با تعامل صورت گرفته، شهرداری منطقه یک یزد در صدد تغییر کاربری اراضی و طرح‌های تشویقی برای منطقه موصوف می‌باشد.

وی بیان اینکه هدف دادستانی یزد تقویت فعالیت‌های اقتصادی در چهارچوب قانون و فعال‌سازی ظرفیت‌های قانونی برای حمایت هرچه بیشتر از قانون مداران در شهر یزد است، اظهار داشت: با اقدامات دستگاه‌های اجرایی به ویژه مدیریت شهری راه برای متخلفین سد می‌شود.

نعیمی نژاد افزود: برخی فعالیت‌ها از جمله پرورش و نگهداری دام و طیور در مناطق مسکونی شهر ممنوع بوده چرا که علاوه بر آسیب به بدنه شهری، حقوق شهروندان از جمله حق سلامت را تضییع می‌کند.

معاون دادستان یزد تصریح کرد: مطابق بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها مشاغل مزاحم شهری می‌بایست ساماندهی شوند و رسالت قوه قضاییه کمک به انجام اقداماتی جهت خروج زمینه سازان ایجاد مسائل غیر بهداشتی و زیست محیطی از شهرهاست.

وی اضافه کرد: قوه قضاییه از ایجاد شهرک‌های تخصصی مشاغل مزاحم شهری با سیاست‌های تشویقی برای صاحبان این مشاغل حمایت کامل می‌کند.

نعیمی‌نژاد در پایان ابراز امیدواری کرد که تمام ظرفیت‌های قانونی، نظارتی، اجرایی و در نهایت تسهیل‌گری برای حل این معضل شهری و ساماندهی هرچه سریع‌تر در این زمینه برای ارائه خدماتی موثر به مردم و تقویت آرامش و آسایش شهری، مورد استفاده قرار گیرد.

 


برچسب ها: دادگستری یزد

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *