استقلال نایب‌قهرمان شد؛ دیاباته آقای گل| سهمیه آسیا به فولاد رسید

20:46 - 30 مرداد 1399
کد خبر: ۶۴۸۵۷۶
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
دیدار تیم‌های فوتبال شاهین شهرداری بوشهر و استقلال در هفته پایانی لیگ برتر با برتری آبی‌پوشان و نایب‌قهرمانی شاگردان فرهاد مجیدی به پایان رسید.

- در چارچوب هفته سی‌اُم و پایانی لیگ برتر فوتبال ایران، تیم‌های شاهین شهرداری بوشهر و استقلال از ساعت ۲۰:۴۵ امشب (پنج‌شنبه) در ورزشگاه شهید مهدوی بوشهر به مصاف هم رفتند.

شاگردان فرهاد مجیدی با پیروزی پُرگل مقابل شاهین بوشهرِ سقوط کرده به رده دوم جدول و عنوان نایب قهرمانی لیگ رسید.

فولاد خوزستان هم با پیروزی مقابل تراکتور تبریز به رده سوم جدول رسید و آسیایی شد. تراکتور هم با این باخت به رده چهارم سقوط کرد و برای حضور در آسیا باید منتظر نتایج جام حذفی ماند.

سپاهان هم که هفته‌ها در رده دوم جدول و از مدعیان اصلی کسب سهمیه آسیایی بود با توقف مقابل پیکان به رده پنجم جدول سقوط کرد.

پارس جنوبی نیز با شکست مقابل نفت مسجدسلیمان با لیگ برتر وداع کرد تا دومین تیم بوشهری هم به لیگ یک سقوط کند و استان بوشهر با لیگ برتر وداعی تلخ داشته باشد.

شاهین بوشهر یک - استقلال چهار

گل‌ها: میلاد صارمی (25) شاهین / وریا غفوری (48)، شیخ دیاباته (66 و 82) و مهدی قایدی (72) استقلال

ترکیب شاهین: ابوالفضل دریشوند، مرتضی غلامعلی تبار، بهروز نوروزی فرد، حسن نجفی (67 - حسین مالکی)، ابوالفضل رزاق پور، امیرحسین موسی‌زاده (58 - سلمان بحرانی)، محمد سلطانی مهر (67 - شهاب کرمی)، بهمن سالاری، اسماعیل شریفات، دانیال مومنی، میلاد صارمی (58 - علیرضا ابراهیمی).

ترکیب استقلال: سیدحسین حسینی، آرش داجلیری (46 - فرشید اسماعیلی)، عارف غلامی، سیاوش یزدانی، میلاد زکی‌پور، مسعود ریگی، آرش رضاوند، هرویه میلیچ (79 - ارسلان مطهری)، وریا غفوری (79 - امیرحسین کارگر)، مهدی قائدی و شیخ دیاباته.

نیمه اول:

دقیقه 11: حمله بازیکنان استقلال از سمت راست با ارسال روی دروازه همراه شد اما ضربه مهدی قائدی از داخل محوطه جریمه را درویش دفع کرد.

دقیقه 21: ضربه پای چپ و زیبای وریا غفوری از کنار دروازه شاهین بوشهر به بیرون رفت.

در دقیقه 24 میلاد صارمی پشت محوطه جریمه استقلال صاحب توپ شد و وقتی دید حسینی از دروازه بیرون آمده با شوتی ناگهانی توپ را به سمت دروازه زد که با اشتباه گلر آبی ها تور دروازه به لرزه در آمد.

دقیقه 35: دانیال مومنی روی اشتباه خط دفاع استقلال در موقعیت خوب گلزنی قرار گرفت اما ضربه اش از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 39: پاس خوب غفوری فرصت خوبی برای قایدی ایجاد کرد ولی شوت او راهی اوت شد.
دقیقه 40: وریا غفوری با یک حرکت انفرادی عالی توپ را جلو برد و بعد از عبور از چند بازیکن شاهین زمانی که می خواست ضربه اش را بزند با تکل مدافع شاهین مواجه شد.

دقیقه 43: ارسال غفوری روی دروازه شاهین بوشهر با ضربه سر دیاباته همراه شد اما توپ او راهی به دروازه نیافت.

دقیقه 3+45: ضربه سر شیخ دیاباته درون محوطه جریمه را درویش وند در اختیار گرفت.

دقیقه 4+45: شوت عالی رضاوند بعد از یک کار ترکیبی را دروازه‌بان شاهین با واکنشی دیدنی دفع کرد.

نیمه دوم:

دقیقه 47: حرکت خوب وریا غفوری با پاس رو به بیرون او برای دیاباته همراه شد اما ضربه این مهاجم مالیایی راهی به دروازه نیافت.

در دقیقه 48 پاس عالی مهدی قائدی در داخل محوطه جریمه شاهین به وریا غفوری رسید و این بازیکن با ضربه ای زیبا از زاویه بسته تور دروازه درویش وند را به لرزه در آورد.
دقیقه 50: مهدی قائدی با عبور از چند بازیکن شاهین خودش را با درویش وند در موقعیت تک به تک قرار داد اما توپ با برخورد به پای دروازه بان شاهین برگشت داده شد.

دقیقه 58: پاس خوب زکی‌پور در آستانه رسیدن به دیاباته و باز شدن دروازه شاهین، با تکل غلامعلی‌تبار همراه شد تا توپ بازهم راهی کرنر شود.

دقیقه 61: فرصت خوب گلزنی برای اسماعیلی ولی شوت این بازیکن از بالای دروازه شاهین به اوت رفت.

در دقیقه 65 فرار عالی اسماعیلی با پاس به موقع او به دیاباته همراه شد تا دیاباته در مصافی تک به تک دروازه درویش وند را باز کند.

در دقیقه 72️ کار خوب استقلالی‌ها فرصت خوبی برای قایدی ایجاد کرد تا این بازیکن با یک شوت خوب دروازه شاهین را برای بار سوم باز کند.

دقیقه 80: ضربه خوب بازیکن شاهین را حسینی به خوبی دفع کرد.

در دقیقه 82 فرار و توپ گیری عالی مطهری روی دروازه با اشتباه مدافع و گلر شاهین همراه شد و توپ در آستانه دروازه به دیاباته رسید تا این مهاجم برای چهارمین بار دروازه شاهین را باز کند.

دقیقه 86: ضربه از راه دور حسین مالکی را دروازه بان استقلال به راحتی مال خود کرد.

نتایج سه دیدار دیگر این رقابت‌ها به شرح زیر است:

نفت مسجدسلیمان یک - پارس جنوبی جم صفر

گل: امید سینگ (88)

پیکان یک - سپاهان اصفهان یک

گل: محمد محبی (45) سپاهان / شهریار مغانلو (51 - پنالتی) پیکان

فولاد خوزستان یک - تراکتور صفر

گل: عارف آقاسی (7) فولاد



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *