جمعی از اعضای تشکل‌های دانشجویی با رییس کل دادگستری خراسان شمالی دیدار کردند

11:35 - 01 شهريور 1399
کد خبر: ۶۴۹۱۳۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
جمعی از اعضای تشکل‌های دانشجویی با رییس کل دادگستری خراسان شمالی دیدار و دغدغه های خود را بیان کردند.

جمعی از اعضای تشکل‌های دانشجویی با رییس کل دادگستری خراسان شمالی دیدار کردند - جمعی از اعضای تشکل‌های دانشجویی عصر روز گذشته با حجت الاسلام والمسلمین اسدالله جعفری رییس کل دادگستری خراسان شمالی دیدار کردند.

در این دیدار صمیمی، تعدادی از اعضاء تشکل‌های دانشجویی به نمایندگی از دانشجویان دانشگاه‌های بجنورد مهمترین مسائل و مشکلات حوزه‌های مختلف در ابعاد اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در استان را با با رییس کل دادگستری خراسان شمالی در میان گذاشتند.

بررسی مشکلات مربوط به تخریب بیمارستان امام رضا (ع) و تغییر کاربری آن به عرصه فعالیت‌های گردشگری، مسائل مرتبط با تهدید علیه بهداشت عمومی و ضعف‌های نظارتی موجود در خصوص وضعیت نامطلوب برخی کشتارگاه‌های دام و طیور، مشکلات زیست محیطی ناشی از سازوکار غیراصولی دفع زباله‌ها و پسماند‌ها و ضرورت ساماندهی این وضعیت و نیز بیان بعضی موضوعات فرهنگی و مذهبی از جمله مواردی بود که در این نشست مورد بحث، بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی ضمن قدردانی از حس مسئولیت پذیری و مطالبه گری دانشجویان از وعده مساعد دستگاه قضایی برای پیگیری موضوعات و مسائل طرح شده تا حصول نتیجه مطلوب خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین اسدالله جعفری با اشاره به رسالت ذاتی دستگاه قضایی در حوزه‌های پیشگیری از وقوع جرائم به موضوع مهم و حساس صیانت از حقوق عامه اشاره و خاطرنشان کرد: صیانت از حقوق عامه ماهیت، حدود و ثغور، ابعاد و مراتب مختلفی دارد و سطوح متعددی از فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را در بر می‌گیرد و در حقیقت مهمترین وظیفه‌ای است که دستگاه قضایی بر عهده دارد و در این جلسه عمده موضوعاتی هم که مورد بررسی قرار گرفت به طور مستقیم با حقوق عمومی شهروندان عزیز در ارتباط می‌باشد.

وی افزود: طبعا به عنوان نماینده دستگاه قضایی در مسیر پیگیری این نوع مطالبات عمومی ذره‌ای کوتاه نخواهم آمد و عقب نشینی نخواهم کرد و با هر مسئول و مدیری که در بخش‌های مدیریتی و نظارتی مرتکب جرم و یا تخلفی شده باشد بدون اغماض و مماشات برخورد خواهد شد.

جعفری دانشجویان را از زمره اقشار فرهیخته و با انگیزه مضاعف و پرتلاش و در عین حال دغدغه‌مند توصیف و با بیان اینکه عمده مطالباتی که از سوی دانشجویان مطرح می‌گردد از اولویت‌های مهم دستگاه قضایی نیز به شمار می‌رود تصریح کرد: این احساس مسئولیت و در واقع وظیفه شناسی دقیق دانشجویان، انگیزه ما را برای ادامه راه و پیگیری موضوعات مطروحه مضاعف می‌سازد.

رییس کل دادگستری استان خراسان شمالی از دانشجویان خواست بدون هر گونه نگرانی بطور شفاف خواسته‌های خود را بیان نمایند و برای طرح مشکلات مختلف اجتماعی، ارتباط و تعامل سازنده خود را با دستگاه قضایی استان بیش از گذشته تقویت نموده و در این مسیر گام‌های جدی تری بردارند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *