دبیر کل جبهه جهادگران: شورا‌های اسلامی شهر باید پاسخگوی عملکرد شهرداری‌ها باشند

17:14 - 03 شهريور 1399
کد خبر: ۶۴۹۹۵۲
دبیر کل جبهه جهادگران ایران اسلامی گفت: در صورتی که عملکرد شهردار هر شهری ضعیف باشد؛ شورای شهر می‌تواند از شهردار سؤال کرده و حتی شهردار را استیضاح و برکنار کند.
دبیر کل جبهه جهادگران: شورا‌های اسلامی شهر باید پاسخگوی عملکرد شهرداری‌ها باشند - وهاب عزیزی با اشاره  به انتخاب مجدد رییس برای شورا‌های شهر سراسر کشور برای سال آخر گفت: به دلیل اینکه شهردار هر شهری به صورت مستقیم توسط اعضای شورای اسلامی همان شهر انتخابات می‌شود، بنابراین شورای شهر در قبال عملکرد مجموعه شهرداری مسئول است.
 
وی افزود: هم چنین کلیه لوایح شهرداری برای اجرایی شدن به تصویب شورای شهر می‌رسد و برای حوزه‌های مختلف مدیریت شهری، شورا وظیفه دارد طرح مناسب تصویب کرده و به شهرداری ابلاغ کند؛ لذا شورای شهر نمی‌تواند از زیر بار مسئولیت شانه خالی کرده و با رندی تمام بگویند که وظیفه شورای شهر نظارت و تقنینی است و شورا وظیفه اجرایی ندارد.

دبیر کل جبهه جهادگران ایران اسلامی تصریح کرد: در صورتی که عملکرد شهردار هر شهری ضعیف باشد؛ شورای شهر می‌تواند از شهردار سؤال کرده و حتی شهردار را استیضاح و برکنار کند.

وی اظهار داشت: بعضی‌ها عمدا سعی دارند شورای شهر را با مجلس شورای اسلامی مقایسه کرده، ژست قانون‌گذاری و نظارت بگیرند و ضعف عملکردی خود را به شهرداری نسبت دهند که خودشان انتخاب کرده‌اند. این کار یک نوع سفسطه و عوام فریبی حرفه‌ای هست.  

مدیر مسئول پایگاه خبری جهادگران نیوز در ادامه  افزود:  جمعه ۲۸ خرداد سال ۱۴۰۰ انتخابات شورا‌های اسلامی شهر همزمان با انتخابات ریاست جمهوری در سراسر کشور برگزار می‌شود. امیدواریم با فراهم شدن زیر ساخت‌های لازم، مردم بتوانند با شناخت بیشتری در انتخابات آتی مشارکت کنند.
 
وی تصریح کرد: جبهه مردمی جهادگران ایران اسلامی نیز در انتخابات ۱۴۰۰ مشارکت فعال خواهد داشت. هم برای انتخابات ریاست جمهوری و هم برای شورای شهر کاندیدا معرفی می‌کنیم.  
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *