رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مشخص شدن هدف والیبال ایران در المپیک

20:58 - 05 شهريور 1399
کد خبر: ۶۵۰۷۰۸
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
دومین نشست رسمی هیئت رییسه فدراسیون والیبال در سال ۹۹ سه مصوبه مهم داشت که تعیین آرمان والیبال ایران در المپیک توکیو از جمله آنها است.

- طبق اعلام روابط عمومی فدراسیون والیبال، دومین نشست رسمی هیئت رییسه فدراسیون والیبال در سال ۹۹ از ساعت ۱۴ امروز (چهارشنبه) به ریاست محمدرضا داورزنی رییس فدراسیون والیبال آغاز شد.

در این نشست که به مدت سه ساعت طول کشید، مهرداد هاشمی، فریبا محمدیان، ناصر میرفخرایی، محمود افشاردوست، وحید مرادی، میلاد تقوی، بهنام محمودی، مهناز شاددل، شهرام عظیمی، مهدی اسلامی، مصطفی کارخانه، هوشنگ عشایری و محمدجواد یزدان‌پناه اعضای هیئت رییسه و کارشناسان دعوت شده حضور داشتند.

نشست هیئت رییسه فدراسیون والیبال سه مصوبه مهم داشت که قرار گرفتن تیم ملی ایران در بین چهار تیم برتر المپیک توکیو به عنوان آرمان این رشته ورزشی در سال ۱۴۰۰ یکی از آنها بود.

انتخاب ناصر میرفخرایی به عنوان سخنگوی هیئت رییسه و تشکیل دو کمیته فنی برای انتخاب سرمربی تیم ملی و بازیکنان برتر والیبال ایران برای دعوت به اردوی تیم ملی، از دیگر مصوبات مهم نشست امروز هیئت رییسه فدراسیون والیبال بود.

همچنین با توجه به گزارش کمیته برگزاری رویداد‌ها و مسابقات مبنی بر اعلام آمادگی برخی باشگاه‌ها برای تیم‌داری در والیبال مردان، هیئت رییسه مصوب کرد که لیگ دسته دو مردان سال ۹۹ با حضور هشت تا ۱۰ تیم برگزار شود.

محور‌های مهم نظرات اعضای هیئت رییسه فدراسیون والیبال در این نشست به قرار زیر است:

تیم ملی والیبال ایران می‌تواند یکی از تیم‌های بزرگ و موفق المپیک باشد و برای قرار گرفتن روی سکو نیز چیزی کم ندارد و فدراسیون نهایت همکاری را برای موفقیت در المپیک انجام داده و این روند نیز ادامه خواهد داشت.

هدف حضور در چهار تیم برتر، هدف مناسبی برای ایران در المپیک است، اما انتخاب سرمربی برای رسیدن به هدف تیم ایران در المپیک نیز اهمیت زیادی دارد.

اگر فاکتور‌های اصلی (سرمربی، بازیکنان و فدراسیون) و فاکتور‌های فرعی بدون اشتباه عمل کنند، تیم ایران در المپیک موفق خواهد بود، اما نگرانی‌هایی برای عملکرد فاکتور‌های فرعی وجود دارد.

تیم ایران شانس سکو در المپیک دارد، اما المپیک دیگر جای آزمون و خطا نیست و باید فردی که دارای لیاقت و شایستگی لازم باشد، برای هدایت تیم ایران انتخاب شود.

اگر هدف تیم ایران قرار گرفتن در بین چهار تیم برتر المپیک است، حتما باید از مربی تراز اول جهان استفاده و ابراز لازم را نیز برای او مهیا کرد.

برای انتخاب سرمربی تیم ملی از بین گزینه‌های خارجی و داخلی نیازمند تشکیل کمیته فنی و اتاق فکر است تا به صورت تخصصی این موضوع بررسی شود.

با توجه به شرایط اقتصادی کشور و تحریم‌ها، تصمیم‌گیری درباره انتخاب سرمربی خارجی بستگی به عوامل مختلفی دارد که باید درباره آنها شفاف‌سازی شود.

رفتن روی سکو در المپیک برای خانواده والیبال هدف والایی است، اما برای تعیین هدف تیم ملی والیبال ایران، باید به این موضوع دقت کنیم که آیا تیم ایران از نظر فنی و گروه‌بندی در المپیک، توانایی رفتن روی سکو در توکیو را دارد؟

انتخاب سخنگو برای هیئت رییسه فدراسیون، در جهت این که وحدت رویه برای مصوبات و موارد مطرح شده وجود داشته باشد.

نشست هیئت رییسه برای سیاستگذاری است و کمیته فنی باید برای اجرایی کردن سیاست‌ها تشکیل شود.

سرمربی تیم ملی باید هنر رهبری داشته باشد و اینگونه مربی‌ها در المپیک مشکل نخواهند داشت. مربیان موفق، افرادی هستند که علاوه بر تجزیه و تحلیل داده‌ها، قدرت پیش‌بینی دارند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *