داورزنی: داشتن آرمان یکی از عوامل ضروری و انگیزشی برای حضور در رویداد‌های مهم ورزشی است

17:26 - 15 شهريور 1399
کد خبر: ۶۵۳۱۴۶
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
رییس فدراسیون والیبال گفت: بازی‌های المپیک میدان لحظه‌هاست و داشتن آرمان یکی از عوامل ضروری و انگیزشی برای حضور شایسته در رویداد‌های مهم ورزشی است.

- روابط عمومی فدراسیون والیبال، محمدرضا داورزنی در نخستین نشست کمیته فنی و اتاق فکر فدراسیون والیبال برای انتخاب سرمربی تیم ملی، افزود: یکی از آرزو‌های بزرگ من، استفاده از کادر ۱۰۰ درصد ایرانی در تیم ملی والیبال است، اما با توجه شرایط کنونی و آرمان والیبال ایران در المپیک و تصویب کمیته فنی، استفاده از سرمربی ایرانی امکان‌پذیر نیست. اما یقین دارم که در آینده حتما این اتفاق خواهد افتاد و مربیان ایرانی در جهان مطرح خواهند شد.

وی با بیان این که بازیکنان تیم ایران باید به کادر فنی تیم ملی اطمینان کامل داشته باشند تا بهترین عملکرد خود را ارائه کنند، تصریح کرد: بازی‌های المپیک میدان بسیار مهمی است و طبیعی است که هر تیمی که از کادر فنی و امکانات بهتری برخودار باشد، احتمال دستیابی بیش‌تری به اهداف خود دارد.

رییس فدراسیون والیبال با یادآوری این که افرادی را به کمیته فنی انتخاب سرمربی دعوت کردیم که به دنبال مربی‌گری در این تیم نیستند، گفت: این افراد تجربه لازم برای اظهار نظر درباره سرمربی آینده تیم ملی را دارند و از سوی دیگر، در این موضوع ذی‌نفع نیستند.

وی درباره آرمان والیبال ایران در المپیک توکیو که قرار گرفتن در جمع چهار تیم برتر است، افزود: همه باور داریم که والیبالیست‌های خوب ایران از توانایی بالایی برخوردارند و در صورت تامین امکانات مورد نیاز، تیم‌های قدرتمند جهان را شکست خواهند داد. تیم ملی ایران تا کنون در مسابقات دیگر، حریفانش در المپیک توکیو را شکست داده است و غلبه مجدد بر آن‌ها غیرممکن نیست.

داورزنی با بیان این که سنگینی تعیین آرمان بیش از هر جای دیگر بر روی دوش فدراسیون است، گفت: بازی‌های المپیک میدان لحظه‌هاست و باید شرایط حضور شایسته تیم ایران در المپیک فراهم شود. فدراسیون با همکاری اعضای خانواده والیبال و رسانه‌ها، ملی‌پوشان را برای حضور شایسته در المپیک آماده می‌کند. داشتن آرمان، یکی از عوامل ضروری و انگیزشی برای حضور شایسته در رویداد‌های مهم ورزشی است.

وی ادامه داد: ایران و دیگر تیم‌های شرکت کننده در المپیک، شش ماه فرصت برگزاری لیگ‌های داخلی دارند و بعد از آن نیز تیم ایران فرصت کوتاهی برای تشکیل اردو، آماده‌سازی و حضور در لیگ ملت‌ها دارد. بنابر این اگر آرمان تیم ایران قرار گرفتن در بین چهار تیم برتر المپیک است، باید مربی مناسبی برای کسب این مقام انتخاب کنیم و تشکیل کمیته فنی انتخاب سرمربی نیز با همین هدف انجام شده است.

داورزنی تصریح کرد: محدوده انتخاب سرمربی از بین نفرات بسیار انگشت شماری است. زیرا تیم‌های المپیکی سرمربیان خود را مشخص کرده‌اند و برخی مربیان نیز از نظر مسایل شخصی امکان فعالیت در ایران را ندارند و یا علاقه‌ای به کار مربی‌گری در کشور‌های آسیایی را ندارند. از سوی دیگر برخی مربیان خودشان اظهار تمایل برای همکاری در ایران کرده‌اند.

رییس فدراسیون والیبال با بیان این که برخی مربیان تعهدات باشگاهی دارند، اما منتظر تصمیم‌گیری فدراسیون ایران هستند و احتمال تغییر در قرارداد باشگاهی خود دارند، گفت: البته برخی از مربیان بزرگ جهان نیز همکاری با یک باشگاه را دلیل بر نپذیرفتن هدایت تیم ملی یک کشور نمی‌دانند.

وی با یادآوری این که برخی مربیان جهان با استفاده از والیبال به تجارت مشغول هستند و انگیزه کافی برای حضور قدرتمند در المپیک را ندارند، تاکید کرد: این مربیان گزینه مناسبی برای تیم ایران نیستند و به همین دلیل، دایره انتخاب سرمربی تیم ملی محدود است و باید از بین مربیانی که انگیزه و برنامه خوبی برای تیم ما دارند، استفاده کنیم.

داورزنی ادامه داد: مربی انتخابی نباید اولویت نخستش درآمد باشد؛ باید انگیزه‌های فرامادی برای هدایت تیم ملی والیبال ایران داشته باشد.

نخستین نشست کمیته فنی و اتاق فکر فدراسیون والیبال برای انتخاب سرمربی تیم ملی امروز (شنبه) به ریاست محمدرضا داورزنی برگزار شد. ناصر میرفخرایی، سعید درخشنده، حسینعلی مهران‌پور، احمد لاهوتی، علی موذن، محمد وکیلی، جهانگیر سیدعباسی، ابراهیم وطن‌پرست، جعفر هوتهم، محمود افشاردوست، بهنام محمودی، سعید رضایی، فرهاد شاهمیری، جمشید حمیدی و علی شاکری به عنوان کارشناس و پیشکسوت در این نشست شرکت کردند.

دومین نشست کمیته فنی برای انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال ایران ساعت ۱۰ روز چهارشنبه ۱۹ شهریورماه برگزار خواهد شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *