دبیر کمیته پدافندغیرعامل وزارت کشور: مدیران بایستی هوشمندانه و در چارچوب ماموریت‌ها به مسائل ورود کنند

15:47 - 17 شهريور 1399
کد خبر: ۶۵۳۷۹۱
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
دبیر کمیته پدافندغیرعامل وزارت کشور با بیان اینکه گزارش این جلسه به وزیر کشور و استانداران ارائه خواهد شد، گفت: با بیان اینکه گزارش این جلسه به وزیر کشور و استانداران ارائه خواهد شد، خاطرنشان کرد: مدیران کل پدافندغیرعامل بایستی هوشمندانه و در چارچوب ماموریت‌ها به مسائل ورود و موضوعات مرتبط را دنبال نمایند.
-  طبق اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، اولین جلسه مدیران کل پدافند غیرعامل استانداری‌های سراسر کشور درسال ۹۹ با حضور حسین قاسمی مدیرکل مرزی و دبیر کمیته پدافند غیرعامل وزارت کشور پیش از ظهر امروز  به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد.

 حسین قاسمی در این نشست ضمن آرزوی قبولی عزاداری‌ها و همچنین آرزوی صحت و سلامت برای همه خصوصا مسئولان استانی حوزه پدافند غیرعامل در بحران کرونا، از زحمات مدیران کل پدافندغیرعامل استان‌ها به ویژه در ایام شیوع ویروس کرونا قدردانی کرد و گفت: امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا، نشست‌های فصلی مدیران کل پدافندغیرعامل استانداری‌ها را نداشتیم و امروز اولین جلسه‌ای است که در این راستا برگزار می‌شود.

دبیر کمیته پدافندغیرعامل وزارت کشور با اشاره به شیوع بیماری کرونا در کشور گفت: پس از تشکیل ستاد ملی مدیریت کرونا و کمیته‌های تخصصی در بسیاری زمینه‌ها کار در این حوزه، از پدافندغیرعامل به حوزه امنیتی ادارات کل امنیتی و انتظامی استانداری‌ها محول شد، اما در برخی استان‌ها مانند بوشهر، فارس، البرز، ایلام و خراسان شمالی و ... بحث کرونا و ستاد استانی کرونا از سوی ادارات کل پدافند غیرعامل استان‌ها دنبال می‌شود.

قاسمی با بیان اینکه به دلیل شیوع ویروس کرونا و رعایت سلامت همه همکاران و تدابیر ستاد ملی، جلسه امروز نیز به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: جلسه امروز به مرور اقدامات گذشته و هم فکری و هم اندیشی برای برنامه‌هایی که می‌توانیم تا پایان سال در حوزه پدافندغیرعامل دنبال کنیم، اختصاص دارد.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه پدافند غیرعامل بر همکاری بیش از پیش دستگاه‌ها با اداره کل پدافندغیرعامل استانداری‌ها تاکید کرد و همچنین از مدیران کل پدافندغیرعامل استانداری‌ها خواست تا بیش از پیش از ظرفیت این جایگاه استفاده نمایند.
قاسمی با تاکید بر اینکه متولی باید از جایگاه اداره خود دفاع کند، تصریح کرد: اداره کل پدافند غیرعامل صرفا یک اداره نیست بلکه دبیرخانه شورای پدافندغیرعامل است که ریاست آن با استاندار است.

دبیر کمیته پدافندغیرعامل تاکید کرد: فعالیت‌ها باید براساس سیاست‌های کلی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری درخصوص بحث پدافندغیرعامل و شرح وظایف ابلاغ شده از سازمان اداری و استخدامی تنظیم و سپس باتوجه به جایگاه شورای پدافندغیرعامل موضوعات دنبال شود.

قاسمی در خصوص طرح جامع پدافندغیرعامل استان‌ها گفت: این طرح پس از تایید کامل در وزار ت کشور و سازمان پدافند غیرعامل، به سند راهبردی استان تبدیل و قابل اجرا خواهد بود. تمام اقدامات استان در خصوص پدافندغیرعامل باید از مجرای این سند، اجرایی شود و این سند، سند راه و چشم اندازی برای آینده استان در حوزه پدافندغیرعامل خواهد بود.

وی افزود: به این طرح صرفا به چشم یک طرح مطالعاتی یا کتابخانه‌ای نگاه نکنید، این طرح یک سند اجرایی و یک نقشه راه است که بتوانیم براساس برآورد آن سند و راهکارهایش، سیاست گذاری‌های لازم در حوزه توسعه‌ای و زیرساختی و ارائه خدمات را انجام دهیم.

قاسمی همچنین به ساختار اداره کل پدافندغیرعامل استانداری‌ها اشاره و عنوان کرد: در تلاشیم با پیگیری از سازمان اداری و استخدامی کشور بتوانیم با تغییرعنوان یکی از پست‌های روسای ادارات، پست معاونین برای ساختار پدافندغیرعامل در استان‌ها تعریف کنیم.

وی اشاره کرد: امسال نمی‌توانیم برنامه‌های هفته پدافندغیرعامل را همانند سال‌های گذشته دنبال کنیم، از این رو از استان‌ها می‌خواهیم که با برگزاری جلسه‌ای در شورای پدافندغیرعامل استان‌ها و دعوت از دستگاه‌های مختلف، راهکار‌های نوین برای برگزاری این هفته بررسی و برنامه‌های پیشنهادی خود را اعلام کنند تا بتوانیم برنامه‌های این هفته را متناسب با شرایط جاری کشور و ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا دنبال کنیم.

دبیر کمیته پدافندغیرعامل در پایان با بیان اینکه گزارش این جلسه به وزیر کشور و استانداران ارائه خواهد شد، خاطرنشان کرد: مدیران کل پدافندغیرعامل بایستی هوشمندانه و در چارچوب ماموریت‌ها به مسائل ورود و موضوعات مرتبط را دنبال نمایند.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *