بهره برداری رسمی از ۵۸ طرح ملی در مناطق آزاد توسط رییس جمهور

11:10 - 20 شهريور 1399
کد خبر: ۶۵۴۶۶۵
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
رییس جمهور امروز در بیست و سومین هفته افتتاح طرح‌های ملی و توسعه‌ای در مناطق مختلف کشور، ۱۲ طرح در منطقه آزاد ارس، ۱۱ طرح در منطقه آزاد کیش، ۱۴ طرح در منطقه آزاد قشم و ۲۱ طرح در مناطق ویژه اقتصادی پیام، سرخس، شیراز، کاوه و یزد را افتتاح کرد.
  - حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور روز پنجشنبه در بیست و سومین هفته افتتاح طرح‌های ملی و توسعه‌ای در مناطق مختلف کشور، ۱۲ طرح در منطقه آزاد ارس، ۱۱ طرح در منطقه آزاد کیش، ۱۴ طرح در منطقه آزاد قشم و ۲۱ طرح در مناطق ویژه اقتصادی پیام، سرخس، شیراز، کاوه و یزد را افتتاح کرد.

این طرح‌های ملی با مجموع سرمایه‌گذاری ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان، ۴۳۴ میلیون یورو و ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار افتتاح شد.
 

مجموع طرح‌هایی که امروز در مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی کشور افتتاح شد، برای ۴ هزار و ۴۱۲ نفر اشتغالزایی به همراه داشته است.

افتتاح کارخانه تولید لوازم خانگی مادیران، ۲ واحد تولیدی تجهیزات پزشکی و آرایشی- بهداشتی، ۸ واحد تولید و مونتاژ و ۲ واحد مرکز داده و رمز ارز، مجموع طرح‌هایی است که در منطقه ویژه اقتصادی پیام به بهره‌برداری رسید.

مجموع سردخانه و انبار ۴۲ هزار تنی، واحد تولید انواع لوازم آرایشی و بهداشتی رونیکا، واحد متریال ضدحریق و فوم عایق سرد بتا، طرح‌هایی بود که در منطقه ویژه اقتصادی شیراز به بهره‌برداری رسید.

واحد کاشی و سرامیک تندیس ابریشم، در منطقه ویژه اقتصادی سرخس، واحد تولید کالا‌های الکتریکی و الکترونیکی و ۳ پروژه توسعه زیرساخت‌های صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی شهر صنعتی کاوه و همچنین واحد صنایع چوبی و بسته بندی ماریناپلاستیک در منطقه ویژه اقتصادی یزد از جمله دیگر طرح‌هایی بود که با دستور رئیس جمهور در این مراسم افتتاح شد.

رییس جمهور همچنین هتل پنج ستاره پانورامای کیش، سه مجتمع مسکونی، مجتمع خدماتی پارسیس، طرح تولید انواع سیستم تهویه مطبوع، طرح تولید مبلمان منزل و سرویس چوبی، یک مرکز نوآوری، زیرساخت برق و آب و راه دسترسی فرودگاه و همچنین زیرساخت فیبر نوری زمینی و دریایی را در منطقه آزاد کیش افتتاح کرد.

مجتمع گلخانه‌ای ۸۰ هکتاری با روش هیدرویونیک، طرح تولید فولاد مجتمع آذرآباکان ارس، پنج طرح تولید گلخانه‌ای سیفی‌جات به روش هیدرویونیک، طرح تولید ظروف سرامیکی، طرح تولید مقاطع فولادی ساده کربنی و کم آلیاژی، و همچنین سه طرح تولید البسه از جمله طرح‌هایی بود که با دستور رئیس جمهور در منطقه آزاد ارس افتتاح شد.

 روحانی همچنین پایانه صادراتی و ترمینال نفتی دیرستان طرح بهسازی معابر روستایی، بیست مدرسه، طرح عملیات راهسازی برون شهری، طرح بتن و قطعات بتنی پیش ساخته، سه سایت ۶۵، ۹۸ و ۱۵۵ هکتاری، طرح‌های عمران شهری و کمپ پارک آفتاب، سه باب هتل، و همچنین ترمینال کانتینری شهید رجایی را در منطقه آزاد قشم افتتاح کرد.
 
انتهای پیام/ 

برچسب ها: حسن روحانی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *