حاشیه عدم پرداخت دستمزد بازیگران توسط تهیه‌کننده ادامه دارد!

17:30 - 07 مهر 1399
کد خبر: ۶۶۰۳۳۹
هفتمین روز از مهرماه ۹۹ با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به گلایه بازیگر تلویزیون نسبت عدم پرداخت دستمزدش از سوی تهیه کننده یک سریال تلویزیونی اشاره کرد.

- هفتمین روز از مهرماه ۹۹ با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به گلایه بازیگر تلویزیون نسبت عدم پرداخت دستمزدش از سوی تهیه کننده یک سریال تلویزیونی اشاره کرد.

آخرین خبرها از سریال «شهید باکری»/شروع تست بازیگری از بازیگران جوان تئاتر

«فارس باقری» و «امیر نوروزی» در کنار هادی حجازی فر به تازگی نگارش نهایی فیلمنامه سریال «شهید باکری» را به اتمام رسانده اند، باقری طی سال‌های گذشته در عرصه تدریس و تولید تئاتر فعالیت داشته و امیر نوروزی نیز در آثار موفقی همچون نمایش «لانچر ۵» به ایفای نقش پرداخته است.

- روز گذشته همزمان با رونمایی از گریم هادی حجازی‌فر در نقش «شهید مهدی باکری» که توسط شهرام خلج انجام شده است، پیش تولید رسمی این سریال آغاز شد.

این مجموعه به کارگردانی هادی حجازی‌فر و تهیه‌کنندگی ابوالفضل صفری در ۷ قسمت با پروداکشن سینمایی تهیه و تولید می‌شود و محصول سیمافیلم است.

براساس آخرین اخبار در حال حاضر «فارس باقری» و «امیر نوروزی» در کنار هادی حجازی فر به تازگی نگارش نهایی فیلمنامه سریال «شهید باکری» را به اتمام رسانده اند، فارس باقری نمایشنامه‌نویس، کارگردان و نویسنده است. باقری طی سال‌های گذشته در عرصه تدریس و تولید تئاتر فعالیت داشته و امیر نوروزی نیز در آثار موفقی همچون نمایش «لانچر ۵» به ایفای نقش پرداخته است.

فارس باقری سراغ کارگردانی تئاتر می‌رود/ ۲ اثر مدنظر برای اجرا - خبرگزاری  مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency

همچنین هادی حجازی فر برای سایر نقش‌های این سریال در حال جستجو در میان بازیگران جوان تئاتر است، وی در اعلامیه‌ای از بازیگران بین هفده تا بیست و هفت سال دعوت کرده تا بخش کوتاهی را به صورت ویدیو برای فارس باقری به عنوان مسئول انتخاب بازیگر اثر ارسال نمایند.

با توجه به موضوعیت اثر انتظار می‌رود که حجازی فر در میان این بازیگران جوان به دنبال استعداد‌های تازه و گا‌ها شبیه به شخصیت‌های اصلی می‌گردد، شخصیت‌های تاریخی که طبیعتا با پیدا کردن ما به ازا‌های واقعی در چهره می‌توانند در باورپذیرتر کردن سریال کمک کنند.

حجازی فر از سال گذشته نشان داد که دغدغه های مهمتری از بازیگری دارد، وی مدیریت یک تماشاخانه تئاتر را بر عهده گرفت، فیلمنامه نوشت و کمتر به سراغ بازی در سینما رفت. هادی حجازی فر سال گذشته با نگارش فیلم سینمایی «آتابای» مورد تحسین اهالی رسانه قرار گرفت، حال وی به سراغ ساخت اولین سریال خود رفته است، سریالی که گمانه زنی‌هایی مبنی بر حضور پدرام شریفی در آن به گوش می‌رسد، براساس این اخبار شریفی نقش علی باکری، برادر شهید مهدی باکری را ایفا خواهد کرد.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

ساخت فیلمی درباره زندگی مخزن الاسرار «سپهبد شهید قاسم سلیمانی»

کارگردان فیلم «شیر کوهستان» گفت: طی ماه های گذشته به کمک بسیج رسانه تعداد زیادی مصاحبه با نزدیکان و دوستان شهید پورجعفری ترتیب دادیم که به شدت به قوام بخشیدن فیلم «مثل برادر» کمک کرد، به امید خدا دهم مهر ماه فیلمبرداری «مثل برادر» آغاز خواهد شد.

حمیدرضا بنایی در گفت‌‌وگو با ، پیرامون دغدغه ساخت فیلم تلویزیونی «مثل برادر» گفت: دغدغه ساخت «مثل برادر» بعد از شهادت «سردار حسین پورجعفری» به وجود آمد و هم اکنون نزدیک به سه ماه است که کاملا درگیر ساخت این پروژه هستیم، بسیج رسانه در ابتدا قصد ساخت فیلمی درباره شهدا را داشت اما با این حادثه تصمیم به ساخت این پروژه گرفت. 

وی در همین راستا ادامه داد: ما با همفکری بسیج رسانه بعد از یک تجربه موفق به این نتیجه رسیدیم که زندگی شهید حسین پورجعفری را به تصویر بکشیم، اتفاقا بعد از تحقیق درباره زندگی این شهید بزرگوار متوجه شدیم که این شهید بزرگوار زندگی بسیار خاصی داشته است.

این کارگردان جوان سینما با تاکید بر ایثارگری «شهید حسین پورجعفری» افزود: این شهید بزرگوار نزدیک به چهل سال خودش را وقف حاج قاسم سلیمانی کرده بود، وقتی لایه های پنهان زندگی شهید پورجعفری را بررسی کردیم به این نتیجه رسیدیم که اتفاقا از لحاظ دراماتیک برای ساخت یک فیلم تا چه اندازه جذاب است. 

کارگردان فیلم سینمایی «شیر کوهستان» در همین رابطه بیان کرد: طی ماه های گذشته به کمک بسیج رسانه تعداد زیادی مصاحبه با نزدیکان و دوستان شهید پورجعفری ترتیب دادیم که به شدت به قوام بخشیدن به اثر کمک کرد، به امید خدا دهم مهر ماه فیلمبرداری فیلم تلویزیونی «مثل برادر» آغاز خواهد شد. 

وی با اشاره به ترکیب بازیگران فیلم «مثل برادر» اظهار کرد: ما در این فیلم تصمیم داریم تا از بازیگران تئاتری و جوان استفاده کنیم، البته دو بازیگر سینمایی هم در اثر حضور دارند، فعلا در حال بررسی حضور آنها هستیم و به همین دلیل شروع فیلمبرداری از دهم مهر ماه آغاز می شود تا در قبال این بازیگران به جمع بندی برسیم. 

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

امیر غفارمنش: تهیه‌کننده یک سریال تلویزیونی ۵۰ میلیون طلبم را نمی‌دهد

بازیگر فیلم سینمایی «نفوذی» گفت: رسانه ملی بودجه ساخت سریال «همسرایی» را به طور کامل در اختیار تهیه کننده قرار داده اما وی تمامی مبلغ را برداشته و به هیچکس هم پاسخگو نیست.

امیر غفارمنش در گفت‌وگو با ، پیرامون مشکلات مالی بوجود آمده در سریال «همسرایی» گفت: دو سال پیش در یک سریال به نام همسرایی به ایفای نقش پرداختم، متاسفانه تهیه کننده آن سریال هنوز هم مبلغ دستمزد من از آن اثر را پرداخت نکرده است، خوشبختانه صدا و سیما حق را کاملا به ما داده و این روزها درگیر پیگیری های این موضوع هستم. 

وی در همین راستا ادامه داد: با وجود اینکه شورای نظارت رسانه ملی به طور کامل حق را به من داده و تهیه کننده باید هزینه پنجاه میلیون تومان طلب من را وصول کند اما قانون قراردادهای ما همچنان می لنگد، زیرا با وجود تایید نهادی همچون صدا و سیما هنوز هم برای دریافت این مبلغ در کش و قوس هستم. 

  • بیشتر بخوانید:
  • برای مشاهده گفت‌وگوی امیر غفارمنش پیرامون وضعیت سینمای ایران اینجا کلیک کنید

بازیگر فیلم سینمایی «نفوذی» با اشاره به پرداخت بودجه کامل تولید سریال «همسرایی» از سوی صدا و سیما به تهیه کننده اظهار کرد: رسانه ملی بودجه ساخت این سریال را به طور کامل در اختیار تهیه کننده قرار داده اما وی تمامی مبلغ را برداشته و به هیچکس هم پاسخگو نیست، از نظر من قرارداد ما بازیگران از لحاظ قانونی ایرادات زیادی دارد و لازم است تا به آن رسیدگی جدی شود.

وی در همین راستا ادامه داد: از نظر من قرارداد بازیگران باید جنبه کیفری و حقوقی پیدا کند زیرا به شکل امروزی قراردادها قابلیت پیگیری و نقد شدن ندارند، شاید صدا و سیما حق را به من بازیگر بدهد اما نبود اهرمی کیفری و حقوقی باعث شده تا من باز هم در وصول طلبم از تهیه کننده دست خالی بمانم. 

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

«شمس تبریزی»؛ عارفی بزرگ که موجب شکوفایی اشعار مولانا شد

یک نویسنده کتاب گفت: اطلاعات چندانی پیرامون زندگی شمس تبریزی وجود ندارد، اما بررسی‌ها نشان داده شمس یک مجتهد بوده و سال‌ها در حوزه علمیه روزگار گذرانده است، وی صاحب فتوا بوده و از این رو مردم او را به عنوان یک مجتهد می‌شناختند.

حسین گلدوست در گفت‌وگو با پیرامون کتاب «شمس تبریزی» گفت: کتاب «شمس تبریزی» به زندگی محمد بن علی بن ملک‌داد تبریزی پرداخته است، این کتاب زندگینامه شمس تبریزی را به زبانی ساده و جذاب برای مخاطب بیان کرده همچنین بخش‌هایی از شخصیت شمس و نقش تاثیرگذار وی بر مولانا و  ادبیات عرفانی را مطرح کرده است.
 
 وی در همین راستا ادامه داد: شمس تبریزی شخصیتی بزرگ بوده که تا حدودی ناشناخته مانده و دلیل این امر را نیز باید تدبیر خود خواسته شمس دانست وی علاقه ای به مطرح شدن و شناخته شدن در جامعه نداشته از سوی دیگر شناخت نسبی که امروز از شمس وجود دارد در سایه مولانا ظهور و بروز پیدا کرده است لذا تصمیم گرفتم پیرامون این شخصیت باتوجه به مستنداتی که وجود دارد کتابی بنویسم.
  • بیشتر بخوانید:
  • برای مطالعه معرفى آخرین كتب منتشر شده اینجا کلیک کنید
 
گلدوست در مورد کتاب شمس تبریزی اظهار کرد: اطلاعات چندانی پیرامون زندگی شمس تبریزی وجود ندارد، اما بررسی ها نشان داده  شمس یک مجتهد بوده و سال‌ها در حوزه علمیه روزگار گذرانده است، وی صاحب فتوا بوده و از این رو مردم او را به عنوان یک مجتهد می‌شناختند نه به عنوان یک عارف، اما تصویر امروزی از شمس تبریزی که در اذهان عمومی نقش بسته بسیار متفاوت از حقیقت است، مردم عصر ما شمس را فردی درویش و بی اعتنا به دنیا می‌دانند فردی که مسیری عرفانی را در پیش گرفته در حالی که اینگونه نیست و خود شمس صاحب فتوا بوده است.
 
نویسنده کتاب «ایستاده ام» پیرامون کتاب «شمس تبریزی» ابراز کرد: در کتاب «شمس تبریزی» از دوران کودکی تا زمانی که با مولانا آشنا شده است مطالبی مطرح شده البته تمام اطلاعاتی که در کتاب لحاظ شده بر اساس مستندات است و کتاب بر پایه همین اطلاعات شکل گرفته است، اما اطلاعات دقیقی در مورد خانواده و تغییراتی که در وی ایجاد شده و زمینه عرفان را در این فرد به وجود آورده در دست نیست، اطلاعات موجود نشان می‌دهد که شمس علاقمند به عرفان است و شاید بتوان به صراحت گفت شمس پا در مسیری پرفراز و نشیب گذاشت تا به رشد و تعالی دست یابد از سوی دیگر مستندات نشان می‌دهد روز‌های ویژه زندگی شمس همان روز‌هایی است که در کاروانسرای برنج فروشان با جلال‌الدین محمد بلخی ملقب به مولانا آشنا می‌شود و بعد از آن رویداد بزرگی رخ می‌دهد که این دو شخصیت را به افرادی سر شناس در ادبیات فارسی تبدیل می‌کند.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *