عزیزی: برخی مدیران در دلالی‌ها دست دارند/ استقلالی‌ها از عدم مدیریت لطمه دیدند

17:06 - 08 مهر 1399
کد خبر: ۶۶۰۵۹۴
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
پیشکسوت فوتبال ایران گفت: عدم آگاهی برخی مدیران که کار آمد نیستند باعث شد در فوتبال ما ایرادات زیادی بوجود بیاید.

خداداد عزیزی در گفت‌وگو با ، در مورد وضعیت فوتبال ایران اظهار داشت: فوتبال ایران به دست مدیرانی افتاده است که مشکلات زیادی بوجود آورده‌اند و خیلی از آنها ورزشی نیستند. این‌ها حتی مشاوران ورزشی ندارند. در حالی که در همه جای دنیا بزرگترین مالکان و مدیران فوتبال از تخصص مدیران در جهت پیشبرد اهداف باشگاهشان استفاده می‌کنند.

وی در مورد انتخاب مربیان جوانی، چون محرم نویدکیا و مهدی رحمتی تاکید کرد: اغلب انتخاب‌ها در تیم‌های فوتبال فنی نیست. مربیانی داریم که تیم اوت می‌کنند و یا عملکرد ضعیفی دارند، ولی فصل بعد دوباره تیم می‌گیرند. این نشان می‌دهد انتخاب‌ها دلیل فنی ندارد. اغلب انتخاب‌ها در فوتبال ما با رابطه‌گری است. چند مربی هستند که در همه تیم‌ها بجز استقلال، پرسپولیس و سپاهان کاندید هستند. این مربیان هیچ کارنامه‌ای ندارند. در چنین شرایطی چه انتقادی به انتخاب امثال نوید کیا و رحمتی وارد است؟

پیشکسوت فوتبال ایران ادامه داد: حمیداوی تیمی خصوصی دارد وهیچ انتقادی به او نیست، چون از جیب خودش هزینه می‌کند. وقتی مدیران فوتبال بدون توجه به کارنامه مربی تیمش را به او می‌دهد چرا باید از انتخاب مربیان جوان ایراد گرفت. حداقل رحمتی و نوید کیا عقبه‌ای در فوتبال دارند که می‌توانند به آن ببالند، ولی برخی مربیان که در لیگ ایران فعالیت می‌کنند هیچ کارنامه‌ای ندارند و اصلا فوتبال بازی نکرند، اما دائما کاندید این تیم و آن تیم هستند. من نمی‌دانم ملاک مدیران فوتبال برای این انتخاب‌ها چیست؟

عزیزی در پاسخ به این سوال که دلیل تداوم حضور برخی مربیان نا کار آمد در فوتبال ایران چیست؟ گفت:این سوال را مدیران فوتبال باید پاسخ دهند نه من! ما مدیرانی داریم که فوتبالی نیستند و خیلی هم ادعا دارند. انتخاب‌هایی می‌کنند که واقعا عجیب است، ولی کار خودشان را می‌کنند و هیچ اتفاقی هم رخ نمی‌دهد. در دنیا بزرگترین مدیران هم مشاورانی دارند و با استفاده از دانش و تخصص آن‌ها انتخاب می‌کند، ولی اینجا انتخاب‌ها تخصصی نیست. یا بر اساس رابطه و یا از بر اساس دستورات مدیران دولتی است.

از عزیزی در مورد تورم بوجود آمده در مورد قیمت بازیکنان فوتبال سوال کردیم. وی گفت: دلیلی وجود برخی قیمت‌های کاذب در قرارداد بازیکنان مدیران ناآگاه و برخی مدیران دولتی هستند. آن‌ها می‌خواهند بمب بترکانند و خودی نشان دهند در نتیجه به نتیجه کارشان فکر نمی‌کنند. پول برخی هم از بودجه دولت تامین می‌شود در نتیجه مدیران دغدغه‌ای برای قرارداد بستن ندارند، چون پول برایشان بی ارزش شده است. در چنین شرایطی گاهی به بازیکنان مبالغی پرداخت می‌کنند که ارزش واقعی آن بازیکن را ندارد. در نتیجه همین قرارداد‌ها است که چندی بعد، بازیکنان با طلب‌های زیاد از باشگاه شکایت می‌کنند.

پیشکسوت فوتبال کشورمان که قانون عدم استفاده از بازیکنان خارجی را دلیل این تورم نمی‌داند تصریح کرد: قوانین ربطی به قیمت‌ها ندارد. مگر سال قبل این قانون وضع شده بود. همان زمان هم قرارداد‌های گرانقیمت بسته شد. از طرفی تقصیر بازیکن هم نیست چه کسی از پول بیشتر بدش می‌آید. این مدیران هستند که باید در چنین مواقعی مدیریت کنند. همه جای دنیا به همین شکل است. کارشناسانی بازیکنان را ارزیابی می‌کنند و بر اساس قیمت واقعی بازیکن به او پیشنهاد می‌دهند، ولی در فوتبال ما دلال‌ها تیم می‌بندند. در نتیجه هر چه قرارداد بالاتری ببندند درصد بیشتری می‌گیرند از این رو به فکر تنظیم بازار نیستند. متاسفانه برخی مدیران نیز در این قرارداد‌ها دست دارند.

عزیزی با اشاره به موفقیت‌های تیم پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا خاطرنشان کرد: تلاش گل محمدی و شاگردانش قابل تقدیر است و عملکرد خوبی داشتند. امیدوارم با همین فرمان به کارش ادامه دهد. گل محمدی برای چنین روز‌هایی بود که بعد از قهرمانی از وضعیت موجود این باشگاه گله کرد. تلاش‌های او نتیجه داد و به نظر می‌رسد راه درستی را رفته است. تیمی که قهرمان می‌شود باید بتواند بازیکنان کلیدی خود را حفظ کند و نفرات بهتر بگیرد تا از مسیر قهرمانی خارج نشود.

وی به وضعیت باشگاه استقلال هم اشاره کرد و گفت: از جزئیات اتفاقاتی که برای فرهاد مجیدی در این تیم رخ داد خبر ندارم، ولی می‌دانم این تیم نیز از تصمیمات اشتباه مدیران دولتی لطمه خورد. استقلال دو مهره ارزشمند به نام شفر و استراماچونی را از دست داد. این دو نه تنها به استقلال بلکه می‌توانستند به فوتبال ایران کمک کنند. متاسفانه مدیران استقلال با عدم مدیریت صحیح این دو نفر را از دست دادند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *