درخواست مسئولین از زائران: به مرز‌های ۴ گانه سفر نکنید

15:12 - 12 مهر 1399
کد خبر: ۶۶۱۶۲۳
بر اساس اعلام ستاد ملی کرونا، به دنبال شیوع ویروس کرونا، امسال مراسم پیاده روی اربعین حسینی برگزار نمی‌شود و مراجعه به مرز‌های چهارگانه ممنوع است.

- بیش از هفت ماه از شیوع ویروس کرونا در جهان می‌گذرد. این ویروس برگزاری هرگونه مراسم و تجمعی را لغو کرد به طوریکه حتی پیاده روی اربعین حسینی نیز برگزار نمی‌شود.

در همین راستا پلیس راهور ناجا طی اطلاعیه از مسدودی ۴ مرز زمینی با کشور عراق خبر داد و از مردم خواست به سمت مناطق مرزی حرکت نکنند.

در این اطلاعیه آمده است: بر اساس خبر‌های دریافتی کلیه مرز‌های چهارگانه زمینی مهران، شلمچه چذابه و خسروی از سوی هر دو کشور مسدود و بر اساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، حرکت به سمت مرز‌ها ممنوع است.

اگر خودروی سواری یا مینی بوس یا اتوبوس و... به سمت مرز‌ها حرکت کنند قطعاً توسط پلیس برگشت داده می‌شوند و این مسئله موجب اتلاف وقت هموطنان محترم خواهد شد؛ بنابراین همانگونه که به کلیه موسسات حمل و نقل ابلاغ کرده ایم هیچ مسافر یا زائری را به سمت مرز‌های ایران و عراق نپذیرفته یا جابجا نکنند.

همچنین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از بسته بودن مرز خسروی خبر داد و گفت:  با توجه به لغو مراسم اربعین، مرز‌های رسمی و چهارگانه کشور شامل: خسروی در قصرشیرین، مهران در ایلام و شلمچه و چذابه در خوزستان که سال گذشته کار تردد زائران انجام می‌شد، بسته شده است.

سردار جاویدان ادامه داد: مرز خسروی نیز به تبعیت مرز‌های ایلام و خوزستان امسال به روی زائران بسته و هیچ ترددی به سمت عراق انجام نخواهد شد.

رییس پلیس کرمانشاه همچنین با اشاره به استقرار ایستگاه‌های بازرسی در شهرستان قصرشیرین گفت: نیرو‌های پلیس مستقر در این ایستگاه‌ها از حضور افراد در مرز جلوگیری و زائران چه به صورت انفرادی و چه کاروانی امکان حضور در پایانه خسروی را نخواهند داشت.

اعمال محدودیت ترافیکی درمسیر‌های منتهی به مرز مهران

همچنین رییس پلیس راه استان ایلام از اعمال محدودیت‌های ترافیکی در ۷ ایستگاه کنترلی توسط ماموران پلیس راه استان ایلام خبر داد و گفت: کلیه مبادی ورودی و خروجی محور‌های ۵ گانه استان در ۷ ایستگاه کنترلی تحت نظارت پلیس راه استان قرار گرفته و اجازه تردد به خودرو‌های حامل زائران که قصد تردد به مرز مهران را دارند داده نخواهد شد.
وی ادامه داد: در سال جاری هیچ گونه برنامه‌ای برای برپایی موکب‌ها و همچنین خدمات رسانی و پذیرایی به  زائران عزیز در شهرستان مهران وجود ندارد.

این مقام انتظامی اظهار کرد: ۴۰ تیم گشتی به صورت محسوس و نامحسوس به صورت شبانه روزی در کلیه محور‌ها ارتباطی استان حضور داشته و رفتار‌های ترافیکی رانندگان را مورد پایش ترافیکی قرار می‌دهند.

از عاشقان و دلسوختگان حسینی تقاضا داریم با توجه به شرایط اعلام شده توسط مسئولان کشوری و عدم پذیرش زائر توسط کشور عراق از مراجعه به مرز‌ها خودداری کرده  و رنج سفر ناتمام را برخود تحمیل نکنند.

 انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *