شکست گیشه کرونایی ادامه دارد

17:30 - 14 مهر 1399
کد خبر: ۶۶۲۳۴۴
چهاردهمین روز از مهرماه ۹۹ با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به اظهار نظر فریبا نادری درباره اربعین امسال اشاره کرد.

- چهاردهمین روز از مهرماه ۹۹ با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به اظهار نظر فریبا نادری درباره اربعین امسال اشاره کرد.

اکران مجدد «نهنگ عنبر» هم شکست خورد/فروش 30 بلیت در یک هفته//////////////چهارشنبه

فروش ۱۰ هزار تومانی فیلم «منوچهر هادی» در چرخه سینما

- سینمای کشور طی ماه‌های گذشته وضعیت ناگواری را پشت سر گذاشته است، سینمایی که روزگاری برای رکوردشکنی در گیشه تلاش می‌کرد، حال برای بقا در کمترین حالت ممکن تلاش می‌کند، سینمایی که حضور در باشگاه ۱۰ و ۲۰ میلیاردی‌ها را اتفاقی عادی تصور می‌کرد امروز فروش نیم میلیاردی را یک پیروزی بزرگ تلقی می‌کند.  

بیماری کرونا طی ماه‌های گذشته سینما را از ابعاد مختلفی تحت الشعاع قرار داده است، در ابتدا به امر تعطیلی سالن‌ها باعث شد تا چرخه اکران به طور کامل متوقف شود، اکران نوروزی به عنوان بهترین زمان اکران سینما‌ها از بین رفته و اکثریت آثار اکرانشان را به زمانی دیگر موکول کنند.

در این بین عرصه تولید نیز با دغدغه‌های فراوانی روبرو شد، شیوع بیماری کرونا باعث شد تا ریسک درگیری این بیماری بین عوامل پشت صحنه افزایش یافته و به تبع آن تولید اکثریت آثار متوقف شود، هرچند همچنان برخی از کارگردانان مشغول کار هستند، اما تبعا هیچ آینده معلومی را برای اکران اثر خود ترسیم نمی‌کنند.  

در این میان و بعد از بازگشایی سینما‌ها از تاریخ اول تیر ماه سال ۹۹ اندک امیدی در میان اهالی سینما به وجود آمد، اما فروش ناامید کننده دو فیلم اصلی اکران نوروز باعث شد تا آثار خبرساز جشنواره فیلم فجر گذشته از اکران در چنین شرایطی سر باز زنند.

از طرفی آثاری راهی چرخه اکران شدند که در حالت معمول هم فروش مطلوبی را در پی نداشتند، از سویی دیگر اکران آنلاین و سینماماشین می‌توانست به چرخه معیوب سینما کمک کند، اما قاچاق سریع آثار آنلاین و همچنین عدم پخش مناسب برای سینما ماشین باعث شد تا این دو مدیوم هم شکست بخورند.  

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

فریبا نادری: دلم برای کربلا و حرم «امام حسین(ع)» پر می‌کشد اما در شرایط کرونایی چاره‌ای نیست

فریبا نادری در گفت‌وگو با ، با اشاره به فرارسیدن اربعین حسینی گفت: من چهار سال پیش به کربلا مشرف شدم، اما باور کنید که همچنان قلبم آنجاست، پیاده روی اربعین برای من اتفاقی بود که هیچگاه تاثیرش از دل و جانم پاک نمی‌شود، اما این را فراموش نکنیم که در شرایط فعلی کرونایی سلامتی افراد از هرچیزی مهمتر است.  

وی در همین راستا ادامه داد: بدون شک هر فردی که قصد عزیمت به کربلا و پیاده روی اربعین را دارد به نیت و حاجتی قصد سفر می‌کند، اما این را نباید فراموش کنیم که جان انسان‌ها از جمله بزرگترین چیز‌هایی است که به حفظ آن سفارش بسیار شده است، با وجود اینکه امسال به دلیل بیماری کرونا مرز‌ها برای سفر به کربلا بسته شده شاید برخی افراد همچنان دلشان بخواهد به این سفر معنوی بروند، اما به واسطه شیوع موج سوم کرونا این کار در این روز‌ها چندان درست نیست.

بازیگر سریال «ستایش» پیرامون حضور خود در پیاده روی اربعین اظهار کرد: این تجربه را تنها کسانی درک می‌کنند که یکبار سعادت حضور در پیاده روی اربعین را داشته اند، به عنوان شخصی که یکبار به پیاده روی اربعین رفته ام این روز‌ها بسیار دلتنگ آن حال و هوا و آن مسیر پر عشق و عزیز هستم و از هرکسی بیشتر قدر این سفر را می‌دانم، اما به واقع امسال همه چیز تفاوت دارد، به واسطه شیوع بیماری کرونا ما باید برای حفظ جان خودمان و عزیزانمان ارزش قائل شویم و از هر نوع رفتار و عملکرد که به ما آسیبی برساند دوری کنیم.  

وی در همین رابطه ادامه داد: عطش من برای حضور دوباره در پیاده روی اربعین بسیار زیاد است و مطمئن باشید اگر بیماری کرونا ریشه کن شود به طور قطع سال آینده هم به این سفر خواهم رفت، زیرا حال و هوای بی نظیر این سفر مقدس را درک کرده و ارزشش را با تمام وجودم می‌دانم. حس و حال معنوی موجود در پیاده روی اربعین بی نهایت جذاب است، پس اگر می‌خواهیم همگی سال آینده به کربلا مشرف شویم بهتر است که این روز‌ها نکات بهداشتی را بهتر و بیشتر رعایت کنیم.  

این بازیگر سینما و تلویزیون راه جایگزینی پیاده روی اربعین در سال جاری را اینگونه وصف کرد: از نظر من تمامی ما امسال باید سوگواری و ارادت خودمان را در خانه‌ها و خلوتمان انجام دهیم. به دلمان رجوع کرده و با «امام حسین (ع)» راز و نیاز کنیم، ما می‌توانیم حاجت خود را از راه دور با «سیدالشهدا (ع)» در میان بگذاریم. به شخصه دلم برای «حرم امام رضا (ع)» و حرم «سیدالشهدا (ع)» پر می‌کشد، اما چاره‌ای نیست و باید امسال دندان روی جگر بگذاریم. شک نکنید ائمه صدای ما را می‌شنوند و اگر به صلاحمان باشد حاجت روا خواهیم شد.  

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

معرفی آثار راه‌یافته به بخش کودک جشنواره تئاتر مقاومت

آثار بخش کودک و نوجوان تئاتر مقاومت مشخص شد

 - تئاتر و عرصه هنرهای نمایشی از ابتدای تیر ماه سال جاری و بعد از نزدیک به پنج ماه تعطیلی بار دیگر آغاز به کار کرد، هر چند بسیاری در ابتدا مخالف بازگشایی زودهنگام سالن‌های نمایش بودند اما تماشاخانه‌های تئاتر مکلف شدند تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی میزبان مخاطبان باشند. 

در این میان بسیاری از کارگردانان مطرح تئاتر از اجرا سر باز زدند، بسیاری از اجراهای مطرح و برخی دیگر از اجراهایی که از حضور بازیگران چهره و سلبریتی‌ها بهره می‌بردند ادامه کار خود را به بعد از پایان بیماری کرونا منتقل کردند اما در این میان برخی از کارگردانان جوان فرصت را غنیمت شمرده و آثار خود را روی صحنه بردند. 

به همین مناسبت خبرنگار گروه فرهنگی  به معرفی برخی از آثار روی صحنه تئاتر پرداخته است، آثاری که این شب‌ها هر چند به سختی و با مخاطب کم اما روی صحنه می روند. 

  • بیشتر بخوانید:
  • برای مشاهده آخرین اخبار تئاتر طی هفته جاری اینجا کلیک کنید

آثار بخش کودک و نوجوان تئاتر مقاومت مشخص شد

ده نمایش برگزیده بخش کودک و نوجوان، توسط ستاد برگزاری این جشنواره مشخص و معرفی شدند.

بر این اساس در مرحله نهایی هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت که آذرماه سال جاری برگزار خواهد شد، ده نمایش کودک و نوجوان حضور خواهند داشت.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

 

دوباره جلوی دوربین رفتم، اما عذاب وجدان دارم

مهران رجبی در گفت‌وگو با ، پیرامون مراحل درمان خود پس از ابتلا بیماری کرونا گفت: بنده پانزده روز مداوم در بیمارستان «امام حسین (ع)» بستری بودم، پس از آن هم برای طی مراحل قرنطینه در یک سوئیت شخصی مدتی مشغول به استراحت بودم، خوشبختانه امروز حالم بسیار بهتر است و اولین تجربه بازی بعد از ابتلا به این بیماری را پشت سر گذاشتم.

وی در همین راستا ادامه داد: به تازگی و از دیروز جلوی دوربین رفتم و بازی در سریال «شهید شهریاری» را از سر گرفتم، البته همچنان ضعف دارم و گروه هم بسیاری از صحنه‌هایی که بنده تحرک زیادی داشتم را تلطیف کردند تا بتوانم به هر صورت جلوی دوربین حاضر شوم. خوشبختانه بیماری را پشت سر گذاشتم و جای نگرانی نیست، فقط از اینکه مجبورم در شرایط کنونی بدون ماسک جلوی دوربین حاضر شوم عذاب وجدان دارم که مبادا باعث ابتلای فرد دیگری شوم.

  • بیشتر بخوانید:
  • برای مشاهده آخرین گفت‌وگوی رجبی پیرامون ابتلایش به کرونا اینجا کلیک کنید

بازیگر سریال «روزگار قریب» با اشاره به جدی بودن بیماری کرونا اظهار کرد: من دیگر هیچ شوخی نسبت به کرونا را نمی‌پذیرم، اینکه می‌گویند ما حتما کرونا گرفته ایم و خودمان نفهمیده ایم حرف درستی نیست، باور کنید که تا وقتی به این بیماری مهلک مبتلا نشوید نمی‌توانید اندکی از زجری که یک فرد می‌کشد را باور کنید.

وی در همین رابطه تاکید کرد: من طی روز‌های بستری بودن در بیمارستان وضعیت بسیار بدی را پشت سر گذاشتم، حال من در حدی بد بود که یک روز از خواب بیدار شدم و متوجه شدم که شب قبلش از روی تخت به پایین پرتاب شده ام، عجیب بود که صبح هیچ خاطره‌ای از این اتفاق در ذهنم نمانده و بود و خدا رحم کرد که در این حادثه سرم به جایی برخورد نداشت.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

تعویق در اکران نسخه نهم فیلم اکشن «سریع و خشن»//////////////////شنبه

تاریخ رسمی اکران «سریع و خشن ۹» مشخص شد

- فیلم سینمایی «سریع و خشن ۹» که قرار بود ۲۲ می ۲۰۲۰ اکران شود به دلیل شیوع کرونا در تمامی کشور‌های جهان با تعویق روبرو شد، تا اینکه امروز به صورت رسمی اعلام شد که این فیلم ۲۸ ماه می‌سال ۲۰۲۱ اکران جهانی خود را آغاز می‌کند.

سریع و خشمگین ۹ یک فیلم رو به اکران آمریکایی در ژانر اکشن به کارگردانی جاستین لین است که از سوی یونیورسال استودیوز منتشر خواهدشد. این فیلم نهمین بخش از مجموعه‌فیلم سریع و خشمگین خواهد بود. وین دیزل در این فیلم به عنوان بازیگر نقش اول بازی خواهد کرد.

  • بیشتر بخوانید:
  • جدول فروش هفتگی سینمای هالیوود را اینجا مشاهده کنید

فیلمبرداری اصلی از تاریخ ۲۴ ژوئن سال ۲۰۱۹ (۳ تیر ۱۳۹۸) در استودیوی لاوسندن در هرتفوردشر، انگلستان آغاز شد. فیلمبرداری در مکان‌های نظیر لس آنجلس، ادیتبورگ و لندن، انجام شده و همچنین برای اولین بار در نیز تایلند اتفاق افتاد و از کرابی، و پوکت به عنوان مکان استفاده شد.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

«سلیمانی عزیز» روایتی جذاب از بصیرت، دشمن شناسی و محبت سپهبد شهید قاسم سلیمانی است

مهدی قربانی: «سلیمانی عزیز» روایتی جذاب از بصیرت، دشمن شناسی و محبت سپهبد شهید قاسم سلیمانی است

مهدی قربانی در گفت‌وگو با پیرامون مضمون کتاب «سلیمانی عزیز» گفت: کتاب «سلیمانی عزیز» حاوی خاطراتی متفاوت و خوانده نشده از شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی است؛ این کتاب اثری تولید محسوب می‌شود که مصاحبه‌ها، گفت‌وگو‌ها و خاطرات شفاهی دوستان، هم رزمان و آشنایان شهید سلیمانی را در بر می‌گیرد.  
 
وی پیرامون شیوه نگارش کتاب «سلیمانی عزیز» ابراز کرد: کتاب «سلیمانی عزیز» با قلمی ساده و دلنشین، گوشه‌ای از زندگی مرد همیشه در صحنه جبهه مقاومت را بیان کرده و در اختیار مخاطبان قرار داده است، این کتاب ویژگی‌هایی دارد که می‌تواند مخاطب را به خوبی جذب کند و گواه این مدعا را می‌توان ۲۵ بار چاپ آن طی ۹ ماه اخیر دانست.  
 
قربانی در همین راستا ادامه داد: این کتاب مجموعه‌ای از خاطرات جذاب بوده که به زبانی ساده، اما خواندنی نوشته شده است و سعی داشته تصویرگر ویژگی‌های شخصیتی و رفتاری شهید حاج قاسم سلیمانی باشد، چنانکه موضوعاتی، چون بصیرت و دشمن شناسی، محبت به خانواده شهدا، علاقه و محبت به «اهل بیت (ع)»، مردمی بودن و مردم داری این شهید بزرگوار در دل خاطراتی که در کتاب بیان شده به خوبی مشهود است به طوری که خواننده تدبیر، مدیریت فرماندهی، شجاعت، احترام به والدین و محبوبیت جهانی سپهبد شهید سلیمانی در میان دوستان این شهید بزرگوار را به خوبی حس می‌کند.
  • بیشتر بخوانید:
  • برای مطالعه معرفى آخرین كتب منتشر شده اینجا کلیک کنید
وی پیرامون دلیل نوشتن کتاب «سلیمانی عزیز» اظهار کرد: یک روز بعد از شهادت سپهبد شهید قاسم سلیمانی مجموعه  انتشارات حماسه یاران تصمیم گرفت دست به کاری فرهنگی بزند تا قدمی هرچند کوچک در راستای گسترش فرهنگ، مکتب و سبک زندگی شهید سلیمانی برداشته باشد، البته این کتاب تنها بخشی از ابعاد شخصیت شهید حاج قاسم سلیمانی را از زبان دوستان و همرزمان وی بیان می‌کند، زیرا نمی‌توان ۴۰ سال خدمات این سردار بزرگ را در قالب یک کتاب ارائه کرد.  
 
برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *