تعامل رسانه‌ای اعتماد متقابل تهران- مسکو را تقویت می‌کند

11:07 - 17 مهر 1399
کد خبر: ۶۶۲۹۹۹
زاوودی مامیرگوف رئیس کانال تلویزیونی روسی «جهان اسلام» گفت: ایران و روسیه به یکدیگر اعتماد دارند و رسانه‌های دو کشور باید در همین راستا همکاری‌های خود را توسعه دهند.

- مامیرگوف از کارشناسان خبری مسلمان روسیه افزود: ایران و روسیه ظرفیت های بسیار گسترده در عرصه های گوناگون اقتصادی، علمی، تکنولوژیکی دارند که به دلیل شناخت ناکافی از یکدیگر، همکاری های گسترده در این حوزه ها انجام نمی گیرد.

وی با تاکید بر اهمیت همکاری های رسانه ای و فرهنگی میان ایران و روسیه اظهار کرد: تهران و مسکو قدرت های بزرگ و بازیگران دارای دیدگاه ها و مواضع مستقل در مسائل مختلف هستند و به همین دلیل باید در عرصه رسانه ای همکاری بیشتری داشته باشند تا مواضع این کشورها بهتر و گویاتر در سطح بین المللی تبیین و بازگو شود.

رئیس کانال تلویزیونی روسی جهان اسلام گفت: ایران و روسیه به یکدیگر اعتماد دارند و رسانه های دو کشور باید در همین راستا همکاری های خود را توسعه دهند و اگر مساله یا سوءتفاهمی پیش بیاید باید در فضای دوستی و تفاهم حل و فصل و برطرف شود.

مامیرگوف با بیان اینکه ایران و روسیه چالش های مشترکی دارند، اظهار کرد: یکجانبه گرایی آمریکا مهم ترین مساله فراروی دو کشور است که برای جامعه جهانی هم مشکلاتی را بوجود می آورد و در عرصه رسانه ای باید با این گونه تلاش های آمریکا مقابله و آن را خنثی کرد.

وی ادامه داد: ایران و روسیه از امکانات وسیع رسانه ای برخوردار هستند و ظرفیت های بزرگی در این عرصه دارند که می تواند برای مقابله با جریان رسانه ای غرب که معمولا در جهت منافع غربی ها توسعه می یابد و پیش می رود، بکار گرفته شود.

کارشناس خبری روس با اشاره به اینکه جریان رسانه ای غرب بسیاری از واقعیت ها را تحریف می کند، گفت: در مسائل سوریه، مساله مسمومیت اسکریپال در انگلیس، مساله ناوالنی و بسیاری از مسائل دیگر از عراق و افغانستان گرفته تا مساله کنترل تسلیحات راهبردی، رسانه های غربی به دنبال حقیقت گویی نیستند.

وی افزود: باتوجه به این وضعیت مردم ایران و روسیه نباید از زاویه دوربین رسانه های غربی به واقعیت های دو کشور نگاه کنند زیرا که در آن صورت شکل تحریف شده ای از واقعیت های دو کشور در اذهان مردم بوجود می آید.

کارشناس روس یادآوری کرد: برگزاری همایش های رسانه های ایران و روسیه گام مهمی در جهت توسعه همکاری های رسانه ای است و این گونه گردهمایی ها به بیان مشکلات و نقاط ضعف و قوت برای برطرف کردن نواقص و تقویت همکاریها اهمیت فراوان دارد.

رئیس رسانه روسی در توضیح دیدگاه خود خاطرنشان کرد: آنچه که در سومین نشست کمیته همکاری های رسانه ای ایران و روسیه مطرح شد به شناخت بهتر مسائل و ظرفیت ها و دورنمای برای گسترش همکاریها بین دو کشور کمک می کند و حمایت وزارت فرهنگ دو کشور از این همایش باعث افزایش سطح آن و برگزاری همایش های گسترده تر پس از پایان شیوع کرونا خواهد شد که باید برای آن آماده شد.

سومین نشست کمیته همکاری های رسانه ای ایران و روسیه دیروز سه شنبه به صورت برخط (آنلاین) برگزار شد.

همکاری‌های رسانه‌ای ایران و روسیه، در راستای تقویت دیپلماسی رسانه‌ای و توسعه همکاری‌های رسانه‌های جمهوری اسلامی ایران با رسانه‌های فعال و معتبر خارجی، از سال ۹۷ و با همکاری و ابتکار سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو، معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت توسعه دیجیتال، مخابرات و ارتباطات جمعی روسیه راه‌اندازی شد.

نخستین نشست کمیته همکاری‌های رسانه‌ای ایران و روسیه در ۲۰ تیر ۱۳۹۷ به میزبانی معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ایران و دومین نشست در ۱۸ آذر ۹۸ به میزبانی وزارت توسعه دیجیتال، مخابرات و ارتباطات جمعی روسیه در مسکو و سومین نشست این کمیته نیز روز گذشته به صورت وبیناری برگزار شد.

/انتهای پیام/

ایرنا


برچسب ها: روسیه مسکو

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *