عدم انعطاف در مذاکرات، افغانستان را به سوریه دیگری تبدیل می‌کند

13:11 - 17 مهر 1399
کد خبر: ۶۶۳۰۰۳
نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان گفت که عدم انعطاف در مذاکرات بین‌الافغانی سبب تداوم جنگ خواهد شد و افغانستان را به سوریه دیگری تبدیل می‌کند.

- «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان با ابراز نگرانی از سطح خشونت‌ها در افغانستان اظهار داشت که واشنگتن برای دستیابی هرچه زودتر به توافق صلح تلاش می‌کند.

وی درباره کاهش خشونت‌ها به «طلوع نیوز» گفت: «سطح خشونت‌ها بسیار بالا است، خشونت باید کم شود و این وعده داده شده بود و باید عملی شود. جای خشونت را صلح بگیرد و جای دشمنی را قبولی یکدیگر بگیرد».

نماینده ویژه آمریکا از دولت افغانستان و طالبان نیز خواست تا برای خروج از بن‌بست مذاکرات انعطاف نشان دهند.

خلیلزاد تصریح کرد: «چنین نظری که همه چیز ما هستیم و طرف دیگر هیچ چیز نیست و برعکس طرف دیگر بگوید که هرچیزی که ما می خواهیم باید قبول کنند، یک فرمول برای حل سیاسی نیست و این تکرار اشتباهات گذشته است و نتیجه‌اش جنگ و به گفته برخی تبدیل شدن افغانستان به سوریه دیگر خواهد شد».

وی چندی قبل در پاسخ به این پرسش که آیا دولت ترامپ با اهداف انتخاباتی تلاش دارد تا زمینه خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان را فراهم کند، نیز تصریح کرده بود: آمریکا برای آوردن نیروهایش به افغانستان به اجازه کسی نیاز نداشت و اکنون نیز برای خروج این نیروها به اجازه کسی نیاز ندارد.

گفتنی است که مذاکرات دولت افغانستان و طالبان برای تعیین دستورکار مذاکرات 22 شهریور آغاز شد، اما اختلافات بر سر دو مورد مبنا قرار گرفتن فقه حنفی و نیز توافقنامه قطر همچنان ادامه دارد.

تسنیم



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *