اظهارات دردناک یک مقام مسئول درباره بازارچه مرزی یزدان در حضور آیت‌الله رییسی/وقتی بزرگترین معبر صادراتی ایران تعطیل می‌شود و چین با ایجاد تونل‌های کیلومتری می‌خواهد جایگزین ایران شود!

15:31 - 19 مهر 1399
کد خبر: ۶۶۳۷۹۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
یک مقام مسئول در جریان بازدید ریاست قوه قضاییه از بازارچه مرزی یزدان اظهارات دردناکی را از خود تحریمی داخلی بر زبان جاری کرد.

روز گذشته مورخ 18 مهرماه سال 99 بود که رییس قوه قضاییه در جریان سفر به استان خراسان جنوبی به بازارچه مرزی یزدان در شهرستان زیرکوه رفت و پیگیر بازگشایی این بازارچه شد.

در جریان بازدید ریاست قوه قضاییه از این بازارچه، یک مقام مسئول از خود تحریمی داخلی در حضور آیت الله رییسی اظهارات دردناکی را بر زبان آورد و گفت: اینجا عقبه خیلی خوبی داشت و سال 84 رتبه برتر صادراتی در کل کشور از نظر حجمی و دلاری در کل کشور از نظر صادرات بازارچه ای داشت و سال 93 گمرک در اینجا تعطیل شد.

[video src='https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/01/2797431_984.mp4']

وی عنوان کرد: چین مرز بسیار کوچکی با افغانستان دارد و مرز آن بسیار صعب العبور است و کوهستانی است و در حال تونل زدن هستند و مسیر را باز می کنند تا به این بازار هدف برسند و از آن طرف ترکیه نیز از مسیر ایران استفاده می کند و کالای ترانزیتی به افغانستان می دهد.

بیشتر بخوانید:

وی اظهار کرد: ما چهار بازارچه داریم و سامانه های گمرکی ما فعال است و نیاز به همت و تلاشی است تا در کوتاه ترین فرصت ممکن بتوانیم از این مرز استفاده کنیم و مردم نیز از برکات آن استفاده کنند.

بازارچه مرزی یزدان از قدیمی‌ترین گذرگاه‌های مرزیست که در دهه هشتاد بازارچه نمونه صادراتی کشور بوده، اما چند سالی است که با وجود تجهیزات میلیاردی تعطیل شده است.

بازارچه یزدان سال‌ها قطب صادرات کالا به افغانستان بوده، اما در سال ۹۳ از سوی افغانستان تعطیل شد؛ این در حالی است که تمامی زیرساخت‌های لازم برای فعالیت مجدد این بازارچه فراهم است و حتی سامانه جامع امور گمرکی نیز در این بازارچه فعال است.

تعطیلی این بازارچه سبب شد تا رییس دستگاه قضا در سفر به استان خراسان جنوبی راهی نقطه صفر مرزی شود و ضمن بازدید از این بازارچه پیگیر بازگشایی آن شود.

معتمدیان، استاندار خراسان جنوبی نیز در حاشیه این بازدید از پیگیری بازگشایی بازارچه یزدان در کمتر از یک ماه آینده خبر داد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *