اهمیت سیستم های ارتباطی در زمان بحرانی+فیلم

7:30 - 21 مهر 1399
کد خبر: ۶۶۳۸۳۰
به گفته رییس مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات، در زمان‌های بحرانی، با استفاده از سیستم‌های ارتباطی رادیویی و ماهواره‌ای می‌توان با مناطق آسیب دیده ارتباط برقرار کرد حتی اگر کل سیستم مخابراتی قطع شده باشد.
حسین درخشان در گفت‌وگو با میزان گفت: سیستم ارتباطات جمعی هلال احمر، بعد از سیستم‌های نظامی، یکی از قوی‌ترین سیستم‌های ارتباطی کشور است که از بستر‌های vhf و hf استفاده می‌شود.
 
وی افزود: سیستم‌های vhf، ارتباطات محلی را برقرار می‌کنند. به عنوان مثال ما با مرکز لرزه نگاری کشور و مدیریت بحران کشور در استان تهران ارتباط مستقیم بیسیم داریم.
 
این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر اظهار کرد: همچنین یکی دیگر از سیستم‌های مورد استفاده ما، سیستم‌های دیجیتال هستند که ارتباط ستاد سازمان امداد و نجات را با تمام مراکز استان‌های جمعیت هلال احمر برقرار می‌کند.
اهمیت سیستم های ارتباطی در زمان بحرانی
 
رییس مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات ادامه داد: در هنگام حادثه ممکن است زیرساخت‌های مخابراتی از بین برود بنابراین وجود این نوع سیستم‌های برقراری ارتباط بسیار حائز اهمیت است و باعث اطلاع از میزان خسارات، تلفات و تعیین میزان نیروهای امدادی می شود.
 
درخشان گفت: تلفن‌های ماهواره‌ای یکی دیگر از ابزار ما هستند که از آنها در کل کشور ۴۲۰ دستگاه وجود دارد. متاسفانه هزینه نگهداری ازآن‌ها بر حسب دلار انجام می‌شود، اما کاربرد فراوانی دارند.
اهمیت سیستم های ارتباطی در زمان بحرانی
وی افزود: به عنوان مثال سال گذشته در استان ایلام، تمام زیرساخت‌ها و فیبر‌های نوری ارتباطی استان از سه جهت قطع شد و تنها با این تلفن همراه ثریا استاندار توانست با وزیر کشور ارتباط برقرار کند.
 
این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر اظهار کرد: خوردوی تیپ یک ارتباطات رادیویی، با استفاده از بستر‌های مختلف مخابراتی، می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین فرماندهان، مرکز عملیات و امدادگران حاضر در محل حادثه عمل کند.
اهمیت سیستم های ارتباطی در زمان بحرانی
 
وی ادامه داد: ده دستگاه خودرو ارتباطات سیار در استان‌های حادثه خیز مستقر هستند و ارتباطات ماهواره ای، بیسیم و مخابراتی را در منطقه حادثه دیده ایجاد می‌کنند.
 
توضیحات حسین درخشان از مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات را در ویدیو زیر ببینید.
[video src='https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/01/2797617_197.mp4']
 
انتهای پیام/ 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *