اشک‌های همایون شجریان لحظه خداحافظی با پدر/پاسخ وزیر ارشاد به برخی حواشی

17:37 - 19 مهر 1399
کد خبر: ۶۶۳۸۵۲
نوزدهمین روز از مهرماه ۹۹ با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به مراسم تشییع محمدرضا شجریان در آرامگاه فردوسی اشاره کرد.

- نوزدهمین روز از مهرماه ۹۹ با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به مراسم تشییع محمدرضا شجریان در آرامگاه فردوسی اشاره کرد.

مراسم تشییع محمدرضا شجریان در آرامگاه فردوسی برگزار شد

هم اکنون دوستداران محمدرضا شجریان برای مراسم تشییع پیکر در آرامگاه فردوسی حضور یافته‌اند و با در دست گرفتن عکس‌های این هنرمند عرصه موسیقی منتظر مراسم تشییع هستند.

مراسم تشییع محمدرضا شجریان در آرامگاه فردوسی

- پس از این که بر پیکر محمدرضا شجریان سحرگاه روز گذشته با حضور مسئولین فرهنگی و هنرمندان همچنین مردم در «بهشت زاهرا(س)» نماز خوانده شد، بنا بر اعلام همایون شجریان پیکر پدر وی به آرامگاه فردوسی برای تشییع منتقل شد.

[video src='https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/01/2797759_755.mp4']

فرزندان محمدرضا شجریان به همراه پیکر پدرشان وارد آرامگاه فردوسی شده‌ و مورد استقبال دوستداران محمدرضا شجریان قرار گرفتند و به طور رسمی مراسم تشییع پیکر پیشکسوت موسیقی سنتی ایران آغاز شد.

اشک‌های همایون شجریان لحظه خداحافظی با پدر/پاسخ وزیر ارشاد به برخی حواشی

تعدادی از هنرمندان و پیشکسوتان عرصه موسیقی از جمله حمیدرضا نوربخش، سالار عقیلی، نیما جوان، پوریا اخواص، وحید تاج، زکریا یوسفی، نیلوفر محبی، علی ثابت‌نیا، علی عابدی، حسین علیشاپور، حسین پرنیا، فاضل جمشیدی، کیوان ساکت در  در مراسم تشییع حضور دارند.

محمد مجتبی حسینی معاون هنری وزیر ارشاد و محمد اله یاری مدیرکل دفتر موسیقی نیز از روز گذشته در مشهد حضور دارند.

بنا بر آخرین خبرها قرار بر این بود پیکر محمدرضا شجریان در کنار آرامگاه اخوان ثالث به خاک سپرده شود که صبح امروز این تصمیم تغییر کرد و محل آرمگاه محمدرضا شجریان به بخشی در نزدیکی موزه توس منتقل شد و بلافاصله پس از این خبر همایون شجریان اعلام کرد این تصمیم توسط من و خانواده‌‌ام صورت گرفته است.

مراسم تشییع محمدرضا شجریان در آرامگاه فردوسی برگزار شد/پیشکسوت عرصه موسیقی سنتی به خاک سپرده شد

سرانجام ساعت ۸:۳۰ و پس از حضور خانواده شجریان در میان جمعیت علاقمندان و پس خداحافظی فرزندان محمدرضا شجریان با پدر پیکر محمدرضا شجریان به خانه ابدی بدرقه شد.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

شایسته: هیچ شکایتی پیرامون عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سینما‌ها به ما گزارش نشده
 
سخنگوی شورای صنفی نمایش گفت: اصلا و ابدا هیچ شکایتی از یک سینما هم پیرامون عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ما گزارش نشده است، اتفاقا سینماها با همکاری کامل سینماداران به صورت کامل پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردند و به هیچ عنوان مکانی خطرناک برای مخاطبان خود نبودند. 

مرتضی شایسته در گفت‌وگو با ، پیرامون تعطیلی دوباره سینماها به دلیل محدودیت های کرونایی در شهر تهران گفت: به امید خدا در قبال این محدودیت‌ها یکشنبه هفته آتی تصمیم گیری شده و در صورت تغییر در روند اکران سینماها تصمیماتی اتخاذ خواهد شد. 

وی درباره وضعیت اکران آثار سینمایی در شرایط فعلی بیماری کرونا اظهار کرد: طبیعتا تمامی فیلم‌ها بعد از بازگشایی سینماها به روند قبلی اکران باز خواهند گشت و فیلم‌هایی که به تازگی در چرخه اکران قرار گرفته اند نیز هفته اول آنها به حساب می آید، بدون شک این بازه زمانی تعطیلات جزو تاریخ اکران یک اثر محسوب نخواهد شد. 

سخنگوی شورای صنفی اکران درباره تاثیر بازگشایی سینماها در افزایش تعداد بیماران کرونایی اظهار کرد: تاکنون هیچ شکایتی و یا گزارشی مبنی بر ابتلای تماشاگران سینما به کرونا به ما ارسال نشده و سینماها به هیچ وجه در افزایش تعداد مبتلایان تاثیرگذار نبوده اند.

وی در همین راستا ادامه داد: اصلا و ابدا هیچ شکایتی از یک سینما هم به ما گزارش نشده است، اتفاقا سینماها با همکاری کامل سینماداران به صورت کامل پروتکلهای بهداشتی را رعایت کردند و به هیچ عنوان مکانی خطرناک برای مخاطبان خود نبودند. 

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید
 
حلقه گمشده این روزهای بازار نشر و نبود حامی قانونمند برای نویسنده
 
یک نویسنده کتاب گفت: ناشران دولتی و ناشران خصوصی هر دو در یک مسیر قدم بر می‌دارند و هر دو نفع خود را در نظر گرفته و به مشکلات نویسنده توجه ندارند به عبارت دیگر امنیت شغلی برای نویسنده معنایی ندارد و هرکس هر طور دلش می‌خواهد عمل می‌کند.

سمیه اسلامی در گفت‌وگو با  پیرامون قرارداد‌های ناشران و نویسندگان گفت: مشکلات نویسندگان و ناشران مدت‌ها است که وجود دارد، اما هیچ دستی، نهاد و یا بخشی حرکتی برای ساماندهی به این حوزه انجام نداده است.

وی به قرار داد‌های بین ناشران و نویسندگان اشاره و ابراز کرد: یکی از بند‌های قرار دادی که بین برخی از ناشر و نویسنده به امضا می‌رسد بر این امر تاکید دارد که ناشران کتاب‌ها را با بهای اندکی از نویسنده می‌خرند و بدین ترتیب نویسنده هیچ گونه حق و حقوقی نسبت به کتاب ندارد و کتاب‌های آن‌ها در طول مدتی کوتاه به چاپ چندم می‌رسد، اما نویسنده حقیقی نمی‌تواند از سود آن بهره ببرد این همان بلایی است که بر سر کتاب «دا» آمد.

اسلامی با انتقاد از شرایط حاکم بر حوزه فرهنگ و خصوصا نویسندگی تاکید کرد: ادامه حیات برای فعالان عرصه نویسندگی بسیار سخت شده، اکنون دستمزد کسی که ضایعات جمع می‌کند و می‌فروشد بیش از یک نویسنده است.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

محسن حسن‌زاده: تلاشمان را برای اینکه تئاتر تعطیل نشود کردیم اما شد
 
مدیر روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی گفت: واقعیت امر مرکز هنرهای نمایشی و در راس آن قادر آشنا به عنوان ریاست مرکز هنرهای نمایشی تمام تلاشش را برای بسته نشدن تئاتر در دو هفته گذشته انجام داد، رایزنی‌های فراوانی توسط قادر آشنا با مراجع ذی الربط صورت گرفت اما در نهایت متاسفانه شاهد تعطیلی سالنهای تئاتر بودیم. 

محسن حسن‌زاده در گفت‌وگو با ، پیرامون تعطیلات اخیر تئاتر به دلیل شیوع بیماری کرونا گفت: واقعیت امر مرکز هنرهای نمایشی و در راس آن قادر آشنا به عنوان ریاست مرکز هنرهای نمایشی تمام تلاشش را برای بسته نشدن تئاتر در دو هفته گذشته انجام داد، رایزنی‌های فراوانی توسط قادر آشنا با مراجع ذی الربط صورت گرفت اما در نهایت متاسفانه شاهد تعطیلی سالنهای تئاتر بودیم. 

وی در همین راستا ادامه داد: مرکز هنرهای نمایشی همواره تابع دستورالعملهای ستاد ملی مبارزه با کرونا بوده و ما هم در اطلاعیه های جدید به دستورات این مرکز عمل کردیم، اما با توجه شرایط فعلی و باز بودن اکثریت مشاغل و همچنین سیستم حمل و نقل عمومی ما تلاش کردیم تا این موضوع را اعلام کنیم که تئاتر با رعایت تمامی پروتکلهای بهداشتی به زیست خود ادامه می دهد و از سویی تعداد تماشاگران آن نیز محدود است اما در نهایت جمع بندی ستاد ملی مبارزه با کرونا بر این بود که سالنهای نمایش باید تعطیل شوند. 

مدیر روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی درباره گزارشات مبنی بر ابتلای تماشاگران تئاتر به بیماری کرونا اظهار کرد: طی سه ماه گذشته و بعد از بازگشایی تماشاخانه های تئاتر هیچگونه گزارشی مبنی بر ابتلای مخاطبین و یا هنرمندانی که روی صحنه تئاتر بودند به مرکز هنرهای نمایشی ارائه نشده است.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

عبدالهی: انتخابات کانون مداحان استان تهران ۹ آبان ماه برگزار می‌شود
 
دبیر کمیته اجرایی ستاد انتخابات کانون مداحان استان تهران گفت: در روز جمعه ۹ آبان ماه عزیزان پای صندوق‌های رای آمده و نماینده خود برای اعضای کانون مداحان استان تهران را انتخاب می‌کنند.

روح‌الله عبدالهی در گفت‌وگو با ، پیرامون انتخابات اعضای کانون مداحان استان تهران گفت: انتخابات کانون مداحان استان تهران سوم مرداد ماه سال جاری برگزار شد، با توجه به شیوع بیماری کرونا این انتخابات از مجموع ۱۹ اداره حاضر در استان تهران تنها در ۵ اداره برگزار شد.

وی در همین راستا ادامه داد: با توجه به شیوع بیماری کرونا فرمانداری‌ها اجازه برگزاری انتخابات در برخی ادارات را نداده بودند، انشالله با پایان یافتن مراسمات ماه صفر و همین طور کاهش احتمالی تعداد مبتلایان بیماری کرونا دور دوم انتخاب کانون مداحان در روز نهم آبان ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

دبیر کمیته اجرایی ستاد انتخابات کانون مداحان استان تهران افزود: در دوره‌های قبلی ما در شهرستان‌های ری، پردیس، دماوند، ورامین و رباط کریم این انتخابات انجام داده بودیم، اما در این دوره تنها در ادارات تهران واقع در شمال شرق و غرب، شمیرانات، جنوب غرب و شرق، قرچک، پیشوا، فیروزکوه، شهریار، ملارد، شهر قدس، بهارستان و اسلامشهر یعنی در ۱۴ اداره باقی مانده در روز نهم آبان برگزار خواهد شد.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

صالحی به شایعات ممنوعیت فعالیت هنری محمدرضا شجریان پاسخ داد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جدیدترین توئیت خود با اشاره به انتشار آخرین آلبوم استاد محمدرضا شجریان با عنوان «خراسانیات» به شایعات ممنوعیت فعالیت‌های خسرو آواز ایران پایان داد.

- طبق اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در متن توئیت سید عباس صالحی آمده است:

صالحی به شایعات ممنوعیت فعالیت هنری محمدرضا شجریان پاسخ داد
«آخرین آلبوم استاد شجریان با نام خراسانیات در سال ۹۸ منتشر شد،

‏این آلبوم را با حال و هوا و لهجه خراسانی خوانده بود.

‏امروز فردوسی و اخوان با نغمه او

‏خراسانیات می‌خوانند و می‌نوازند.

‏یادش گرامی»

گفتنی است مجوز آلبوم «خراسانیات» به شماره ۵۲۴۰-۹۷ در تاریخ ۹۸/۰۵/۰۵ صادر شده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *