مختومه شدن بیش از ۹۱ درصد از پرونده‌ها در آذربایجان غربی

10:48 - 25 مهر 1399
کد خبر: ۶۶۵۶۸۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رییس کل دادگستری آذربایجان غربی با بیان اینکه احقاق حق عادلانه مردم، بهترین نمود تکریم ارباب رجوع است، گفت: کار‌های ارزشمندی که در خصوص پرونده‌های معوق از اواخر سال ۹۸ شروع شد تاکنون منجر به مختومه شدن بیش از ۹۱ درصد از پرونده‌ها در این استان شده است.
- علی اکبر گروسی، رییس کل دادگستری آذربایجان غربی در نشست قضایی قضات محاکم تجدیدنظر این استان با تسلیت ایام سوگواری رحلت جانگداز نبی مکرم اسلام و شهادت امام حسن مجتبی و امام رضا (ع) گفت: نشست‌های قضایی مورد تاکید ریاست قوه قضاییه هست و آثار و برکات بسیار خوبی دارد و قوانینی را که مجمل و مبهم هست در این جلسات می‌توان مورد بررسی موشکافانه و دقیق قرار داد تا در اجرای آن‌ها قضات استان آذربایجان غربی با مشکل مواجه نشوند.

گروسی ادامه داد: با توجه به اینکه دادرسی‌ها به سمت الکترونیکی شدن سوق پیدا کرده است نیازمند است که همه همکاران خصوصاً قضات محاکم در این زمینه برنامه ریزی داشته باشند و با اشرافیت کامل به روند دادرسی الکترونیک از مزایای بسیار خوب آن بهره بگیرند.

وی افزود: سیاست‌های تحولی قوه قضاییه به گونه‌ای چیده شده اند که کاملاً با هم مرتبط بوده و در پیوند هستند و در واقع محور دستگاه قضایی هستند و تمام امکانات و نیرو‌های ستاد هم در اختیار صف قرار دارند تا رسیدگی‌ها از عدل و انصاف و دقت لازم برخوردار شوند.

وی ادامه داد: همدلی و همکاری دوستانه در کنار کار انقلابی و جهادی در دستگاه قضایی لازمه موفقیت است. کار‌های ارزشمندی که در خصوص پرونده‌های معوق از اواخر سال ۹۸ شروع شد تاکنون منجر به مختومه شدن بیش از ۹۱ درصد از پرونده‌ها در این استان شده است.

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی در ادامه اظهار کرد: حقوق شهروندی و تکریم مراجعان از اموری است که دستگاه قضایی به آن تاکید بسیاری دارد و تکریم مراجعان هم صرفاً خوشرویی با مراجعان نیست؛ بلکه احقاق حق عادلانه مردم بهترین نمود تکریم ارباب رجوع است. عدم اطاله دادرسی، رسیدگی سریع و صدور احکام متقن، اجرای به موقع احکام، پاسخ سریع و صحیح به درخواست مراجعان و اقداماتی از این دست مصادیق تکریم ارباب رجوع است که از نظام دادرسی اسلامی این انتظار است که این مصادیق و موارد مشابه را فراهم کنند.
 
بیشتر بخوانید:


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *