ملی‌پوش سابر فرانسه: ۳ سابریست ایران را به خوبی می‌شناسم/ پاکدامن می‌تواند در توکیو معجزه کند

0:01 - 07 آبان 1399
کد خبر: ۶۶۸۹۷۶
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
بولاد آپیتی گفت: پاکدامن شمشیرباز بسیار خوبی است و فکر می‌کنم او می‌تواند معجزه کند و بهترین نتایج را در توکیو به دست آورد.
- بولاد آپیتی در ۲۱ آگوست ۱۹۸۵ در دیژون فرانسه متولد شد و خیلی زود به تیم ملی کشورش دعوت شد. با گذشت سال‌ها، آپیتی به یکی از ستاره‌های شمشیربازی جهان تبدیل شده است.

وی در طول سال‌ها فعالیت در رشته شمشیربازی یازده مدال رنگارنگ کسب کرده است که مهمترین آن‌ها مدال نقره مسابقات جهانی است. همچنین کسب دو مدال نقره و چهار برنز در جام جهانی با خروس‌ها عناوین مهم دیگر این ورزشکار است. وی در حال حاضر با ۱۶۴۰۰۰ امتیاز در رده ششم جهان قرار دارد و یکی از شانس‌های اصلی کسب مدال در المپیک محسوب می‌شود.

این ورزشکار در مصاحبه با مواردی را در مورد شرایط تمرینی خود، شمشیربازان ایرانی و المپیکی ذکر کرد که این گفت‌وگو را در زیر می‌خوانید:

* از چه سالی وارد رشته شمشیربازی شدید؟

من شمشیربازی را از سن ۶ سالگی شروع کردم و اکنون از حضورم در این رشته راضی هستم. چون اگر راضی نبودم از نوجوانی به رشته دیگری می‌رفتم، اما خوشبختانه تمام فکرم را معطوف به موفقیت در این زمینه کردم. آلدو مونتانو، یک قهرمان بزرگ، الهام‌بخش من بود تا وارد رشته شمشیربازی شوم.

* آیا از وضعیت تمرینات سایر رقبایتان اطلاع دارید؟

واقعاً نه، البته می‌بینم که برخی افراد فانتزی در اینستاگرام آموزش می‌بینند، اگرچه در حال حاضر شرایط فعلی برای همه دشوار است. البته من سعی می‌کنم تمام تلاشم را انجام دهم تا وقتی همه چیز از دوباره شروع می‌شود در بهترین شکل قرار بگیرم. امیدوارم همه از این شرایط سخت سالم بیرون بیایند.

بولاد آپیتی:

 

*فدراسیون جهانی شمشیربازی تصمیم گرفته که امسال برای محافظت از سلامتی ورزشکاران مسابقاتی برگزار نکند. آیا این تصمیم برای شما که همیشه آماده مسابقات هستید، قابل قبول بود؟

لغو المپیک دشوار بود؛ اکنون هدف همه ما ورزشکاران آموزش‌های لازم برای ژوئیه ۲۰۲۱ و حضور پررنگ است. اگر مسابقات قبلی برگزار شود یا نشود، من را آزار نمی‌دهد، زیرا خودم را برای یک هدف آماده می‌کنم و نتیجه خوبی می‌گیرم. آنچه اکنون وجود دارد پاداش کمک به من برای آماده سازی بیشتر است. من خیلی به این واقعیت فکر نمی‌کنم که امسال هیچ رقابتی وجود نداشته باشد، زیرا من قوانین را تعیین نمی‌کنم و نمی‌توانم چیزی را تغییر دهم، اما مشتاقانه منتظر شروع دوباره مسابقاتم هستم.

*برای آماده‌سازی برای شروع فصل جدید چه برنامه‌ای را دنبال می‌کنید؟

طبق اصول و محاسبات و طبق برنامه‌ای که قبلاً داشتم در تیم پاریس به خوبی تمرین می‌کنم. ما این واقعیت را پذیرفته‌ایم که در بعضی موارد رقابتی وجود ندارد که قبل از آن لزوماً وقت انجام آن را نداشته باشیم.

* کدامیک از سابریست‌های ایران را می‌شناسید؟

پاکدامن، عابدینی و محمد رهبری را به خوبی می‌شناسم. به عنوان مثال، عابدینی قبلاً نشان داده که توانایی کسب مدال جهانی را دارد. او در ریو چهارم شد و مطمئناً می‌خواهد در توکیو بهتر از ریو ظاهر شود و این بار مدال المپیک را کسب کند. پاکدامن نیز شمشیرباز بسیار خوبی است و من فکر می‌کنم او می‌تواند معجزه کند و بهترین نتایج را در توکیو بدست آورد.

بولاد آپیتی:

*فکر می‌کنید تیم ایران در المپیک فرصتی برای کسب مدال دارد؟

سابریست‌های ایران بسیار قدرتمند هستند و رویارویی با آنها دشوار است و می‌توانند هر تیمی را شکست دهند؛ بنابراین با این حساب، توانایی کسب مدال المپیک را دارند. البته باید بگویم که در مسابقات انفرادی، نامزد‌های زیادی فقط برای ۳ مدال وجود دارد که یکی از آن‌ها "اوه" کره‌ای است. البته، ژیلاگی از مجارستان نیز یک حریف جدی برای همه ما خواهد بود، زیرا او قبلاً دو مدال طلای المپیک را به دست آورده است و در فرانسه این جمله وجود دارد که "او تا سه بازی نخواهد کرد"، اما او بار سوم،ريال برای مدال طلای خود در المپیک آماده می‌شود.

*تصمیم برای تعویق المپیک به سال آینده را چطور می‌بینید؟ آیا این می‌تواند به آمادگی بهتر ورزشکاران کمک کند یا خیر؟

به دلیل اپیدمی بیماری کرونا، شرایط جهان به ورزشکاران اطمینان کامل در طول بازی‌ها را نمی‌داد، بنابراین بهترین راه حل  تعویق المپیک به مدت یک سال بود. این یک فرصت اضافی برای برخی از ورزشکاران و کمتر برای برخی دیگر خواهد بود، اگرچه در پایان مسابقه خواهیم دید که این یک تصمیم خوب برای ما خواهد بود.

*برنامه‌های شما برای کسب مدال المپیک در توکیو چیست؟

من هرگز مدال المپیک نگرفته‌ام و امیدوارم اولین مدال خود را در توکیو کسب کنم.

*کدامیک از حریفان می‌توانند کسب مدال در توکیو را برای شما دشوار کنند؟

تمام مدعیان این بازی‌ها آنجا خواهند بود تا از رسیدن به هدفم برای کسب مدال جلوگیری کنند؛ بنابراین بهتر است روی کسی تمرکز نکنم. من می‌خواهم بهترین عملکرد خود را نشان دهم و این مهمترین موضوع برای من است.

*چه مدت دیگر قصد دارید در ورزش حرفه‌ای بمانید؟

اگر دوباره متولد شوم، فکر می‌کنم باز هم به شمشیربازی می‌پرداختم. من شمشیربازی را دوست دارم و از این رشته بسیار لذت می‌برم.

 

بولاد آپیتی:

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *