آخرین خبرها از سینمای تعطیل شده/نگرانی فرهاد جم از وضعیت امروز کرونا

17:30 - 06 آبان 1399
کد خبر: ۶۶۸۹۸۳
ششمین روز از آبان ماه ۹۹ با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به آخرین وضعیت سینمای ایران اشاره کرد.

- ششمین روز از آبان ماه ۹۹ با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به آخرین وضعیت سینمای ایران اشاره کرد.

روایتی جذاب از همسر شهید خلبان علی یاسینی در «آسمان» /خلبانی با بیش از ۲۷۰۰ ساعت پرواز

یک نویسنده کتاب گفت: شهید خلبان علی یاسینی مرد خونسرد و آرامی بود که بار‌ها سخت‌ترین مأموریت‌های برون مرزی را بدون هراس انجام داده بود و به عنوان «خلبان اف ۴» بیش از ۲۷۰۰ ساعت پرواز با فانتوم داشت در یک حادثه شهید شد.

نفیسه ثابت در گفت‌وگو با ، پیرامون مضمون کتاب «آسمان» از مجموعه کتب آسمان گفت: کتاب «آسمان» در امتداد سری کتاب‌های مجموعه آسمان است که به روایت زندگی خلبان دفاع مقدس شهید علی یاسینی از زبان همسر وی پرداخته است، مجموعه آسمان در انتشارات روایت فتح تولید و به مخاطبان عرضه شده است.

وی در همین راستا ادامه داد: «آسمان» روایت و داستانی متفاوت از سایر کتاب‌های دفاع مقدس است و عموما روایت خلبانان را از بعدی دیگر و تنها از حوزه جنگ معرفی می‌کند، روایتی عاشقانه که جذابیت‌های خاصی دارد و بُعد دیگری از زندگی شهید علی یاسینی را بیان کرده است.

ثابت به بخشی از داستان کتاب «آسمان» پرداخت و افزود: کتاب «آسمان» از زبان همسر این شهید بزرگوار بیان شده است، هنگامی که هشت سال دفاع مقدس به پایان می‌رسد و همسر شهید نفسی راحت می‌کشد و با خود می‌اندیشد که چقدر خوشحال است که همسرش زنده مانده است،  زیرا وی همواره دعا می‌کرد تا خداوند همسرش را در کنار او از خطر‌ها حفظ کند، اما با پایان یافتن جنگ حادثه‌ای دیگر در کمین بود که همسر شهید علی یاسینی حتی فکرش را نمی‌کرد حادثه هوایی که شهید یاسینی به همراه همراهانش و چند تن دیگر از خلبانان سقوط کردند و همگی به شهادت رسیدند.

نویسنده کتاب «فهیمه» پیرامون شهید علی یاسینی بیان کرد: وی مرد خونسرد و آرامی بود که بار‌ها سخت‌ترین مأموریت‌های برون مرزی را بدون هراس انجام داده بود و به عنوان «خلبان اف ۴» بیش از ۲۷۰۰ ساعت پرواز با فانتوم داشت در یک حادثه شهید شد، او دومین رکورد پروازی با اف ۴ را داشت، بدین ترتیب پروانه محمودی که دختر دایی شهید علی یاسینی می‌شد برای همیشه تنها ماند، مزار او نزدیک مزار شهید آوینی و شهید سپهبد صیاد شیرازی است.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

لزوم الگوبرداری جوانان از فضایل نهفته در ازدواج «پیامبر اکرم(ص)» و «حضرت خدیجه(س)»

یک کارشناس علوم قرآنی گفت: جامعه امروز باید به این امر توجه داشته باشد که مهم‌ترین و محوری‌ترین عناصری که باید برای ازدواج دو فرد با یکدیگر در نظر گرفته شود فضایل نهفته در وجود دو طرف است.

محمد هادی هدایت در گفت وگو با پیرامون سالروز ازدواج حضرت «محمد (ص)» و حضرت «خدیجه(س)» گفت: یکی از ازدواج‌هایی که جریان عشق الهی در آنان مطرح است ازدواج حضرت «محمدمصطفی (ص)» و حضرت «خدیجه کبری (س)» است.

وی در همین راستا ادامه داد: عشق و علاقه‌ای حضرت «خدیجه کبری (س)» نسبت به «پیامبراکرم (ص)» داشتند توصیف ناپذیر است همانگونه که زلیخا علاقه ویژه‌ای به حضرت «یوسف (ع)» پیدا کرده بود.

هدایت در مورد علاقه حضرت «خدیجه کبری (س)» نسبت به «پیامبراکرم (ص)» ابراز کرد: حضرت خدیجه زنی پولدار بودند ایشان جایگاه اجتماعی بزرگی در بین قریش و سرزمین حجاز داشتند در عین حال تاجر بین المللی در زمان خویش محسوب می‌شدند و خواستگاران بسیاری چه از داخل مکه و مدینه و چه در خارج از شبه جزیره عربستان داشتند، ثروت ایشان به حدی بود که با افراد زیادی کار می‌کردند که از جمله آنان «پیامبر اکرم (ص)» بود، «خاتم النبیین (ص)» در قالب یک تاجر امین در رابطه کاری با حضرت «خدیجه کبری (س)» بودند.

این کارشناس علوم قرآنی ابراز کرد: حضرت «خدیجه کبری (س)» علاقه وافری به حضرت «محمدمصطفی (ص)» پیدا کرده بودند در عین حال عموی حضرت «خدیجه (س)» که تسلط ویژه به کتب دینی داشت نشانه‌هایی از آخرین پیامبر را برای این بانوی بزرگوار بیان کرده بود، حضرت «خدیجه کبری (س)» نیز این نشانه‌ها را در «پیامبراکرم (ص)» دیده بودند و تا حدودی نیز حدس می‌زدند که ایشان همان آخرین فرستاده خدا باشند.

  • بیشتر بخوانید:
  • برای مطالعه مطالب و گفت‌وگوهای مذهبی اینجا کلیک کنید

وی به رویکرد حضرت «خدیجه کبری (س)» نسبت به «پیامبراکرم (ص)» اشاره و ابراز کرد: حضرت «خدیجه کبری (س)» با توجه به اینکه علاقه ویژه به «پیامبراکرم (ص)» داشتند، اما برای اینکه ایشان را محک بزنند «پیامبراکرم (ص)» را در معرض آزمایش‌های پنهانی متعددی قرار دادند و هنگامی که اطمینان لازم را نسبت به ایشان به دست آوردند مستقیما از «پیامبر اسلام (ص)» خواستگاری کردند.

هدایت پیرامون ازدواج حضرت «خدیجه کبری (س)» و «پیامبراکرم (ص)» بیان کرد: اگرچه حضرت «خدیجه کبری (س)» سنشان از «پیامبراکرم (ص)» بالاتر بود، اما این امر نتوانست مانعی بر سر راه ازدواج این زوج خوشبخت باشد هنگامی که «پیامبراکرم (ص)» به نبوت رسیدند و از غار حرا به سوی منزلشان بازگشتند حضرت «خدیجه کبری (س)» به ایشان قوت قلب داده و تاکید کردند که من ایمان داشتم که شما روزی به نبوت خواهید رسید.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

سینما تنهاتر از همیشه/روزنه‌های امیدی که توسط مسئولین سینمایی رها شدند

سینما تنهاتر از همیشه است، سینمایی که انتظار دارد مسئولینش در چنین شرایطی کنارش باشند، شاهد افول دائمی خود است، سالن‌ها تعطیل شده‌اند، تولیدات با وجود ابتلای بازیگران به کرونا همچنان ادامه دارند، تعداد آثار در صف اکران چندین برابر شده، جشنواره‌هایی که سال‌های پیش هم هیچ خروجی خاصی نداشتند با اصرار مدیران سینمایی برگزار می‌شوند.

سینمای کشور از اسفند ماه سال گذشته و با شیوع موج اول بیماری کرونا با مشکلات اساسی روبرو شد، تعطیلی سالن‌های سینما در زمانی که آثار سینمایی خودشان را برای اکران نوروزی سال ۹۹ آماده می‌کردند اولین شوک بزرگ بر بدنه سینما بود.

هرچند در ابتدا اکثریت اهالی سینما از تعطیلی موقت سینما خبر می‌دادند، اما وضعیت به نوعی پیش رفت که سینما نه تنها اکران نوروز بلکه تمامی اکران بهار سال ۹۹ را از دست داد.

در عرصه تولید هم وضعیت خوب نبود، اکثریت آثار سینمایی پروژه تولید خود را متوقف کردند، بسیاری از عوامل پشت صحنه سینما بیکار و کم کار شدند و مشکلات معیشتی همه روزه اتفاقی بود که اهالی سینما با آن روبرو بودند، این مشکلات تنها به سینماگران ختم نمی‌شد و بسیاری از سالن‌های سینما هم به تعطیلی، ورشکستگی و تعدیل نیرو روبرو شدند.

  • بیشتر بخوانید:
  • برای مشاهده آخرین اخبار از سینمای ایران اینجا کلیک کنید

فروش ۱ میلیون تومانی تمامی سینما‌های کشور در یک روز/خداحافظ سینما/////////////////////دوشنبه

مسئولین سینمایی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ابتدای این تعطیلات از یکباره بودن این بحران خبر دادند، آن‌ها اعلام کردند که آمادگی کافی برای رویایی با این مشکل را نداشتند.

تعطیلی سینما‌ها در فصل بهار به صورت همزمان، لغو شدن سی و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم فجر را هم به همراه داشت، جشنواره‌ای که همواره اردیبهشت ماه برگزار می‌شد و میزبان سینماگرانی از سراسر جهان بود. سه ماهه بهار برای سینما سیاه و تلخ گذشت.

در همان ماه‌های اول سال ۹۹ دو پدیده نوظهور اکران آنلاین و سینماماشین وارد عمل شدند، اکران آنلاین که با ریسک بزرگ ابراهیم حاتمی کیا آغاز شد اما در همان روزهای ابتدایی با مشکل عدم وجود قانون کپی‌رایت مواجه شده و فیلم‌های اکران آنلاین که پس از حاتمی کیا وارد چرخه شدند با کپی و پخش آثار خود توسط شبکه‌های ماهواره‌ای مواجه شدند که این موضوع خود به تنهایی تهیه کنندگان و کارگردانان آثار را با شکست روحی و مادی شدیدی مواجه کرد و موجب شد تا دیگر کارگردانان از اکران آثار خود در چرخه اکران آنلاین انصراف دهند.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

خدشه‌دار کردن ریشه اعتقادات دینی به اسم آزادی بیان؟

بازیگر سریال «زیر تیغ» گفت: به نظر من نقد یک سری از اتفاقات دلیل نمی‌شود که ما بخواهیم به منشا و مبدا یک دین و پیامبرش توهین کنیم و آن را زیر سوال ببریم. استفاده از واژه آزادی بیان برای خدشه دار کردن ریشه اعتقادات در هر دینی به هیچ عنوان رفتار درست و انسانی نیست.

کوروش تهامی در گفت‌وگو با ، پیرامون توهین مجدد «امانوئل ماکرون» رییس جمهور کشور فرانسه به دین اسلام و ساحت مقدس «حضرت محمد (ص)» گفت: از نظر من ما باید در نقطه مقابل توهین‌ها بایستیم و با رفتاری متفاوت و انسانی جواب این رفتار را بدهیم تا معرفی درستی از دینمان در جهان داشته باشیم. 

وی در همین راستا ادامه داد: از نظر من احترام گذاشتن به اعتقادات مردم و ادیان باید در سرلوحه زندگی تمامی افراد در سراسر دنیا قرار گیرد، به نظر من آزادی بیان به هر شکلی هم که می‌خواهد باشد نباید به توهین به مقدسات و یا اعتقادات ختم شود زیرا این با معنای آزادی بیان منافات دارد. 

  • بیشتر بخوانید:
  • برای مشاهده آخرین اخبار از سینمای ایران اینجا کلیک کنید

بازیگر سریال «زیر تیغ» احترام به انسان و انسانیت را مهمترین رکن زندگی خواند و افزود: فکر می‌کنم باید به تمامی ادیان و اعتقادات مذهبی انسان‌های کره زمین احترام گذاشت، شاید در کشورهای اروپایی خودشان با این مسئله مشکل نداشته باشند و حتی در فیلم‌هایشان به شوخی با مقدسات خود بپردازند اما دیدگاه کل انسان‌های جهان با هم یکی نیست. 

وی در همین رابطه اضافه کرد: بنده معتقدم باید با تمامی ادیان محترمانه برخورد شود و هرگز نباید این اتفاق بیفتد که مقلدین یک دین احساس کنند که دین و اعتقاداشان به سخره گرفته شده و به آن بی احترامی شده است. 

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

کرونا شوخی‌بردار نیست/سینمای ۹۹ به طور کامل از دست رفته است

بازیگر «سریال همسران» گفت: تصور من بر این است که با اوضاع فعلی و موج تازه بیماری کرونا هیچ امیدی به سینمای سال ۹۹ نیست، این ویروس به این راحتی دست از سر ما بر نمی‌دارد و به همین دلیل احساس می‌کنم که آینده سینما در ادامه سال ۹۹ آینده روشنی نیست.

فرهاد جم در گفت‌وگو با ، پیرامون فعالیت‌های اخیر خود در عرصه بازیگری گفت: در حال حاضر مشغول بازی در پروژه خاصی نیستم، از سویی پیشنهادات خوبی ارائه نشده و از سویی کرونا و شیوع موج تازه آن همه تولیدات را با مشکل و توقف روبرو کرده به همین سبب پیشنهادات هم کم شده است.

وی با اشاره به شروع موج تازه بیماری کرونا درباره وضعیت سینمای سال ۹۹ افزود: تصور من بر این است که با اوضاع فعلی و موج تازه بیماری کرونا هیچ امیدی به سینمای سال ۹۹ نیست، این ویروس به این راحتی دست از سر ما بر نمی‌دارد و به همین دلیل احساس می‌کنم که آینده سینما در ادامه سال ۹۹ آینده روشنی نیست.

  • بیشتر بخوانید:
  • برای مشاهده آخرین اخبار از سینمای ایران اینجا کلیک کنید

بازیگر سریال «همسران» درباره نبود اقبال برای اکران آنلاین آثار سینمایی اظهار کرد: واقعیت امر در وهله اول ما به شدت در پدیده اکران آنلاین دچار مشکلات زیرساخت هستیم، هنوز مخاطب ما با تماشای آنلاین آثار سینمایی بیگانه است، از سویی نبود قانون کپی رایت یک شبه سرمایه یک فیلم و تهیه کننده آن را نابود می‌کند.

وی در همین رابطه ادامه داد: عجیب است که در سینمای ما فیلم هنوز دست تهیه کننده است اما مردم پیش از اکران آن را دیده‌اند، قاچاق فیلم به شدت به این هنر صدمه زده، شاید اگر قانون درستی در کپی رایت وجود داشت امروز سینمای آنلاین با توجه به بسته بودن سالنهای سینما بار بزرگی را از روی دوش سینما بر می داشت. 

این بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به وضعیت بد معیشت بازیگران در ماه های گذشته اظهار کرد: بازیگران هم مردمانی از همین کشور هستند، شک نکنید این بیماری کرونا زندگی را برای همه ما سخت کرده است، بیکاری و کم کاری و مشکلات معیشتی را که کنار بگذاریم، فراغ عزیزان و عدم ملاقات با خانواده یکی از غم‌های بزرگ روزگار کرونایی است. 

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *