«ابلق» اثر متفاوت نرگس آبیار در راه جشنواره فیلم فجر ۳۹

5:45 - 07 آبان 1399
کد خبر: ۶۶۹۰۶۱
نرگس آبیار در پنجمین فیلم خود با نام «ابلق» به سراغ یک سوژه اجتماعی رفته و فیلمی با محوریت زنان جلوی دوربین برده است. فیلمی که با توجه به اظهارات برخی از بازیگران آن متفاوت ترین اثر نرگس آبیار خواهد بود.

 - سینمای کشور طی نیمه اول سال ۹۹ با چالش‌های فراوانی روبرو بوده است، بروز و شیوع بیماری کرونا از اسفند ماه سال گذشته چرخ تولید و اکران در سینما را به طور کامل متوقف کرد و به اذعان بسیاری از کارشناسان ضربه طولانی مدتی را بر بدنه این هنر وارد کرد.

سینمای کشور علنا بهار سال ۹۹ را به واسطه تعطیلات طولانی مدت از دست داد، بنا به تاییدیه ستاد ملی مبارزه با کرونا سینما‌ها اجازه بازگشایی از اول تیر ماه سال جاری را پیدا کردند، بسیاری پیش بینی می‌کردند دوری چهار ماهه مخاطبان از سالن سینما می‌تواند دلیلی برای بازگشت مخاطب به سالن باشد.

بازگشایی سینما‌ها با وجود اکران دو فیلم موفق جشنواره فیلم فجر «شنای پروانه»، «خوب بد جلف: ارتش سری» در دو ژانر کمدی و اجتماعی هم نتوانست باعث حضور مخاطبان در سالن شود، آن‌ها که همچنان از ابتلا به بیماری کرونا واهمه داشتند با عدم حضور در سینما‌ها باعث شدند تا این دو فیلم هم به راحتی شکست مالی را تجربه کنند.

از طرفی برگزاری سی و نهمین جشنواره فیلم فجر همچنان در هاله‌ای از ابهام است، فراخوان این جشنواره که به صورت متدوال تا پایان تابستان منتشر شده بود، انتشار نیافته و مدیران سینمایی هم هیچ پاسخی در قبال برگزاری و عدم برگزاری آن نمی‌دهند. مشخص نیست که در صورت عدم برگزاری جشنواره فیلم فجر تعداد بالای تولیدات دو ماه اخیر برای چه مقصدی فعالیت می‌کنند.

بدون شک برگزار نشدن جشنواره فیلم فجر در سال جاری می‌تواند بزرگترین ضربه بر بدنه سینمای کشور باشد، ضربه‌ای که شاید تا سال‌ها نتوان آن را جبران کرد، در این میان معلوم نیست که مسئولین سینمایی چرا تا این حد سکوت کرده اند، چرا هیچ برنامه ریزی بلند مدتی برای سینمای کرونا زده اعمال نشده است.

در این میان کارگردانان جوان و پیشکسوت سینما با توجه به اعلام رییس سازمان سینمایی مبنی بر قطعی بودن برگزاری جشنواره فیلم فجر پیش تولید آثار خود را آغاز کرده اند و سینما بار دیگر با سرعت به سمت مسیر همیشگی تولید و عرضه قرار گرفته است. 

محمدحسین مهدویان، رضا میرکریمی، مانی حقیقی، مرتضی علی عباس میرزایی، وحید جلیلوند، محسن قرایی، اصغر فرهادی، آرش انیسی، مهدی جعفری و نیما جاویدی از جمله کارگردانان سرشناسی هستند که هم اکنون پیش تولید و یا تولید آثار سینمایی خود را آغاز کرده اند. 

اولین همکاری کارگردان شیار 143 همراه با الناز شاکردوست/شبی که ماه کامل شد به جشنواره فیلم فجر می‌رود//////////////////یکشنبه

نرگس آبیار در پنجمین فیلم خود با نام «ابلق» به سراغ یک سوژه اجتماعی رفته و فیلمی با محوریت زنان جلوی دوربین برده است. فیلمی که با توجه به اظهارات برخی از بازیگران آن متفاوت ترین اثر نرگس آبیار خواهد بود. 

نرگس آبیار طی سالیان گذشته توانسته با ارائه آثار متفاوت مخاطبان فراوانی را برای خود به دست بیاورد، تنوع آثار آبیار به نحوی بوده که او را به عنوان یکی از موفق‌ترین کارگردانان زن سینمای ایران طی دهه گذشته شناسانده است. 

بهرام رادان، هوتن شکیبا، مهران احمدی، الناز شاکردوست، گلاره عباسی و ... بازیگرانی هستند که در این فیلم در کنار امین میری جلوی دوربین نرگس آبیار رفته‌اند.

اولین همکاری کارگردان شیار 143 همراه با الناز شاکردوست/شبی که ماه کامل شد به جشنواره فیلم فجر می‌رود//////////////////یکشنبه

امین میری بازیگر این فیلم درباره کیفیت فیلم سینمایی «ابلق» گفت: این فیلم سوژه بسیار بکری دارد، اثر در شرایط بسیار سختی ساخته شده و بازیگران هم نسبت به کارهای قبلی خود نقش های بسیار متفاوتی را بازی کرده اند، به عنوان مثال «بهرام رادان» تاکنون چنین حضوری در سینما نداشته است. 

آبیار تاکنون هفت فیلم داستانی و مستند و چهار فیلم سینمایی را کارگردانی کرده‌است. آخرین اثر سینمایی وی به نام شبی که ماه کامل شد توانست در جشنواره فیلم فجر افتخارات فراوانی را به دست آورد، این فیلم به عنوان یکی از پرمخاطب‌ترین آثار چرخه اکران شناخته شد. 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *