تصاویری از حال ناخوش «کاخ ناصری»

18:00 - 12 آبان 1399
کد خبر: ۶۷۰۸۷۹
«کاخ ناصری» عمارت ییلاقی ناصرالدین شاه بوده است. این کاخ که نفس‌های آخر خود را می‌کشد قرار بوده به همت بخش خصوصی و نظارت وزارت میراث فرهنگی به مجموعه‌ای فرهنگی، گردشگری و تفریحی تبدیل شود، اما هنوز خبری از مرمت آن نیست.

_ ایسنا نوشت: دو سال پیش مجموعه کاخ ناصری که در دل شهرستانک استان البرز نشسته از سوی صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی به بخش خصوصی سپرده شد تا جان دوباره بگیرد، مرمت و بازسازی شود. قرار بود با نظارت اداره میراث فرهنگی و صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی، عمارت ییلاقی  ۱۴۲ ساله ناصرالدین شاه تبدیل به مجموعه‌ای فرهنگی، گردشگری و تفریحی شود، اما بیش از دو سال است که آب از آب تکان نخورده است.

برخی می‌گویند زمین‌داران روستا مخالف کرده‌اند و پروژه متوقف شده، هر چه هست حالا کاخ ناصری روزگار خوشی ندارد. دیوارهایش فروریخته، در و پنجره‌هایش شکسته، پله‌ها تخریب شده و آنچه به اسم مرمت بر روی عمارت انجام شده، نه تنها کمکی به بازسازی نکرده که هویت بنا را مختل کرده است. دیوار‌های داخلی عمارت در نبود نظارت، تبدیل به دیوارنوشت شده و فضای داخلی بنا را که به شکل ناشیانه‌ای بازسازی شده بود را بدنماتر کرده است. خزان امسال، اوضاع کاخ ناصری اسفناک‌تر از سال‌های قبل است. همه این‌ها در شرایطی است که ۲۳ سال پیش کاخ ناصری را ثبت ملی کردند.

 


برچسب ها: دیدنی کاخ مرمت

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *