امنیت ملی و آسایش مردم منطقه؛ خط قرمز نیروی زمینی ارتش

13:57 - 13 آبان 1399
کد خبر: ۶۷۱۰۹۸
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: خط قرمز اصلی ما امنیت ملی و آسایش و تامین رفاه مردم منطقه است که هر دو را مدنظر داریم و اجازه عبور از این خط قرمز‌ها را نخواهیم داد.
- بنا بر اعلام  روابط عمومی ارتش، فرمانده نیروی زمینی ارتش در گفتگویی درباره آمادگی ارتش در مرز‌های شمالغرب کشور با توجه به مسئله درگیری آذربایجان و ارمنستان گفت: دو مرتبه از مرز خداآفرین، قره باغ و سواحل ارس بازدید کردم و ما در آنجا ماموریت سرزمینی داریم. آن طرف مرز‌ها را هم به طور کامل رصد می‌کنیم. نیرو‌هایی که باید مستقر کنیم، مستقر کردیم که اگر لازم باشد تقویت خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: با توجه به تلاش‌های سیاسی و تلاش‌های نظامی که به عمل آمده است تا این لحظه هیچ خطری مرز‌های کشور را تهدید نمی‌کند و تهدید نخواهد کرد و نخواهیم گذاشت خطری مرز‌های ما را تهدید کند در واقع مخاطره‌ای برای عزیزانی که در آنجا زندگی می‌کنند وجود ندارد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با تاکید بر این که بار‌ها گفتیم خط قرمز ما امنیت، آسایش و رفاه مردم است گفت: خط قرمز دیگر ما این است که هیچ گونه تغییر در ژئوپلتیک منطقه را نخواهیم پذیرفت که باید اعلام شود و از طریق سایرین هم اعلام شده و بنده هم به سهم خود اعلام می‌کنم در این باره هیچ تغییراتی در جغرافیای سیاسی منطقه را نخواهیم پذیرفت و خط قرمز ما است.

امیرحیدری بار دیگر تاکید کرد: خط قرمز اصلی ما امنیت ملی و آسایش و تامین رفاه مردم منطقه است که هر دو را مدنظر داریم و اجازه عبور از این خط قرمز‌ها را نخواهیم داد.

وی درباره دستاورد‌های نزاجا در زمینه تولید کشنده گفت: در بعد تحرک راهبردی باید نیروی زمینی به یک تراز مطلوبی می‌رسید، اما دچار تحریم‌های ظالمانه بودیم، زمانی که رهبری فرمودند که باید خودکفا باشیم و روی پای خود بایستیم و نگاه به داخل داشته باشیم بر همین اساس فرمایشات رهبری را نصب العین قراردادیم و توانستیم در یک اقدام جهادی ۵۰۰ کشنده فوق سنگین راهبردی را برای نیروی زمینی تولید و بازتولید کنیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: این کشنده‌های راهبردی که جزو مولفه‌های قدرت نظامی کشور محسوب می‌شوند را در چهار کلاس با دستور فرمانده کل ارتش به ناوگان فوق سنگین نیروی زمینی الحاق کردیم.

امیرحیدری تاکید کرد: نیروی زمینی ارتش امروز در موضوع تحرک راهبردی در تراز مطلوب خود قرار گرفته که پاسخگوی هر گونه تهدید است.

وی درباره برگزاری رزمایش نیروی زمینی ارتش هم گفت: ما در آینده نزدیک رزمایش بزرگ اقتدار را برگزار خواهیم کرد که جزییات آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در رابطه با کرونا هم گفت: نگاه نیروی زمینی به کرونا از اول یک نگاه آفندی بود، هست و خواهد بود. قابلیت‌های بسیار خوبی داریم که در بحث مبارزه با کرونا پای پای کار آوردیم. جامعه پزشکی قدرتمند و عالمی داریم. ۲۸ بیمارستان و ۳۰ مرکز درمانی با کادری کارآزموده و با تجربه داریم که در این باره می‌تواند کمک کند.

وی تاکید کرد: هر زمان که نیاز باشد این خدمت را در همه عرصه‌های میدانی مانند ضدعفونی کردن معابر، ایجاد پست‌های قرنطینه و نقاهتگاه پررنگتر می‌کنیم و پتانسیل آن را داریم.
 
 

برچسب ها: ارتش سرتیپ حیدری

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *