۴۰۶ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در شبانه روز گذشته جان خود را از دست دادند

14:04 - 15 آبان 1399
کد خبر: ۶۷۱۵۷۰
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آخرین آمار مبتلایان به کرونا را تا ۱۵ آبان ماه اعلام کرد.

- سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آخرین آمار مبتلایان به کرونا را تا ۱۵ آبان ماه اعلام کرد.

سیما سادات لاری اعلام کرد: از دیروز تا امروز (۱۵ آبان ۱۳۹۹) و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۸۷۷۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۲۷۸۹ نفر از آن‌ها بستری شدند و بدین ترتیب مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶۵۴ هزار و ۹۳۶ نفر رسید.


وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۰۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۳۶ هزار و ۹۸۵ نفر رسید.

لاری با بیان اینکه خوشبختانه تا کنون ۵۰۵ هزار و ۲۸۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند، افزود: ۵۴۷۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، تا کنون پنج میلیون و ۱۱۰ هزار و ۷۵۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری اظهار کرد: استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی گفت: استان‌های هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.
 
لاری ضمن ارائه توصیه‌هایی برای کاهش زنجیره انتقال ویروس کرونا بیان کرد: باتوجه به اینکه یکی از راه‌های گسترش زنجیره انتقال ویروس ازدحام افراد در مکان‌های سرپوشیده است، رعایت توصیه‌های بهداشتی در وسایل حمل و نقل عمومی مانند مترو و اتوبوس بسیار حائز اهمیت است؛ بنابراین درخواست ما از هموطنان کشورمان این است که حتی الامکان از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده نکنند.

وی افزود: از سوار شدن به اتوبوس‌ها و یا واگن‌های مترو با جمعیت زیاد و با سیستم تهویه نامناسب به طور جد خودداری کنند. در صورت استفاده از مترو و یا اتوبوس حتما از ماسک استفاده کرده و نسبت به رعایت اصول فاصله‌گذاری ۱.۵ تا ۲ متر اقدام کنند. 

لاری همچنین به افراد توصیه کرد که از صحبت کردن در طول مسیر پرهیز کنند. هزینه سفر را به صورت غیرنقدی پرداخت کنند و حتی‌الامکان سعی کنند تا دستگیره، صندلی و سایر بخش‌های مترو یا اتوبوس را لمس نکنند. همچنین از هر گونه تماس دست با صورت، دهان، بینی و چشم طی مسیر به طور جدی خودداری کنند و پس از استفاده از مترو یا اتوبوس دست‌های خود را به خوبی ضدعفونی کنند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *