نگرانی مقامات روسیه از رشد روزافزون آمار کرونا در این کشور

20:11 - 17 آبان 1399
کد خبر: ۶۷۲۰۹۹
آمار بیماران مبتلا به کرونا و مرگ بر اثر این ویروس مرگبار در روسیه همچنان روند تصاعدی دارد به گونه ای که برای نخستین بار از آغاز شیوع همه گیر کرونا در روسیه، شمار مبتلایان به این بیماری در یک شبانه روز از مرز ۲۰ هزار تن گذشت و مجموع شمار افراد جان سپرده بر اثر این بیماری نیز به ۳۰ هزار نفر رسید.

- ستاد مبارزه با کرونا در روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که روز گذشته ۳۷۸ نفر بر اثر کووید-۱۹ جان خود را از دست داده اند. به این ترتیب شمار افرادی که بر اثر کرونا در روسیه جان سپرده اند به ۳۰ هزار نفر رسید.
در روسیه، روز گذشته ۲۰ هزار ۵۸۲ نفر به کرونا مبتلا شدند و تعداد مبتلایان در مجموع به یک میلیون و ۷۳۰ هزار نفر رسیده است.

دیمیتری پسکوف در گفت وگو با خبرنگاران با ابراز نگرانی از افزایش میزان ابتلای به بیماری کرونا در روسیه خاطرنشان کرد که این وضعیت اتخاذ تدابیر بیشتر برای مهار وضعیت کنونی را می طلبد.

به گفته پسکوف، در زمان حاضر پیش بینی سیر اوضاع در مورد انتشار ویروس در روسیه دشوار است اما بدیهی است که انتشار آن سیر تصاعدی دارد که گرایش بسیار نگران کننده است.

وی با بیان اینکه تعطیلی کامل مراکز اقتصادی و خانه نشینی و قرنطینه مطرح نیست، افزود: سران هر منطقه روسیه باتوجه به ویژگی های انتشار ویروس کرونا در منطقه خود تصمیمات مربوطه را خواهند گرفت.

بیشترین آمار ابتلا و مرگ بر اثر کرونا در روسیه، در مسکو ثبت و گزارش شده است.

بر اساس اطلاعات ستاد مبارزه با کرونا در روسیه، در مسکو در شبانه روز اخیر نزدیک به ۷۰ نفر بر اثر بیماری کرونا جان سپرده اند و تاکنون ۷ هزار و ۱۴۰ بر اثر این بیماری جان خود را در این شهر از دست داده اند.

در پایتخت روسیه تاکنون ۳۳۲ هزار و ۹۸۴ نفر افراد آلوده به ویروس کرونا شناسایی شده اند که از این تعداد ۱۱۶ هزارو ۵۶۵ نفر نشانه های بیماری را دارند.

به گزارش شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه، با افزایش تصاعدی آمار ابتلا و مرگ بر اثر کرونا در مسکو، مسئولان پایتخت مسکو تدابیری را برای مهار این وضعیت بکار گرفته اند که استفاده اجباری از ماسک طبی و دستکش های یک بار مصرف در اماکن عمومی بویژه ایستگاه ها و قطارهای متروی مسکو از آن جمله است.

بر اساس این گزارش، هر روز حدود ۳ هزار نفر در مسکو بخاطر استفاده نکردن از ماسک و دستکش در مترو، اتوبوس ها و فروشگاه ها جریمه می شوند.

بر اساس قانون روسیه، افرادی که از ماسک و دستکش یک بار مصرف استفاده نکنند ۵ هزار روبل (حدود ۹۰ دلار) جریمه می شوند.

فعالیت رستوران ها و کلوب های شبانه در مسکو هم تحت کنترل شدید قرار گرفته است و این مراکز عمومی اجازه فعالیت پس از ساعت ۱۱ شب را ندارند.

در مسکو نیز تردد افراد سالخورده بالای سن ۶۵ سال و افراد دارای بیماریهای مزمن محدود شده است و این طبقه سنی از مردم اجازه استفاده رایگان از وسایل نقلیه عمومی را ندارند و فقط اجازه رفتن به فروشگاه های نزدیک خانه خود را دارند.

آنا پوپووا رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان روسیه سازمان دست اندر کار مبارزه با بیماریهای عفونی از جمله کرونا وضعیت انتشار همه گیر ویروس کرونا در روسیه را بسیار پیچیده خواند که در برخی مناطق این کشور وضعیت دشواری بوجود آورده است.

وی در گفت وگو با شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه خاطرنشان کرد که برای بهبودی وضعیت پیرامون کرونا در روسیه باید اصول اعلام شده ازجمله استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی را رعایت کرد و دست ها و سطوح پیامون خود را مرتب شست و ضدعفونی کرد.

وی گفت: از حضور غیرلزوم در اماکن عمومی و برنامه ها و مراسم ها تا حد امکان خودداری کرد.

رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان روسیه در پاسخ به این پرسش که چه مکان هایی ازنظر انتشار کرونا خطرناک ترین مکان هستند گفت: خطرناک ترین مکان ها جاهایی هستند که نمی توانیم فاصله اجتماعی را رعایت کنیم و بیش از همه مردم در وسایل نقلیه عمومی بیمار می شوند و ۸۰ درصد بیماران شرایط اعلام شده برای مهار کرونا را رعایت نکردند.

دولت روسیه امیدوار است که با آغاز واکسیناسیون گسترده کرونا که به گفته الکساندر گینزبورگ رئیس مرکز میکروب شناسی و ویروس شناسی گمالیا وابسته به وزارت بهداشت روسیه از دو هفته دیگر آغاز می شود، رشد تصاعدی کرونا در این کشور توقف کند تا به اتخاذ تدابیر سخت ازجمله تعطیلی مراکز اقتصادی و صنعتی در این کشور که بر وضع اقتصاد آن تاثیر بسیار منفی می گذارد، نیازی نباشد.

/انتهای پیام/

ایرنا


برچسب ها: کرونا روسیه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *