رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

وزیر خارجه پاکستان: هند از خاک افغانستان علیه پاکستان استفاده می‌کند

18:21 - 25 آبان 1399
کد خبر: ۶۷۴۵۵۸
وزیر خارجه و سخنگوی ارتش پاکستان گفتند که نیروهای اطلاعاتی هند از خاک افغانستان برای برنامه‌ریزی حملات علیه پاکستان استفاده می‌کردند.

– «شاه محمود قریشی» وزیر خارجه و ژنرال «افتخار بابر» سخنگوی ارتش پاکستان در کنفرانس مشترک خبری اظهارداشتند که درباره استفاده هند از خاک افغانستان علیه پاکستان شواهد غیرقابل انکار دارند.

قریشی و بابر افزودند که نیروهای اطلاعاتی هند از خاک افغانستان برای حمله به مرزهای پاکستان برنامه‌ریزی می‌کردند و تاکید نمودند که شواهد زیادی برای حمایت از این ادعای خود آماده کرده‌اند.

به گزارش «الجزیره»، وزیر خارجه پاکستان گفت: هند اجازه می‌داد تا خاکش برای تروریسم علیه پاکستان استفاده شود و از کشورهای همسایه برای انجام حملات برنامه‌ریزی می‌کرد.

قریشی درحالی استفاده هند از خاک افغانستان علیه پاکستان را مطرح کرده که «عمران خان» تا چند روز آینده برای نخستین بار به عنوان نخست وزیر پاکستان به کابل سفر خواهد کرد.

عمران خان پیش از این نیز در نشست سرمایه‌گذاری افغانستان-پاکستان با اشاره به نقش گسترده هند در افغانستان گفته بود: نسبت به استفاده هند از خاک افغانستان برای ایجاد بی‌ثباتی در پاکستان نگران هستیم.

وی همچنین تاکید کرده بود که اسلام‌آباد تصمیم گرفته تا صرفنظر از اینکه چه کسی در قدرت است روابط خود را با افغانستان تقویت کند.

تسنیم



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *