۲ برابر شدن اعدام‎ های فدرال آمریکا در دوره ریاست جمهوری ترامپ

13:42 - 27 آبان 1399
کد خبر: ۶۷۵۲۰۳
دولت آمریکا با نقض قوانین فدرال و عدم دریافت مجوز از پزشک، سبب مرگ دردناکی برای اعدام شدگان می‌شود.
اعدام‌های فدرال در آمریکا در حالی در دولت دونالد ترامپ، پس از وقفه‌ای ۱۷ ساله از سر گرفته شد که برخلاف تبلیغات دولت‌های پیشین این کشور در مورد ممنوعیت اعدام در آمریکا، ایالت‌های مختلف آمریکا، این مجازات را همواره اعمال می‌کردند.
 
به گزارش پایگاه «کورت هوث نیوز»، وکلای دادگستری آمریکا، کارزار جدیدی را علیه اجرای اعدام‌های فدرال در آمریکا از روز دوشنبه آغاز کردند.
 
تاکنون ۷ زندانی فدرال در سال جاری میلادی اعدام شدند؛ این روند حتی در شرایطی که ترامپ در دوران «گرگ و میش» ریاست جمهوری خود قرار دارد، ادامه دارد تا جایی که ۳ زندانی دیگر در ماه‌ های نوامبر و دسامبر اعدام خواهند شد.
 
شمار اعدام شدگان فدرال در دوران ریاست جمهوری ترامپ، در قیاس با دوره‌ های دیگر روسای جمهور آمریکا از سال ۱۹۸۸ تاکنون به بیش از ۲ برابر افزایش یافته است.
 
در عین حال گزارش ها، از نقض قوانین فدرال در اجرای اعدام‌ها خبر می‌دهند؛ چرا که دولت آمریکا بدون دریافت تایید پزشک یا سازمان غذا و داروی این کشور، اقدام به تزریق مواد کُشنده به اعدامی‌ها می‌کند.
ضمن اینکه داروی مورد استفاده بیماری ریوی می‌شود.
 
استدلال دولت ترامپ در این مورد «سکوت قانون اساسی در مورد لزوم مرگ بدون درد» است.
 
براساس پروتکل‌های جدید، اعدام با تزریق، جزو مجازات‌های بی رحمانه و غیرقانونی است.
 
براساس مدارک موجود، بیشتر اعدام‌هایی که در سراسر آمریکا با تزریق انجام می‌شوند، بدون تجویز پزشک اتفاق افتاده اند؛ شمار این موارد به هزار مجازات اعدام می‌رسد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *