«گلات» برای سرخپوشان دشوار می‌شود؟

9:00 - 01 آذر 1399
کد خبر: ۶۷۶۲۳۳
پرسپولیس در دومین بازی لیگ بیستم میزبان صنعت نفت آبادان خواهد بود و باید دید قهرمان چهار دوره اخیر لیگ برتر با وجود مشکلاتی که خصوصا در خط حمله خود دارد می‌تواند پنجمین جام پیاپی را بگیرد یا به قول معروف «گلات» کند.

- روزنامه همشهری نوشت: پرسپولیس بعد از تساوی بدون گل روز نخست برابر سایپا، امروز در دومین بازی لیگ بیستم میزبان صنعت نفت آبادان خواهد بود. سرخپوشان ۴ دوره قبلی لیگ برتر را با قهرمانی پشت سر گذاشته‌اند، اما امسال برای اینکه پنجمین جام پیاپی را بگیرند یا به قول معروف «گلات» کنند، کار دشواری خواهند داشت.

مشت اول را چه‌کسی می‌زند؟

پرسپولیس در هر ۴ فصلی که قهرمان شد، بازی اول را برد. پارسال مهدی ترابی تک‌گل بازی با پارس‌جنوبی را زد، لیگ هجدهم علی علیپور از روی نقطه پنالتی گل ۳ امتیازی دیدار با شهرخودرو را به ثمر رساند، لیگ هفدهم وحید امیری گل اول بازی با فولاد را در جریان پیروزی ۲ بر صفر سرخپوشان به ثمر رساند و لیگ شانزدهم هم کمال کامیابی‌نیا تنها گل دیدار با سایپا را زد.

امسال، اما پرسپولیس هفته اول بدشانس بود و گلی نزد. به این ترتیب معرفی زننده نخستین گل فصل این تیم به تعویق افتاد. آیا جواب این سؤال امروز داده می‌شود؟ نخستین گل فصل قرمز‌ها را چه کسی می‌زند؟

مهاجمان تازه‌وارد چه می‌کنند؟

پرسپولیس بدون عیسی آل‌کثیر در خط حمله با فقر بازیکن مواجه شده است. البته آن‌ها مهدی عبدی و وحید امیری را دارند. هفته گذشته هم مهدی مهدی‌خانی را از واراژدین کرواسی گرفتند و حالا کنجکاوی زیادی وجود دارد که کیفیت این بازیکن را ببینیم.

آمار مهدی‌خانی در کرواسی چنگی به دل نمی‌زد، با این حال اینجا ممکن است شرایط فرق داشته باشد. گویا در این وضعیت یک مهاجم به اسم «محمد عمری» هم از جمع امید‌ها به تیم بزرگسالان پیوسته است. بسیاری از مواقع بازیکنانی که اینطور ناگهانی به تیم اضافه می‌شوند، خاصیت تبدیل‌شدن به مهره‌های کارآمد را دارند. امیر روستایی جدا شد و به پیکان رفت، اما آریا برزگر همچنان روی نیمکت است که تا به حال او را ندیده‌ایم.

مدافع جدید تست می‌شود؟

پرسپولیس تا آخرین دقایق مهلت نقل‌وانتقالات تلاش کرد مدافع جدید بگیرد، اما به هر حال موفق نشد. حالا آن‌ها بدون شجاع خلیل‌زاده، فقط جلال حسینی و محمدحسین کنعانی‌زادگان را در قلب خط دفاعی در اختیار دارند. هر دو بازیکن در مسابقه با سایپا فیکس بودند، اما چه در بازی امروز با نفت و چه در مسابقات بعدی که خیلی هم فشرده و پیاپی از راه می‌رسد، کادرفنی پرسپولیس باید از نقشه دومش برای این پست رونمایی کند.

کنجکاوی زیادی وجود دارد که ببینیم انتخاب رزرو یحیی گل‌محمدی در این پست کیست؛ مثلا میلاد سرلک یا کمال کامیابی‌نیا در مرکز خط دفاعی تست می‌شوند یا یک بازیکن جوان و ناشناخته محک می‌خورد؟ ممکن است جواب این سؤال امروز روشن شود.

لک لیگ، همان لک آسیاست؟

عملکرد حامد لک در لیگ قهرمانان آسیا خارق‌العاده بود و بدون او شاید پرسپولیس حتی برای صعود از مرحله گروهی هم مشکل داشت. لک در قامتی که در قطر دیدیم، قشنگ مدعی گلر اولی تیم ملی است؛ فراتر از هر چیزی که این دروازه‌بان تا‌کنون در فوتبال ایران ارائه کرده است.

حالا باید دید لک لیگ هم همان کیفیت لک آسیایی را دارد یا نه. اگر داشته باشد که پرسپولیس خوشبخت خواهد بود. این در حالی است که سنگربان سرخپوشان در مسابقات دوستانه اخیر چندگل دریافت کرده و مایه نگرانی شده، اما به هر حال عملکرد او را باید در بازی‌های رسمی ببینیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *