بارش‌ها همچنان ادامه دارد / خلیج فارس متلاطم است

9:32 - 02 آذر 1399
کد خبر: ۶۷۶۶۱۲
به گفته یک کارشناس سازمان هواشناسی کشور، امروز در بیش از ۲۰ استان کشور باران می‌بارد.

کبری رفیعی در گفت‌وگو با میزان در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز در استان‌های کهکیلویه‌وبویراحمد، چهارمحال‌وبختیاری، خوزستان، نیمه شمالی فارس، اصفهان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، یزد، گیلان، مازندران، گلستان و سمنان بارش باران را داریم.

وی ضمن اشاره به اینکه همچنین از بعد ظهر امروز در خراسان جنوبی و کرمان بارش باران رخ می‌دهد، ادامه داد: امروز‌های برای استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، اردبیل، کردستان، قزوین، زنجان، مرکزی، همدان، کرمانشاه، لرستان، البرز و تهران بارش پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود و به تدریج میزان بارش در این مناطق کاهش می‌یابد.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه بارش‌هایی که در مناطق جنوبی کشور رخ می‌دهند، همراه با رعد‌وبرق است، اظهار کرد: در مناطق سردسیر و کوهستانی انتظار بارش برف را داریم.

رفیعی با اشاره به اینکه فردا برای استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی بارش باران پیش‌بینی می‌شود، افزود: بارش‌ها در مناطق مرتفع و کوهستانی به شکل برف است و فردا در ارتفاعات استان‌های اردبیل، زنجان، قزوین، البرز و تهران بارش باران و برف رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه فردا در جنوب کرمان، شرق هرمزگان و شرق تنگه هرمز بارش باران و گاهی رعد‌وبرق اتفاق می‌افتد، متذکر شد: سه‌شنبه مجددا در گلستان، گیلان، مازندران، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش پراکنده باران رخ می‌دهد و برای بخش‌هایی از کرمان، سیستان‌وبلوچستان و شرق هرمزگان بارش باران و گاهی رعد‌وبرق پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اشاره به اینکه این سامانه بارشی در اواخر وقت چهارشنبه از جنوب کشور خارج می‌شود، گفت: از اواخر وقت روز چهارشنبه سامانه بارشی جدیدی از شمال غرب و غرب وارد کشور می‌شود.

رفیعی با بیان اینکه از روز یکشنبه تا سه‌شنبه خلیج فارس و تنگه هرمز مواج پیش‌بینی شده‌اند، عنوان کرد: با توجه به وزش باد شدیدی که در سواحل داریم ،دریای خزر روز دوشنبه مواج و طوفانی می‌شود.

وی در خصوص آخرین وضعیت آب وهوایی پایتخت توضیح داد: آسمان تهران امروز ابری است و بارش پراکنده در این شهر رخ می‌دهد و آسمان پایتخت به تدریج نیمه ابری می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *