پرداخت ۹۹ درصد خسارت زیر بخشی زراعی در کشور

16:12 - 02 آذر 1399
کد خبر: ۶۷۶۸۲۷
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
مدیر امور بیمه‌ای صندوق بیمه کشاورزان با بیان اینکه تا کنون معادل ۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به کشاورزان شهرستان سرخس پرداخت شده است گفت: ۹۷ درصد خسارت کشاورزان این شهرستان پرداخت شده است.

- قدرت‌الله نوری در گفت‌وگوی تلویزیونی در خصوص پرداخت خسارت کشاورزان شهرستان سرخس در خراسان رضوی، گفت: خسارات کشاورزان در حال حاضر به صورت هفتگی پرداخت می‌شود و تا هفته گذشته صندوق هیچ بدهی نداشته است.

مدیر امور بیمه‌ای صندوق بیمه کشاورزان با بیان اینکه خسارات در این شهرستان حدود ۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بوده است، افزود: ۹۷ درصد این خسارت، معادل ۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است و تنها سه درصد از خسارات باقی مانده است که چون در این موارد حامل خسارت  باد گرم بوده که در اواخر خرداد ماه اتفاق افتاده است و  به طور طبیعی تا انجام روند کارشناسی زمان می‌برد؛ اما نهایتاً تا هفته آینده خسارت‌های این عزیزان نیز پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه استانی شدن فرآیند برآورد خسارات باعث تسریع در پرداخت غرامت شده است، تصریح کرد: تاکنون ۹۹ درصد خسارت زیر بخشی زراعی در کشور پرداخت شده است.

به گفته نوری، بخش عمده حق بیمه در حوزه کشاورزی و بخش زراعی به ویژه گندم توسط دولت پرداخت می‌شود و در بخش شهرستان‌ها سهم دولت تا ۹۰ درصد حق بیمه نیز می‌رسد و در زمان پرداخت غرامت، بیمه بخشی از خسارت‌هایی را که کشاورز متحمل می‌شود پرداخت می‌کند که این میزان بستگی به میزان خسارت دارد.


وی در پایان با بیان اینکه برای ثبت خسارات نیازی نیست کشاورزان به صورت حضوری مراجعه کنند گفت: کشاورزان می‌توانند از طریق سامانه ثبت خسارت را انجام دهند و برای پیگیری روند کار از طریق تماس تلفنی این کار را انجام دهند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *