ناتو و متحدانش عجله‌ای برای خروج از افغانستان ندارند

21:20 - 02 آذر 1399
کد خبر: ۶۷۶۸۸۹
دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی با اشاره به تصمیم آمریکا برای کاهش نظامیان خود در افغانستان گفت: ناتو و متحدانش عجله‌ای برای خروج از افغانستان ندارند.

- طبق گزارش وب سایت رسمی ناتو، ینس استولتنبرگ در مجمع امنیت بین المللی هالیفاکس ضمن اشاره به تصمیم دولت ترامپ برای کاهش نیرو‌های آمریکا در افغانستان و عراق اظهار کرد: موضع آمریکا در این زمینه کاملا روشن است.

دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در این راستا افزود: آن‌ها قصد دارند حضور خود در افغانستان را از حدود چهار هزار و ۵۰۰ به حدود دو هزار و ۵۰۰ نیرو سرباز کاهش دهند.

وی با بیان اینکه اگر متحدان ناتو سریع و با عجله از این منطقه خارج شوند، ممکن است تمام دستاورد‌های خود را از دست بدهیم و این یک پروژه خطرناک است، اظهار کرد: در حال حاضر اینموضوع کاملا روشن است که ایالات متحده در صدد کاهش نیرو‌های خود در افغانستان است، اما آن‌ها قصد ترک ندارند.

ینس استولتنبرگ ادامه داد: آمریکا به پشتیبانی سایر متحدان ناتو ادامه خواهد داد.

وی افزود: باید این موضوع را بخاطر بسپاریم که در حال حاضر بیش از نیمی از نیرو‌ها در افغانستان غیرآمریکایی هستند، آن‌ها متفقین اروپایی و همچنین کشور‌های شریک هستند.

دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی اداممه داد: ما در افغانستان هستیم تا اطمینان حاصل کنیم که این کشور دیگر هرگز به پناهگاهی امن برای تروریست‌های بین المللی تبدیل نخواهد شد، بستری که تروریست‌ها می‌توانند برای برنامه ریزی، سازماندهی، بودجه و حملات تروریستی علیه کشور‌های ما اقدام کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *