روابط کابل- تهران عمیق و تاریخی است

16:01 - 05 آذر 1399
کد خبر: ۶۷۷۸۳۳
«گران هیواد» سخنگوی وزارت خارجه افغانستان در دیدار با « سعید خطیب زاده» همتای ایرانی خود روابط تهران و کابل را عمیق و تاریخی خواند و سفر سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به افغانستان را در راستای توسعه بیشتر روابط و مناسبات مفید دو کشور دانست.

 - در بیانیه خبری امروز ( چهارشنبه) وزارت خارجه افغانستان آمده است، در این دیدار که بهادر امینیان سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل سعید خطیب زاده و هیات ایرانی را همراهی می کرد، هیواد حضور هیات جمهوری اسلامی ایران را در کابل خیر مقدم گفت و با اشاره به روابط عمیق و تاریخی میان دولت‌ها و مردمان دو کشور، ابراز امیدواری کرد تا سفر خطیب زاده به کابل، سبب گسترش هرچه بیشتر روابط میان دو کشور دوست و برادر، افغانستان و ایران گردد.

خطیب زاده نیز با تقدیر از میزبانی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان، تقویت و گسترش روابط عمومی و فرهنگی میان دو دولت و ملت های برادر افغانستان و ایران را به نفع هردو کشور دانست.

وی با اعلام حمایت جمهوری اسلامی ایران از گفت‌وگوهای جاری صلح با حفظ نظام جمهوری اسلامی و دستاوردهای ۱۹ ساله در افغانستان، اظهار امیدواری کرد که روابط میان دو کشور در عرصه های مختلف به ویژه در بخش فرهنگی و رسانه ای، هرچه بیشتر گسترش یابد.

خطیب زاده در این سفر با عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان نیز دیدار و گفت وگو کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، از گران هیواد دعوت کرد تا در فرصتی مناسب به جمهوری اسلامی ایران سفر کند و دو طرف پیرامون گسترش روابط میان دو کشور به بحث و تبادل نظر بیشتر بپردازند.

/انتهای پیام/

ایرنا



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *