رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع در یک عملیات تروریستی به شهادت رسید

18:16 - 07 آذر 1399
کد خبر: ۶۷۸۳۲۱
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
وزارت دفاع در راستای شهادت رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع در جریان عملیات تروریستی بیانیه ای را صادر کرد.

- طبق گزارش روابط عمومی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، بعدازظهر امروز جمعه عناصر تروریست مسلح خودرو حامل محسن فخری زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع را مورد حمله قرار دادند. در جریان درگیری تیم حفاظت ایشان با تروریست‌ها آقای محسن فخری زاده به شدت مجروح شد و بیمارستان منتقل گردید.

متاسفانه تلاش تیم پزشکی برای احیاء ایشان موفق نبود و دقایقی قبل این مدیر خدوم و دانشمند پس از سال‌ها تلاش و مجاهدت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

[video src='https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/01/2867124_762.mp4']

وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح اقدام ناجوانمردانه ترور یکی از مدیران متعهد و متخصص خود را به محضر مبارک مقام معظم رهبری و ملت شهید پرور ایران اسلامی تبریک و تسلیت عرض می‌نماید.

رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع در یک عملیات تروریستی به شهادت رسید

بیانیه وزارت دفاع در راستای ترور رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع

بیانیه وزارت دفاع در راستای ترور رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع

بیانیه وزارت دفاع در راستای ترور رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع

واکنش رییس شورای امنیت کشور به حادثه ترورییستی عصر جمعه
۱۳۹۹/۰۹/۰۸ - ۰۰:۵۳

عبدالرضا رحمانی‌فضلی در پیامی پیرو ترور شهید محسن فخری‌زاده نابغه دفاعی کشورمان، نوشت: شهید فخری زاده و سایر شهدای بزرگوار دانش هسته‌ای و دیگر علوم پیشرفته همانند سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی گواهان صادقی بر پیشرفت و قدرت علمی و اقتدار و صلابت دفاعی انقلاب اسلامی هستند و از همین جهت مورد سوء قصد استکبار جهانی قرار گرفته اند.

متن کامل این پیام بدین شرح است:

بسم ا.. الرحمن الرحیم

عروج عاشقانه شهید فخری زاده که در حادثه ترورییس تی به دست عوامل منحوس صهیونیستی مظلومانه به شهادت رسید بار دیگر حقانیت انقلاب اسلامی در پیروزی مقابل نظام اهریمنی سلطه را اثبات نمود.

دشمنان ترورییست مردم ایران به خیال خام و ارتجاعی خود انواع تهدیدات و تهاجمات خصمانه را، از تحریم‌های گسترده ظالمانه تا تلاش برای ایجاد آشوب وناآرامی در کشور و ترور عزیزترین و مخلص‌ترین خادمان ملت به راه انداختند، اما با مقاومت حداکثری و جانانه مردم هوشیار و عزت جوی ایران اسلامی روبرو شدند و در تسلیم کردن مردم ایران ناکام ماندند.

نظام ترورییست دولتی و بین المللی با شکست مفتضحانه خود در فشار حداکثری بر مقاومت مردم ایران با هدف قرار دادن قهرمانان دفاع ملی و دانش بومی قصد دارد انتقام ناکامی‌های خود را از پیشرفت‌های تکنولوژیکی و دفاعی و علمی ایرانیان که احیاگر تمدن بزرگ اسلامی ایرانی شده اند بگیرد.

شهید فخری زاده و سایر شهدای بزرگوار دانش هسته‌ای و دیگر علوم پیشرفته همانند سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی گواهان صادقی بر پیشرفت و قدرت علمی و اقتدار و صلابت دفاعی انقلاب اسلامی هستند و از همین جهت مورد سوء قصد استکبار جهانی قرار گرفته اند، اما غافل از آنکه شجره طیبه انقلاب اسلامی مملو از ثمرات درخشانی در عرصه‌های مختلف افتخار آفرینی است که رویش‌های فزاینده آن خواب را از چشمان دشمنان مردم ایران می‌رباید چرا که خداوند متعال چنین وعده داده است که"وَلَا تَهِنُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ".

اینجانب، شهادت این فرزند فرزانه ایران اسلامی را به فرمانده کل قوا مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی)، خانواده معزز و همرزمان آن شهید، همکاران و دانشجویان آن شهید و همچنین عموم هم میهنان عزیزم، تبریک و تسلیت عرض می‌کنم و اطمینان می‌دهم که نظام جمهوری اسلامی ایران که تاکنون مقتدارنه از هیچ قطره خون شهدای خود نگذشته است، به درستی و متناسب با اقتضائات، پاسخ کوبنده‌ای به ترورییس ت‌های قاتل می‌دهد و راه شهیدان را با اقتدار و صلابت تا اعتلای جایگاه شایسته هموطنان خواهد پیمود.

عبدالرضا رحمانی فضلی

وزیر کشور و رییس شورای امنیت کشور

 

پیام تسلیت وزیر اقتصاد در پی شهادت محسن فخری زاده
۱۳۹۹/۰۹/۰۸ - ۰۰:۲۲

فرهاد دژپسند در پی شهادت مظلومانه سردار سرتیپ‌پاسدار محسن فخری زاده، دانشمند ارشد و برجسته کشورمان و رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح به دستان ناپاک دشمنان قسم خورده ملت شریف ایران اسلامی بویژه رژیم صهیونیستی، ضمن محکوم نمودن این حادثه تروریستی، پیام تسلیتی صادر کرد.

متن پیام وزیر امور اقتصادی و دارایی به شرح زیر است:

بسم رب شهداء و الصدیقین

ترور برادر عزیزمان سردار سرتیپ پاسدار محسن فخری زاده، دانشمند ارشد و برجسته کشورمان و رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، در عصر جمعه (۷ آذر) که به شهادت مظلومانه ایشان منجر شد، نشانه محکم دیگری از وحشت استکبار جهانی از پیشرفت علمی ایران اسلامی و نیز رذالت و حقارت جنایتکاران و دشمنان قسم خورده ملت شریف ایران اسلامی بویژه رژیم صهیونیستی است.

این شهید والامقام در طول عمر پر برکت خود و در کسوت‌های مختلف مدیریتی و علمی و دانشگاهی لحظه‌ای از تلاش و جهد در جهت اعتلای ایران اسلامی آرام ننشست.

رجاء واثق دارم جوانان و همسنگران ایشان با قوت بیشتر لحظه‌ای نخواهند گذاشت قطار پیشرفت علمی و توسعه کشور از حرکت باز ایستد و تیر دشمنان را به سنگ خواهند نشاند.

اینجانب ضمن محکوم نمودن این اقدام تروریسم دولتی، شهادت این دانشمند برجسته انقلابی را به پیشگاه حضرت بقیة الله العظم ارواحنا الفداء، محضر فرماندهی معظم کل قوا، ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران، جامعهٔ علمی، مردم شهیدپرور کشورمان، همکاران گرامی ایشان در وزارت دفاع، خصوصاً همسر و فرزندان این شهید گرانقدر، خانواده‌های معزز فخری زاده، قاسمی، بیت شریف آیت الله برهانی و مردم شریف و بزرگوار شهر رستم کلا تبریک و تسلیت عرض نموده و برای آن شهید عزیز از درگاه خداوند متعال علو درجات و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان محترم صبری جمیل مسألت می‌نمایم.

فرهاد دژپسند

وزیر امور اقتصادی و دارایی

وزیر علوم: ترور ناجوانمردانه محسن فخری‌زاده نشانه وحشت دشمن از دستیابی ما به علوم پیشرفته است
۱۳۹۹/۰۹/۰۷ - ۲۳:۵۷

منصور غلامی در پی شهادت مظلومانه محسن فخری‌زاده، دانشمند برجسته هسته‌ای، استاد دانشگاه امام حسین (ع) و رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، ضمن تسلیت این ضایعه سترگ به محضر مقام معظم رهبری، خانواده آن شهید والامقام، عموم مردم و به ویژه دانشمندان، اساتید دانشگاهها، جامعه علمی و همه فرهیختگان کشور؛ این اقدام کور تروریستی و خبیثانه را محکوم کرد.

متن پیام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بدین شرح است؛

بسم رب الشهدا و الصدیقین

بار دیگر ترور یکی از دانشمندان برجسته هسته‌ای کشور، بر دل دوستداران علم و دانش و متعهدان به پیشرفت جمهوری اسلامی ایران غم بزرگی نهاد.

جنایت صورت گرفته در به شهادت رساندن یکی دیگر از دانشمندان نخبه و برجسته این سرزمین، که نشانه‌ی بارز وحشت دشمن از دستیابی ایران به علوم و فناوری‌های پیشرفته است، بار دیگر چهره واقعی تروریسم را به نمایش گذاشت.

شهادت شهید والامقام، محسن فخری‌زاده که از دانشمندان برجسته و بنام هسته‌ای بود، این حقیقت را بیش از پیش نمایان ساخت که کشورمان در راه دستیابی به قله‌های پر عظمت پیشرفت و تعالی، عزمی جدی دارد و در این راه، حتی خون پاک عزیزترین فرزندان خود را، به پای سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی، هدیه داده است.

همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند" رشد شتابنده‌ی علمی و فتح قله‌های دانش که با همت و عزم جوانان مؤمن و غیور و توانائی رونق یافته، امروز قائم به هیچ فردی نیست، این یک جنبش تاریخی و برخاسته از یک عزم خلل‌ناپذیر ملی است. " پس تلاش‌ها و رفتار شنیع دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی ایران در این مسیر بی نتیجه خواهد ماند.

اینجانب نیز شهادت پیشرو عرصه علم و دوستدار تعالی ایران عزیز را به آن استاد شهید تبریک و به ملت بزرگوار ایران، به ویژه خانواده مکرم ایشان و جامعه علمی کشور تسلیت گفته و از درگاه خداوند متعال برای همسر و فرزندان عزیزش صبر و شکیبایی مسئلت نمایم.

اطمینان دارم، راه پر افتخار این شهید گرانقدر و دیگر شهیدان عرصه علم و دانش، پرصلابت‌تر از قبل طی خواهد شد.

منصور غلامی

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری

 

واکنش وزیر ارتباطات به ترور شهید فخری‌زاده
۱۳۹۹/۰۹/۰۷ - ۲۳:۵۰

محمدجواد آذری‌ جهرمی، در پی ترور شهید محسن فخری زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع با انتشار پیامی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

از آن گلی که شکستید هزار غنچه بروید

جنبش حماس ترور دانشمند هسته‌ای ایرانی را محکوم کرد
۱۳۹۹/۰۹/۰۷ - ۲۳:۵۰

جنبش حماس تاکید کرد که ترور محسن فخری زاده دانشمند هسته‌ای ایرانی در تهران را محکوم می‌کنیم.

در این بیانیه آمده است که این ترور همزمان با تهدیدات بی‌وقفه آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران با هدف محروم کردن این کشور و امت از دست‌یابی به ابزار‌های پیشرفت علمی و قدرت صورت گرفته است تا هرگونه پیشرفتی تنها در انحصار رژیم اشغالگر صهیونیستی و پروژه توسعه‌طلبانه آن باشد که کل امت را هدف قرار داده است و منطقه همچنان درگیر قتل و کشتار باشد و پیامد‌های آن و ناامنی و بی‌ثباتی ایجاد شده به تحقق اهداف و منافع این رژیم منجر شود.

حماس تاکید کرد که ما شهادت این دانشمند هسته‌ای را به ملت مسلمان ایران و رهبران این کشور تسلیم می‌گوییم و به قدرت ایران و امت اسلامی برای جبران این خسارت با کار و پیشرفت بیشتر ایمان داریم تا اینگونه ابزار‌های قدرت و پیشرفت علمی در منطقه از انحصار جریان استکبار خارج شود.

قائم مقام دبیر شورای نگهبان: شهادت فخری زاده سند دیگری از ذلت، خواری دشمنان عنود جمهوری اسلامی ایران است
۱۳۹۹/۰۹/۰۷ - ۲۳:۱۴

قائم مقام دبیر شورای نگهبان، در پی شهادت محسن فخری زاده پیام تسلیتی را منتشر کرد که به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

شهادت یکی از دانشمندان و مدیران عالی هسته‌ای کشور شهید محسن فخری زاده در سالگرد شهادت شهید شهریاری، بار دیگر خباثت و نفاق دشمنان ملت ایران به ویژه رژیم جعلی صهیونیستی را به رخ همگان کشید.

شهادت برای مردان خدا که عمر خود را در راه خدمت به دین و مردم گذرانده اند آرزو و افتخاری بزرگ است.

این شهادت سند دیگری از ذلت، خواری و بی منطقی دشمنان عنود جمهوری اسلامی ایران و درس عبرتی برای کسانی است که به سردمداران چنین دولت‌هایی دل خوش و امیدوارند.

خداوند متعال خون این شهید عزیز را وسیله‌ای برای بیداری انسان‌های حقیقت جو و زمینه ساز رسوایی و زوال ستمکاران وسلطه گران قرار دهد.

ان شاء الله

پیام تسلیت رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در پی ترور شهید فخری زاده
۱۳۹۹/۰۹/۰۷ - ۲۳:۱۲

محمد جواد حاج علی اکبری در پی ترور شهید محسن فخری‌زاده، پیام تسلیتی را صادر کرد که به شرح زیر است:

بسم رب الشهداوالصدیقین

روح پاک دانشمند پارسا و گمنام، جناب آقای دکتر محسن فخری زاده، رییس سازمان پژوهش و نوآوری‌های وزارت دفاع به یاران شهیدش پیوست.

این سردار پرافتخار، معلمی سخت کوش، استادی دانشور و مدیری توانمند بود و از پرچمداران علم نافع به شمار می‌رفت که داشته‌های تجربیات میدان دفاع مقدس هشت ساله را با ره آورد‌های نوین دانش به عرصه‌ی خدمت و تلاش برای ملت بزرگ ایران آورده بود و همراه با یاران و شاگردانش دردانشگاه و صنعت.

اقتدار ایران عزیز را به تراز مطلوب بازدارندگی فعال رسانده بود و آخرین جهاد علمی او تلاش برای کاهش آلام مردم عزیزمان در مقابله با بیماری کرونا بود.

استکبار جهانی و صهیونیسم خبیث، اکنون بیش ازهرزمان به نقاط قوت و قدرت ملت بزرگ ایران پی برده اند.

از این رو، نیروی انسانی کارآمد و مدیران توانمند و موثر، همواره هدف اول آماج ترور‌های بزدلانه و ناجوانمردانه هستند.

شهید سرافراز بازدارندگی علمی و دفاعی ایران اسلامی، این بار هدف انفجار عقده‌های مسموم و تیر‌های انتقام مزدوران آمریکای جهانخوار و صهیونیست‌های درمانده قرار گرفت و در عصر جمعه و ساعاتی که به مولایش امام زمان علیه السلام تعلق داشت، باتنی مجروح و خونین، پس ازسال‌ها چشم انتظاری برای شهادت، به آرزوی والایش رسید.

اینجانب به نمایندگی از ائمه جمعه معزز ایران اسلامی، باقلبی آکنده از اندوه، شهادت این سردار دانشمند و مدیر توانا را به محضر حضرت ولیعصر (ارواحنا فداه) و رهبر حکیم انقلاب اسلامی (مد ظله العالی) و ملت بزرگ ایران، بخصوص به یاران و همکاران و همسنگران داغدار و بالأخص به خانواده صبور و سرافراز و وابستگان و علاقمندان آن شهید عزیز، تبریک و تسلیت میگویم.

بدون تردید انتقام سخت و پشیمان کننده برای طراحان و مسببان و مباشران این واقعه دردناک مورد انتظار عموم ملت ایران اسلامی است و این امر محتوم محقق خواهد شد، ان شاءالله

محمد جواد حاج علی اکبری

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور

فرمانده کل سپاه: قطعاً عاملان جنایت ترور شهید فخری‌زاده مجازات خواهند شد
۱۳۹۹/۰۹/۰۷ - ۲۳:۰۶

در پی شهادت دانشمند برجسته و پاسدار رشید انقلاب اسلامی « محسن فخری زاده» رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و از اساتید سرآمد و شاخص دانشگاه جامع امام حسین (علیه السلام)، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیامی با محکومیت شدید این جنایت تصریح کرد: اینگونه جنایات در عزم و اراده ایرانیان برای تداوم این مسیر پر شکوه و اقتدار آفرین خللی ایجاد نخواهد کرد و انتقام و مجازات سخت از عاملان آن در دستور کار قرار گرفته است.

متن این پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

شهادت مظلومانه دانشمند برجسته و پاسدار رشید انقلاب اسلامی " محسن فخری زاده " رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع؛ از دانشمندان زبده و شاخص عرصه صنایع راهبردی کشور و اساتید سرامد و نامدار دانشگاه جامع امام حسین (ع) و جامعه علمی ایران جنایت تروریستی طراحی و هدایت شده توسط رژیم جعلی تروریست و کودک کش صهیونیستی را به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی (مد ظله العالی)، خانواده مکرم آن شهید، ملت شریف و مجاهد ایران و آحاد همکاران و همسنگران وی تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم.

بی‌شک مجاهدت‌ها و تلاش‌های ارزنده و غرور انگیز آن شهید ارجمند در حوزه صنعت دفاعی و دیگر حوزه‌های راهبردی کشور و نیز عرصه مقابله با ویروس کرونا در حافظه تاریخی این سرزمین ماندگار و الهام‌بخش تربیت یافتگان مکتب امامین انقلاب اسلامی و فرزندان ملت ایران در دانشگاه‌ها و مراکز عالی علم و فن آوری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خلق افتخارات و پیشرفت‌های شگفت‌آور دیگر در آینده پیش رو خواهد بود.

دشمنان کوردل ملت ایران به ویژه طراحان، عاملان و حامیان این جنایت نیز بدانند اینگونه جنایات در عزم و اراده ایرانیان برای ادامه این مسیر پر شکوه و اقتدار آفرین خللی ایجاد نخواهد کرد و انتقام و مجازات سخت از آنان در دستور کار قرار گرفته است.

سرلشکر پاسدار حسین سلامی

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران: یقینا خون شهید فخری زاده گریبان عاملان شهادتش را خواهد گرفت
۱۳۹۹/۰۹/۰۷ - ۲۳:۰۱

محمودی ضمن محکوم کردن اقدام تروریستی مزدوران استکبار در ترور و به شهادت رساندن دانشمند شهید محسن فخری زاده گفت: این شهید سرافراز مزد ایثارگری و سال‌ها فداکاری خود را با شهادت دریافت کرد و برای همیشه در تاریخ اسلام وانقلاب اسلامی وایران ماندگار شد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران افزود: اگر عمال آمریکا واسرائیل و اربابانشان فکر می‌کنند با شهادت این عناصر تاثیرگذار می‌توانند جلوی پیشرفت و رشد انقلاب را بگیرند کورخوانده اند.

وی گفت: در شرایطی که هنوز داغ شهید سلیمانی تازه بود شهادت دلیر مردی دیگر از این سرزمین داغ‌ها را تازه کرد، ولی دراین شرایط سخت یقینا شهادت این شهید عزم ملت ایران برمقاومت را تشدید کرده و اجازه هیچگونه مسامحه دربرابر دشمن را نخواهد داد.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان تهران با اشاره به برخی مواضع سخیف توسط بعضی بزدل‌های سیاسی گفت: باید این افرادی که بعضا دم از مذاکره با آمریکا می‌زنند از این شهدا و مردم خجالت بکشند ویقینا هر کسی بخواهد با خون شهدا معامله کند از ملت تودهنی خواهد خورد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران شهادت این عنصر خدوم وانقلابی را به مقام معظم رهبری، خانواده و مردم شهیدپرور ایران اسلامی تبریک وتسلیت گفت و خواستار پیگیری جدی مسئولان امنیتی واطلاعاتی و مجازات قاطع و عبرت آموز عاملان این جنایت شد.

پیام تسلیت رییس سازمان بهزیستی کشور در پی شهادت دانشمند هسته‌ای کشور
۱۳۹۹/۰۹/۰۷ - ۲۳:۰۰

وحید قبادی دانا در پی ترور ناجوانمردانه شهید محسن فخری زاده و شهادت این دانشمند هسته‌ای کشور پیام تسلیتی را صادر کرد.

متن پیام رییس سازمان بهزیستی کشور بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

از میان مؤمنان مردانی‏ هستند که به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا کردند برخی از آنان به شهادت رسیدند و برخی از آن‌ها در انتظارند و [هرگز عقیده خود را]تبدیل نکردند.

بار دیگر دست پلید و جنایتکار تروریسم دولتی استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی، مدیری دانشمند، مومن و خدمتگزار به مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در قالب تروری ناجوانمردانه و بزدلانه از ما گرفت.

اینک که با غم و اندوه فراوان در فراق دانشمند شهید محسن فخری زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح نشسته ایم، رجا واثق دارم که خون به ناحق ریخته شده این شهید عزیز پایه‌های لرزان استکبار و صهیونیسم را لرزان‌تر از پیش خواهد کرد.

اینجانب به نمایندگی از خانواده بزرگ و قدرشناس بهزیستی کشور ضمن عرض تبریک و تسلیت شهادت فخری زاده به پیشگاه حضرت، ولی عصر «عج»، مقام معظم رهبری، جامعه علمی کشور، همکاران ایشان در وزارت دفاع و خانواده محترم وی، تداوم راه به حق آن شهید والامقام را تا پیروزی کامل حق بر باطل وظیفه دینی و انقلابی تمامی دلسوزان نظام و انقلاب و ایران می‌دانم.

وحید قبادی دانا

معاون وزیر و رییس سازمان بهزیستی کشور

 

پیام رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی ترور شهید محسن فخری زاده
۱۳۹۹/۰۹/۰۷ - ۲۲:۵۴

سعید اوحدی با صدور پیامی شهادت «محسن فخری زاده» رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح را خدمت مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، ملت شهیدپرور ایران اسلامی و خانواده ایشان تبریک و تسلیت گفت.

متن پیام معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به شرح زیر است:

وَإِذْ یَمْکُرُ بِکَ الَّذِینَ کَفَرُوا لِیُثْبِتُوکَ أَوْ یَقْتُلُوکَ أَوْ یُخْرِجُوکَ ۚ وَیَمْکُرُونَ وَیَمْکُرُ اللَّهُ ۖ وَاللَّهُ خَیْرُ الْمَاکِرِینَ (آیه ۳۰ سوره انفال)

در حالی که دانشمندان و فرهیختگان ایرانی به پشتوانه ایمان و تلاش، پیشتاز شده و از حصار تحریم و تهدید به فراز توانمندی دست یافته‌اند، دشمن درصدد ضربه زدن به بدنه علمی و پژوهشی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برآمده است. هراس از رشد و توسعه صنعت دفاعی در اقدامات تروریستی بروز و نمود یافته و این ترور دولتی و ناجوانمردانه نشانه عجز، یأس، ناامیدی و درماندگی استکبار و صهیونیزم جهانی در مقابل مقاومت و پایداری و همبستگی همه آحاد ملت بزرگ ایران در دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی را به اثبات رساند و البته این هجمه خصم نیز خللی در پیمودن راه پر افتخار سرافرازی ایران اسلامی وارد نخواهد ساخت.

«شهید محسن فخری زاده» رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، مدیر و اندیشمندی فرزانه، برجسته، پرسابقه، مجاهد و نخبه دفاعی کشور بود که اقدام ناجوانمردانه تروریست‌ها این مدیر گرانمایه را از ما گرفت.

اینجانب شهادت این شهید معزز که یکی از مدیران متعهد و متخصص ایران اسلامی بود را خدمت مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، ملت شهیدپرور ایران اسلامی و همچنین به خانواده محترم ایشان تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم و از خدای متعال همنشینی با شهیدان کربلا را برای آن عزیز سفرکرده مسئلت می‌نمایم. به یقین خدمات ماندگار وی یاد و خاطره ایشان را همواره در اذهان زنده نگه خواهد داشت.

سعید اوحدی

معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران

 

اعلام بخشی از اقدامات شهید فخری‌زاده؛ از لیزر پدافند هوایی تا شناسایی هواپیما‌های متجاوز از طرق غیرراداری
۱۳۹۹/۰۹/۰۷ - ۲۲:۴۸

 امیر سرتیپ «امیر حاتمی» در خصوص آخرین جزئیات ترور شهید «محسن فخری‌زاده» و نقش وی در پیشرفت علمی کشور، گفت: این شهادت بزرگ را محضر فرمانده معظم کل قوا، ملت عزیز ایران و خانواده عزیز ایشان و مخصوصا همسر محترم‌شان که همراه ایشان در این حادثه بودند، تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.

وی ادامه داد: حوزه دفاع در خط مقدم امنیت آفرینی برای مردم عزیز ماست و همواره مورد بغض و کینه دشمنان است، کسانی که در این عرصه نقش موثری را ایفا می‌کنند طبیعتا دشمنان نسبت به آنان بغض و کینه بیشتری را دارند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح افزود: شهید عزیز و دانشمند بی ادعای ما، شهید دکتر فخری زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری‌های دفاعی که به عنوان معاون وزیر دفاع سالیان سال این سازمان را به خوبی اداره کرده اند منشا خدمات بسیار بزرگی هم در عرصه‌های دفاعی و هم از سر ریز آن در عرصه‌های غیر دفاعی بودند.

حامیر حاتمی بیان داشت: در عرصه‌های دفاعی نورآوری ویژه‌ای داشتند که به دلیل نوع کار‌ها ما کمتر راجع به آن صحبت کردیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح اظهار داشت: به طور مثال موضوع لیزر در پدافند هوایی و یا کشف و شناسایی هواپیما‌های متجاوز از طرقی غیر از رادار که ویژه نوآوری‌های دفاعی بود از آثار بزرگ ایشان است که اگر اقتضا کند حتما روز‌هایی نسبت به آن صحبت خواهیم کرد.

امیر حاتمی ادامه داد: از سرریز این علم و فناوری ایشان می‌توان کیت تشخیص کرونا را عنوان کرد که در مجموعه تحت مدیریت ایشان ساخته شد و در حوزه ساخت واکسن نیز قدم‌های بلندی را برداشتن که انشالا خبر‌های ان به مردم تقدیم خواهد شد، فاز یک آزمایش‌های انسانی را در حوزه واکسن کرونا پیش رفتند و کار‌های بزرگی برای مردم عزیزمان انجام دادند و دشمنان ما که ترورو را به عنوان یک ایزار همواره علیه مردم عزیز ما و خادمین آن‌ها استفاده کردند، این بار نیز این کار را انجام دادند.

وی تاکید کرد: رژیم صهیونیستی و حامی بزرگ آن، آمریکای جنایتکار و خائنین داخلی علی الخصوص منافقین، برای مردم عزیز ما شناخته شده هستند که همواره از ابزار ترور استفاده می‌کنند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در رابطه با نقش رژیم صهیونیستی به خصوص با توجه به دیدار‌های اخیر مقامات آمریکایی و رژیم صهیونیستی و درباره جزئیات این حادثه، گفت: باتوجه به اینکه این حادثه تحت پیگیری مسئولین امنیتی کشور است، اجازه دهید جزئیات را در زمان مقتضی، مسئولین امنیتی بیان کنند، ولی برای ما روشن و محرز است این نوع خباثت‌ها و دشمنی‌ها و این حجم از کینه نسبت به مردم عزیز ایران و خادمین آن‌ها همواره از سوی رژیم صهیونیستی و حامی جنایتکار آن و عوامل داخلی آن است و به روشنی می‌شود دست آن‌ها را این حادثه جنایتکارانه دید.

وی در خصوص دستگیری عوامل ترور نیز اظهار داشت: اجازه دهید، چون این موضوع، یک موضوع زنده است، همکاران امنیتی ما در این مورد بعدا صحبت کنند.

ترور دانشمندان هسته‌ای ایران؛ سیاست ضدایرانی موساد
۱۳۹۹/۰۹/۰۷ - ۲۲:۴۸

امیرحسین چیت‌فروش در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به ترور شهید «محسن فخری‌زاده»، گفت: بنده از خبر ترور شهید محسن فخری زاده در شوک قراردارم؛ ترور شهدای هسته‌ای سیاست ضدایرانی موساد است؛ این شهید بزرگوار آخرین شهید ما نخواهد بود.

وی افزود: خون شهدا، به ویژه شهدای ترور باعث بیداری و بصیرت چهره‌های جهان تشیع و مسؤلان ما خواهد شد.

مشاور عالی فرمانده نیروی هوایی ارتش خاظرنشان کرد: قطعٱ خللی در مسیر پیشرفت نظام جمهوری اسلامی نخواهد داشت؛ زیرا علم فناوری هسته‌ای وارد ایران شده است و دشمن نمی‌تواند وقفه‌ای در مسیر حرکت ایران در جاده علم و فناوری ایجاد کند.

چیت فروش تأکید کرد: جنگ با استکبار جهانی تا ابد وجود دارد؛ ما باید بیدارتر؛ آگاه‌تر؛ هوشیار‌تر و مسلط‌تر و مجهزتر باشیم؛ ترور دانشمندان ملت ایران را بیدار می‌کند.

چیت فروش تصریح کرد: امام راحل در زمان ترور شهید مطرحی فرمودند ملت ما بیدار می‌شود؛ انقلاب اسلامی درختی است که با خون شهدا ماندگار خواهد شد.

مشاور عالی فرمانده نیروی هوایی ارتش اظهارداشت: مسؤلان ما باید بیدارتر و هوشیار‌تر باشند و دشمن شناسی مسؤلان ما باید قوی ترشود؛ خون شهید هدر نخواهد رفت.

 

پیام تسلیت مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در پی ترور شهید فخری زاده
۱۳۹۹/۰۹/۰۷ - ۲۲:۴۷

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در پیامی ترور شهید محسن فخری زاده از دانشمندان بنام کشور را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

بسم رب الشهداء و الصدیقین

منَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَن قَضى نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا

میان مؤمنان، مردانی هستند که برسر پیمانی که با خدا بستند، صادقانه ایستادند؛ برخی پیمان خود را به آخر بردند و بعضی در انتظارند و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند.

شهادت سردار سرافراز پژوهش و نوآوری، شهید دکتر محسن فخری زاده مهابادی که سالیان عمر پربرکت خود را در راه توسعه دانش و فناوری و خدمت به امنیت مردمان سرزمینش گذراند، موجی از اندوه همراه با خشم از این اقدام تروریستی و غیرانسانی را به همراه داشت و بی تردید بر انگیزه دانشمندان و پژوهشگران ایرانی و ملل آزادیخواه و تحت ظلم و ستم در مبارزه با جرثومه استثمار و استکبار جهانی و تروریسم دولتی افسارگسیخته و حامیان پیدا و نهان آن خواهد افزود.

اعضای خانواده بزرگ نظام سلامت در کنار ملت بزرگ ایران اسلامی، در این مصیبت، داغدار و عزادار هستند و البته با گام‌هایی بلندتر و موثرتر، مسیر مقاومت، رشادت و فداکاری شهدای مظلوم و دانشمندان شهید خود را با انگیزه و سرعت دوچندان ادامه خواهند داد.

سنت و مشیت الهی بی تردید نشان از آن دارد که خون پاک شهدا، الهام بخش جوانان این مرز و بوم و ملل مظلوم جهان و محرّک قلوب مومنین درجهت اعتلا و سرافرازی همه جانبه میهن اسلامی و مقاومت ملل مظلوم و مستضعفان خواهد بود.

والعاقبه للمتقین

دادستان کل کشور: قطعا ملت شهید پرور ایران از خون پاک شهید فخری زاده نخواهد گذشت
۱۳۹۹/۰۹/۰۷ - ۲۲:۴۲

در پی ترور محسن فخری زاده، رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح که منجر به شهادت وی شد حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری دادستان کل کشور در پیامی شهادت وی را تسلیت گفت.

متن این پیام بدین شرح است:

انا لله و انا الیه راجعون

متاسفانه با خبر شدیم که بار دیگر دشمنان قسم خورده اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در اقدامی بزدلانه، یکی از عزیزان و خدمتگزاران عرصه علمی، پژوهشی و دفاعی کشور را به شهادت رساندند.

شهید عزیز محسن فخری زاده که سال‌های طولانی از عمر پربرکت خویش را صرف مجاهدت و ارتقاء توان دفاعی کشور نمود همچون خاری در چشم استکبار جهانی و استخوانی در گلوی صهیونیسم خونخوار بود.

این اقدام وحشیانه تروریست‌های وابسته به استکبار جهانی ناشی از اوج استیصال و درماندگی آنان از رشد و پیشرفت علمی و سر افزاری و استقلال ملت ایران در عرصه‌های هسته‌ای و دفاعی کشور است.

قطعا ملت شهید پرور ایران از خون پاک این شهید نخواهد گذشت و انتقام خون وی را از قاتلان و آمران و حامیان او خواهد گرفت و اجازه نخواهد داد که این جنایتکاران در رسیدن به اهداف پلید خود که همان وابستگی و تسلیم ملت بزرگ ایران است دست یابند.

اینجانب ضمن عرض تسلیت، شهادت این دانشمند صنعت دفاعی کشور را به فرمانده معظم کل قوا امام خامنه‌ای (مد ظله العالی)، همکاران ایشان و خانواده گرانقدر آن شهید تبریک و تسلیت گفته و از خداوند متعال برای بازماندگان و علاقه‌مندان به آن عزیز صبر مسئلت مینمایم.

 

کدخدایی: ترور شهید فخری زاده نیازمند پاسخی قاطع و سریع است
۱۳۹۹/۰۹/۰۷ - ۲۲:۳۶

عباسعلی کدخدایی با انتشار پیامی در صفحه توییتری در پی شهادت محسن فخری زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع، نوشت:

ترور شهید فخری زاده و دیگر دانشمندان هسته‌ای توسط عوامل جنایت کار صهیونیست ها، نیازمند پاسخی قاطع و سریع است.

ضمن اینکه برای پایان بخشیدن به اینگونه جنایتها، لازم است موضوع از طریق مجامع بین المللی پیگیری شود تا علاوه بر مجازات عاملان، از وقوع جنایت‌های احتمالی آینده پیشگیری گردد.

حادثه ترور شهید فخری‌زاده از زبان یک شاهد عینی
۱۳۹۹/۰۹/۰۷ - ۲۲:۲۵

 

var player = videojs('player_150429_2866754',{poster:'',width:600,height:300}); player.one('play', (function(){ $.post('/fa/ajax/news/video/2866754',{},function (data) {}); }));
پیام تسلیت معاون امور مجلس رییس‌جمهور در پی شهادت محسن فخری زاده
۱۳۹۹/۰۹/۰۷ - ۲۲:۲۴

حسینعلی امیری در پی ترور شهید فخری زاده پیامی را منتشر کرد که به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

بسم رب الشهدا و الصدیقین

ترور کور و ناجوانمردانه دانشمند برجسته کشورمان شهید محسن فخری زاده نشان از زبونی و خاری دشمنان قسم خورده کشور عزیزمان ایران است و این گونه اقدامات نشان داد که ایران بزرگ و انقلاب اسلامی با ریخته شدن خون شهیدان و دانشمندان عزیز کشورمان روز به روز پابرجاتر و استوارتر خواهد ماند.

اینجانب این ضایعه بزرگ را به مقام معظم رهبری، مردم شریف ایران و همچنین خانواده معزز آن شهید دانشمند و والامقام تسلیت عرض نموده، ازخداوند سبحان جل و اعلا برای شهید سرافراز رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسالت می‌نمایم.

حسینعلی امیری

معاون امور مجلس رییس جمهور

ولایتی: ترور کوردلانه و ناجوانمردانه فخری‌زاده بار دیگر دشمنی و خباثت بدخواهان ملت ایران را بر ملا کرد
۱۳۹۹/۰۹/۰۷ - ۲۲:۲۳

ولایتی در بیانیه‌ای شهادت محسن فخری زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع، را تسلیت و این اقدام تروریستی را محکوم کرد.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل گفت: ترور کوردلانه و ناجوانمردانه رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع که از دانشمندان برجسته کشور محسوب می‌شد، بار دیگر دشمنی و خباثت بدخواهان این ملت و نظام را برملا کرد که برای دستیابی به اهداف و توطئه‌های شوم خود، شخصیت‌های دانشمند و علمی را ترور و به شهادت می‌رسانند.

وی افزود: قطعاً دشمنان ملت ایران که در اجرای سیاست‌های تحریم و فشار حداکثری ناکام مانده‌اند، از خشم و عصبانیت به این گونه اقدامات بزدلانه و رذیلانه روی آورده‌اند.

مشام مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل ضمن هشدار درباره اینکه مسببان پیدا و پنهان ترور شهید فخری‌زاده در انتظار انتقام ملت ایران باشند، تاکید کرد: چنین اقداماتی هرگز نمی‌تواند استواری ملت ایران را در راه مقاومت و شکست توطئه‌های دشمن جنایتکار و دستیابی به توسعه و پیشرفت علمی متوقف نماید و ملت ایران انتقام خون این شهید والامقام را از عوامل تروریست و حامیان آنان خواهد گرفت.

جهانگیری: دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی با سرعت نسبت به شناسایی عوامل ترور محسن فخری زاده اقدام کنند
۱۳۹۹/۰۹/۰۷ - ۲۲:۲۰

اسحاق جهانگیری با صدور پیامی ضمن تسلیت شهادت محسن فخری زاده رییس، سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، تصریح کرد: بدون تردید این دست اقدامات ضد انسانی و کوردلانه محکوم به شکست است و خللی در عزم جدی ملت بزرگ ایران در دستیابی به پیشرفت و توسعه در حوزه‌های دفاعی که تامین کننده مصالح و امنیت ملی کشورمان است، وارد نمی‌کند و دشمنان این مرز و بوم را بیش از پیش نامیدتر خواهد نمود.

متن پیام معاون اول رییس جمهور به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

شهادت مظلومانه مدیر متعهد و دانشمند جناب آقای محسن فخری زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح به دست تروریست‌های جنایتکار و وابسته به رژیم نامشروع و غاصب صهیونیستی را به مقام معظم رهبری، مردم قدرشناس ایران، همکاران ایشان در وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و بستگان به ویژه خانواده ارجمند این شهید بزرگوار تسلیت میگویم.

بدون تردید این دست اقدامات ضد انسانی و کوردلانه محکوم به شکست است و خللی در عزم جدی ملت بزرگ ایران در دستیابی به پیشرفت و توسعه در حوزه‌های دفاعی که تامین کننده مصالح و امنیت ملی کشورمان است، وارد نمی‌کند و دشمنان این مرز و بوم را بیش از پیش نامیدتر خواهد نمود.

لازم است دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی ذی ربط با سرعت و دقت تمام نسبت به شناسایی و برخورد با عوامل این ترور جنایت آمیز اقدام و نتیجه را به اطلاع عموم مردم شریف ایران برسانند.

از خداوند متعال برای آن شهید عزیز حشر با شهدا و اولیاء الهی و علو درجات و برای بازماندگان معزا صبر و اجر مسالت دارم.

اسحاق جهانگیری

معاون اول رییس جمهور

 

پیام تسلیت آیت الله آملی لاریجانی در پی ترور شهید فخری زاده
۱۳۹۹/۰۹/۰۷ - ۲۲:۱۳

آیت الله صادق آملی لاریجانی در پیامی شهادت محسن فخری زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح را تسلیت گفت.

متن کامل پیام تسلیت رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

شهادت محسن فخری زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پی ترور مذبوحانه عوامل استکبار جهانی موجب تاثر و تاسف عمیق اینجانب گردید.

شهید بزرگوار ما از دانشمندان صنعت دفاعی کشور با سابقه موثر و طولانی در ارتقای توانایی های دفاعی کشور بوده و در این راه آثار و خدمات فراوانی از خود برجای گذاشته است .

شهادت این دانشمند گرانقدر را به محضر مقام معظم رهبری مدظله العالی، ملت شریف ایران ، دوستان و همکاران ایشان در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و بویژه خانواده محترم ایشان تسلیت عرض می نمایم.

آملی لاریجانی

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام

 

نحوه شهادت شهید فخری زاده از زبان وزیر دفاع
۱۳۹۹/۰۹/۰۷ - ۲۲:۰۶

 

var player = videojs('player_611567_2866739',{poster:'/fileshttps://www.mizan.news/news/1399/9/7/2867144_628.jpg',width:600,height:300}); player.one('play', (function(){ $.post('/fa/ajax/news/video/2866739',{},function (data) {}); }));
محسن رضایی: شهید فخری‌زاده نماد قدرت علمی ایران اسلامی بود
۱۳۹۹/۰۹/۰۷ - ۲۲:۰۰

محسن رضایی در پی ترور شهید محسن فخری زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع، با انتشار پیامی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

ترور استاد برجسته دانشگاه در رشته فیزیک هسته ای، دانشمند شهید محسن فخری‌زاده را به محضر امام زمان (عج)، مقام معظم رهبری و ملت شریف و قهرمان ایران تبریک و تسلیت می‌گویم.

شهید فخری‌زاده نماد قدرت علمی ایران اسلامی بود که بدخواهان و دشمنان را از رشد خیره کننده علم و فناوری این مرزوبوم پرگهر به لرزه انداخته بود.

هر شهیدی که بر زمین بیافتد، ده‌ها قهرمان دیگر از این خاک برمی خیزند.

راه فخری‌زاده، طهرانی مقدم و قاسم سلیمانی ادامه دارد و جوانان عزیز ایران، در مسیر تداوم موفقیت‌های علمی و فناوری گام بر می‌دارند و قله‌های عزت، سربلندی و قدرت را به زیر پا می‌آورند.

أمران این جنایت، در کاخ روسیاهی تاریخ نشسته اند که از خانه عنکبوت سست‌تر است.

خروش انقلابی ما به زودی آمران و عاملان این جنایت و تک تک آن تارنشینان روسیاه تاریخ را با سیلی انتقام سخت از سریر قدرت پایین می‌کشد و زلزال سهمگین و ابابیل فولادین اقتدار ملت ایران دیر یا زود بر آن‌ها فرود خواهد آمد و به فضل الهی هیچ مانعی نخواهد توانست ملت عزیز و سربلند ایران را از راه رشد و تعالی و قوی شدن بازدارد.

پیام رییس دیوان عالی کشور در پی ترور شهید محسن فخری زاده/ دشمنان چشم به راه انتقام سخت باشند
۱۳۹۹/۰۹/۰۷ - ۲۱:۵۱

حجت الاسلام و المسلمین سید احمد مرتضوی مقدم ترور شهید محسن فخری زاده را که بعد از ظهر امروز توسط عناصر تروریستی به شهادت رسید، را تسلیت گفت.

متن پیام رییس دیوان عالی کشور به شرح زیر است:

وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ

شهادت روزی سوداگران عشق ومعنویت است ونصیب کسانی می‌شودکه با حق معامله دارند.
ترور دانشمندمجاهدمحسن فخری زاده توسط عوامل صهیونیست واستکبارداغ حاج قاسم سلیمانی راتازه کرداین شهادت گوارای اواست اماآلام ما را افزون می‌کند
منافقین و دشمنان کوردل چشم به‌راه انتقام‌سخت باشند، تعقیب و مجازات عاملان این ترور که توسط عناصر خود فروخته و تروریست صورت گرفت توسط نهاد‌های امنیتی و اطلاعاتی خواسته قلبی ملت ولایتمدار است.
شهادت این دانشمند و مدیر متخصص و شایسته را که در راه خدا و توسط پلیدترین عناصر تروریستی به شهادت رسید را خدمت رهبر معظم انقلاب، همکاران و خانواده این شهید بزرگوار و مردم عزیز کشورمان تبریک و تسلیت عرض می‌کنم و علو درجات آن شهید فرزانه را از خداوند خواستارم.

سید احمد مرتضوی مقدم

رییس دیوان عالی کشور

شریعتمداری: ایران اسلامی پاسخ سهمگینی به اسرائیل جنایتکار غاصب خواهد داد
۱۳۹۹/۰۹/۰۷ - ۲۱:۴۵

محمد شریعتمداری در پی ترور ناجوانمردانه شهید محسن فخری زاده با انتشار پیامی در صفحه توییتری خود نوشت:

محسن فخری زاده از مفاخرعلمی و پژوهشی کشور دریک اقدام تروریستی، کثیف و بزدلانه توسط شقی‌ترین و منفورترین دشمنان بشریت و ملت ایران به شهادت رسید.

ایران اسلامی پاسخ سهمگینی به اسرائیل جنایتکار غاصب خواهد داد.

اینجانب این مصیبت را به خانواده‌ی بزرگوار شهیدوملت بزرگ ایران تسلیت می‌گویم.

پیام تسلیت رییس سازمان بازرسی کل کشور در پی شهادت شهید فخری زاده
۱۳۹۹/۰۹/۰۷ - ۲۱:۳۲

حجت الاسلام و المسلمین حسن درویشیان در پیامی شهادت شهید محسن فخری زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع را تسلیت گفت.

در متن پیام رییس سازمان بازرسی کل کشور آمده است:

ولاتحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون

ملت بزرگ ایران اسلامی بار دیگر یکی از مجاهدان خدوم و اهل علم و ایمان خود را تقدیم مکتب سرخ حسینی کرد و خونی تازه، بر پای درخت نظام اسلامی جاری شد.

سفاکی و شقاوت دشمنان این ملت که راه مقابله با اراده مردم مان را جز در ترور ناجوانمردانه نمی‌بینند، در طول بیش از ۴دهه عمر شریف انقلاب اسلامی بر جهان ثابت شده است و جهان فهمید که آنان راه به جایی نخواهند برد و به فرموده‌ی معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام‌خمینی رضوان الله علیه، این خون‌ها باعث بیداری بیش از پیش ملت ما می‌شود.

اینجانب شهادت دانشمند فرزانه شهید محسن فخری زاده را به امام عصر ارواحنا فداه، رهبر حکیم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای و ملت شریف ایران تبریک و تسلیت عرض نموده، از خداوند منان برای آن شهید والا مقام، علو درجات و برای بازماندگان، صبر و اجر مسالت دارم.

حسن درویشیان

رییس سازمان بازرسی کل کشور

 

وزیر دفاع: دشمن هرجا که برای ملت ایران گامی موثر برداشته شود مورد هدف قرار می‌دهد
۱۳۹۹/۰۹/۰۷ - ۲۱:۲۶

امیر حاتمی در تشریح جزئیات شهادت شهید محسن فخری‌زاده گفت: شهید فخری‌زاده امروز در یک سفر در اطراف تهران مورد یک عملیات تروریستی قرار گرفتند و تیم حفاظت ایشان که همراهشان بودند، درگیر شدند و ایشان زخمی شدند و با جراحت شدید به بیمارستان منتقل شدند.

حاتمی ادامه داد: دو نفر از همراهان ایشان هم در این حادثه مجروح شدند. متاسفانه کار تیم پزشکی به نتیجه نرسید و ایشان به شهادت رسیدند.

وی درباره شایعات مطرح شده درباره نحوه شهادت شهید فخری زاده مبنی بر انفجار یک دستگاه نیسان در از مهمات در مقابل خودروی شهید فخری زاده، با تایید این موضوع گفت: گزارشات دریافتی از همراهان این شهید و صحنه این خبر صحیح است. ابتدا ایشان مورد اصابت گلوله قرار می‌گیرند و بعد از حدود ۱۰ تا ۱۵ ثانیه، در فاصله‌ای با حدود ۱۵ تا ۲۰ متر، خودرو نیسان منفجر شده و جراحاتی را بر ایشان وارد می‌کند و ایشان به شهادت می‌رسد.

وزیر دفاع درباره علت انتخاب شهید فخری زاده توسط تروریست‌ها اظهار داشت: ایشان معاون وزیر دفاع و رئیس سازمان پژوهش و نوآوری‌های دفاعی کشور و دارای وجهه علمی بالا و سابقه طولانی در نوآوری‌های دفاعی کشور بودند.

حاتمی یادآورد شد: شاگردان بسیاری را تربیت کرده و پرورش دادند. فعالیت‌های ایشان دارای در حوزه دفاعی، کار‌های بسیار بزرگ و پرثمری است.

وزیر دفاع با بیان اینکه ایشان در صحنه مبارزه با کرونا از پیشگامان بود، ابراز داشت: آماده کردن کیت تشخیص کرونا به دست مجموعه تحت مدیریت ایشان در وزارت دفاع ساخته شد.

حاتمی در پایان خاطر نشان کرد: ایشان یک عنصر موثر در نوآوری‌های دفاعی بود و علت کار دشمن، روشن است. دشمن هرجایی که برای ملت ایران، یک گام موثر و بلند برداشته شود، آنجا را مورد هدف قرار می‌دهد. حوزه دفاع به عنوان یک حوزه موثر برای ملت ایران همواره مورد توجه دشمن قرار گرفته است.

واکنش انصارالله یمن نسبت به شهادت محسن فخری‌زاده
۱۳۹۹/۰۹/۰۷ - ۲۱:۲۵

دفتر سیاسی انصارالله یمن در پی ترور شهید محسن فخری زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع طی اطلاعیه اعلام کرد:

شهادت محسن فخری زاده دانشمند هسته ای را به جمهوری اسلامی ایران تسلیت می گوییم و بر حق ایران در پاسخ به کسانی که این جنایت را طراحی و اجرا کردند تاکید می‌کنیم.

جنایت ترور دانشمندان بزرگی مانند فخری‌زاده در چارچوب تلاش برای تهی کردن امت اسلامی از تجربه‌های علمی که دشمن آن را فقط برای خود می‌خواهد، انجام می‌شود که البته به اذن خداوند همه این تلاش ها شکست خواهد خورد.

واکنش اینستاگرامی ظریف به ترور ناجوانمردانه شهید فخری زاده
۱۳۹۹/۰۹/۰۷ - ۲۱:۲۱

محمد جواد ظریف در واکنش به ترور ناجوانمردانه شهید فخری زاده دانشمند برجسته جمهوری اسلامی ایران، پیامی را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد.

رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع در یک عملیات تروریستی به شهادت رسید

پیام فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در پی شهادت فخری زاده
۱۳۹۹/۰۹/۰۷ - ۲۱:۱۳

امیر سرلشکر موسوی در پی شهادت محسن فخری زاده، رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح پیامی صادر کرد.

متن پیام فرمانده کل ارتش به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوالله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر و ما بدلوا تبدیلا

شهادت محسن فخری زاده، این مدیر خدوم و مخلص را به محضر فرماندهی معظم کل قوا، مردم شهید پرور و جامعه علمی و دفاعی کشور و وزیر محترم دفاع تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.

دشمنان کوردل انقلاب اسلامی با این اقدامات جنایتکارانه هرگز نمی‌توانند ملت بزرگ ایران را از راه پیشرفت و توسعه صلح جویانه بازدارند و ترور شهید محسن فخری‌زاده برگ دیگری از سند مظلومیت مردم ایران در مسیر اقتدار و عزت است.

در ادامه پیام امیر سرلشکر موسوی آمده است، دست جنایکار آمریکا، رژیم منحوس صهیونیستی و منافقین کوردل در این جنایت به وضوح و آشکارا دیده می‌شود و این اقدام زبونانه نزد ملت‌های آزاده جهان محکوم است.

ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن محکومیت این توطئه خبیثانه با قدرت اعلام می‌دارد، حق انتقام از دشمنان در هر عرصه دیگری برای جمهوری اسلامی ایران محفوظ است.

لاریجانی: به شهادت رساندن شهید محسن فخری زاده توسط دشمنان بیانگر عمق کینه آنان است
۱۳۹۹/۰۹/۰۷ - ۲۰:۵۴

علی لاریجانی،با صدور پیامی شهادت محسن فخری زاده، دانشمند هسته ای را تسلیت گفت.

متن پیام مشاور مقام معظم رهبری به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

بار دیگر دشمن جاهل و شرور ملت ایران در اقدامی کور و ذلت بار یکی از دانشمندان هسته ای کشور ، جناب آقای محسن فخری زاده را به شهادت رساند.

این نخستین بار نیست که استکبار کوردل دست به این گونه اقدامات بزدلانه می‌زند. آنان می‌دانند با این شیوه‌های خباثت آمیز نمی‌توانند خللی در اراده مصمم ملت بزرگ ایران ایجاد کنند.

شهید محسن فخری زاده از دانشمندان خدوم و پژوهشگران برجسته در صحنه‌های علمی کشور بودند و به شهادت رساندن ایشان توسط دشمنان بیانگر عمق کینه آنان نسبت به فرزندان برومند ملت ایران است.

اینجانب ضمن تسلیت این حادثه به مقام معظم رهبری،‌ جامعه علمی کشور و مردم متدین ایران اسلامی و طلب صبر و شکیبایی برای خانواده این شهید عالی مقام ، از خداوند متعال برای روح بلند ایشان علودرجات را مسالت می‌کنم.

علی لاریجانی

مشاور مقام معظم رهبری

پیام رییس سازمان انرژی اتمی به امیر حاتمی در پی ترور شهید محسن فخری‌زاده
۱۳۹۹/۰۹/۰۷ - ۲۰:۴۳

علی اکبر صالحی، در پی شهادت محسن فخری زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع پیام تبریک و تسلیتی به امیر حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح صادر کرد.

متن پیام معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران به شرح زیر است:

برادر ارجمند، جناب امیر حاتمی

وزیر محترم دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح

خبر ترور ناجوانمردانه برادر خدوم، شهید محسن فخری زاده، رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع که سال‌های طولانی از عمر پربرکت خویش را صرف مجاهدت و ارتقاء توان دفاعی کشور نمود، موجب تأسف و تأثر عمیق گردید.

اینجانب بدین وسیله این ضایعه دردناک را به مقام معظم رهبری، ملت شریف ایران، مجموعه وزارت دفاع، نیرو‌های مسلح و خانواده آن شهید بزرگوار تبریک و تسلیت عرض کرده و اطمینان دارم خون آن شهید که از مدیران و دانشمندان نخبه و متعهد صنعت دفاعی کشور بود، موجب برکات و تقویت بیش از پیش ایران اسلامی خواهد شد؛ و سَیعلَمُ الّذینَ ظَلَموا أَی مَنقَلَبٍ ینقَلِبونَ.

علی اکبر صالحی

معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی

 

پیام رییس قوه قضاییه در پی ترور شهید محسن فخری زاده
۱۳۹۹/۰۹/۰۷ - ۲۰:۴۲

آیت الله سید ابراهیم رییسی در پی ترور شهید محسن فخری زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع با انتشار پیامی ضمن تسلیت شهادت این دانشمند فرهیخته نوشت:

بسم الله الرحمن الرّحیم

مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا

بار دیگر دست جنایت‌کار عناصر خود فروخته و وابسته به بیگانگان و صهیونیسم بین‌المللی با هدف شوم مقابله با پیشرفت‌های علمی کشور، یکی از چهره‌های برجسته و مدیران و دانشمندان ایران اسلامی را آماج حملات تروریستی قرار داده و به شهادت رساندند.

استاد و مجاهد شهید «محسن فخری زاده» در دوران دفاع مقدس، در کسوت پاسداری از کشور و انقلاب اسلامی، جان خویش را در طبق اخلاص گذاشته بود و پس از آن با بهره‌گیری از نبوغ و استعداد‌های خدادادی وارد عرصه‌های علمی و پژوهشی کشور شد و باعث رشد و بالندگی ایران اسلامی در عرصه‌های علم و فناوری و دانش هسته‌ای گردید؛ و اکنون شهادت او قطعا رونق بیشتری به دستاورد‌های علمی کشور خواهد بخشید.

اینجانب، شهادت این دانشمند فرهیخته و مدیر برجسته را به رهبر معظم انقلاب اسلامی و همرزمان و همسنگران ایشان در دفاع مقدس و جهاد علمی، به خانواده‌ی ایشان تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم.

ار آنجا که بروز این حوادث ناگوار و از دست دادن مجاهدان علم و عمل، برای جامعه‌ی ما ضایعه‌ای غم‌انگیز و جبران ناپذیر بوده و اقدام انجام شده، یک جنایت بزرگ محسوب و تکرار چنین حوادثی به هیچ عنوان قابل قبول و تحمل نمی‌باشد، دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی و مراجع قضایی ذیربط، موظفند در اسرع وقت و با بکارگیری تمام توان اطلاعاتی در جهت شناسایی و دستگیری عناصر مزدور و جنایت‌کار، اقدام و کلیه‌ی دست اندرکاران این جنایت اعم از آمران، طراحان و مباشران، مورد محاکمه قرار گرفته و به سزای اعمالشان برسند.

سید ابراهیم رییسی

 

وزیر اطلاعات: سربازان گمنام امام زمان(عج)، انتقام خون شهید محسن فخری زاده را از مسببان جنایت کار خواهند گرفت
۱۳۹۹/۰۹/۰۷ - ۲۰:۳۴

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود علوی در پی شهادت محسن فخری زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع، با انتشار پیامی نوشت:

شهادت مظلومانه ی رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیانی نیروهای مسلح، شهید والامقام محسن فخری‌زاده موجب تالم و تاسف فراوان گردید.

به آگاهی مردم عزیز و قدر شناس کشورمان میرساند سربازان گمنام امام زمان(عج)، شناسایی عناصر خودفروخته ی تروریست این جنایت ددمنشانه را آغاز نموده و انتقام خون شهید عزیز را از مسببان و هادیان جنایت کار خواهند گرفت.

پاسخ کوبنده ایران در انتظار عاملان ترور شهید «محسن فخری‌زاده»
۱۳۹۹/۰۹/۰۷ - ۲۰:۱۲

ابراهیم عزیزی در گفتگو با میزان، با اشاره به ترور شهید «محسن فخری‌زاده»، گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در اولین فرصت ممکن به این ترور ورود کرده و ابعاد آن را رصد و مورد پیگیری قرار خواهد داد.

وی با بیان اینکه نتایج پیگیری‌ها را اعلام خواهیم کرد، اظهار داشت: این ترور نمی‌تواند مانع دست‌یابی ایران به منافع ملی خودش باشد.

رییس «کمیته سیاست داخلی» کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان داشت: بدون شک ایران پاسخ قاطع و کوبنده‌ای به عاملان این ترور خواهد داد.

گزارش میدانی خبرنگار صداوسیما از محل ترور شهید فخری زاده
۱۳۹۹/۰۹/۰۷ - ۱۹:۵۲

طبق گزارش خبرگزاری صدا و سیما، برخی  منابع خبری تایید نشده از بازداشت شدن یک نفر از عوامل ترور شهید فخری زاده خبر می دهند.

var player = videojs('player_100178_2866652',{poster:'',width:600,height:300}); player.one('play', (function(){ $.post('/fa/ajax/news/video/2866652',{},function (data) {}); }));
پیام سردار حسین اشتری در پی ترور شهید محسن فخری زاده
۱۳۹۹/۰۹/۰۷ - ۱۹:۵۱

سردار حسین اشتری در پیامی حادثه تروریستی آبسرد دماوند را محکوم و شهادت دانشمند هسته‌ای "محسن فخری زاده" را به محضر رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی)، خانواده وی و ملت شهید پرور ایران تبریک و تسلیت گفت.

در متن پیام فرمانده ناجا آمده است:

بار دیگر ایادی استکبار که دست خود را از همه جا کوتاه دیده و توان رویارویی با جوانان غیور این مرز و بوم را در خود ندیدند در اقدامی بزدلانه به ترور و تروریسم روی آورده و دست خود را به خون پاک یکی دیگر از دانشمندان هسته‌ای کشورمان آغشته کردند به این خیال واهی که خواهند توانست مانع پیشرفت و پیشروی ملت ایران در عرصه‌های مختلف علمی شوند.

اما دشمنان نمی‌دانند با شهادت فرزندان این ملت، درخت انقلاب و بیداری ملت‌های مظلوم جهان آبیاری خواهد شد و روی هر شاخه آن جوانان شهادت طلب و انقلابی بیشمار به ثمر خواهد نشست.

فرمانده ناجا ضمن محکوم کردن این اقدام شنیع دشمنان، شهادت "محسن فخری زاده" رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع را به محضر مقام معظم انقلاب (مدظله العالی)، جامعه دانشمندان هسته‌ای و وزارت دفاع، خانواده وی و ملت شهید پرور ایران اسلامی تبریک و تسلیت گفت و علو درجات برای این شهید بزرگوار و صبر جزیل برای بازماندگان را از درگاه خداوند منان خواستار شد.

واکنش آشنا در پی ترور شهید محسن فخری‌زاده
۱۳۹۹/۰۹/۰۷ - ۱۹:۴۵

حسام الدین آشنا، مشاور رییس جمهور با انتشار پیامی در صفحه توییتر نسبت به ترور شهید محسن فخری‌زاده واکنش نشان داد و نوشت:

«سپند» یادگاری ماندگار و فخر آفرین است.

نوآوری‌های پیشرفته دفاعی تداوم خواهد داشت.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: ترور دانشمندان هسته ای، برنامه اتمی ایران را به عقب نمی‌برد
۱۳۹۹/۰۹/۰۷ - ۱۹:۳۸

ابوالفضل عمویی در واکنش به ترور محسن فخری زاده با انتشار پیامی در صفحه توییتری خود نوشت:

ترور دانشمندان هسته ای، برنامه اتمی ایران را به عقب نمی‌برد.

دانش هسته‌ای در ایران بومی شده و در پاسخ به ترور‌ها با اراده ملی، توسعه خواهد یافت.

واکنش قالیباف در پی ترور شهید محسن فخری‌زاده
۱۳۹۹/۰۹/۰۷ - ۱۹:۳۴

محمدباقر قالیباف در پی ترور شهید محسن فخری زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران، با انتشار پیامی در صفحه توییتر خود نوشت:

وَسَیَعْلَمُ الَّذِینَ ظَلَمُوا أَیَّ مُنْقَلَبٍ یَنْقَلِبُونَ... إِنَّا مِنَ الْمُجْرِمِینَ مُنْتَقِمُونَ...

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین با انتشار پیامی در این راستا نوشت:

بسم الله الرحمن الرحیممِنَ الْمُؤْمِ

نِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

وقوع حادثه تروریستی دانشمند برجسته، پرسابقه، مجاهد و نخبه دفاعی کشور شهید محسن فخری زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح بار دیگر چهره پلید و سرشار از کینه و خباثت رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی نسبت به ملت شریف و سرافراز ایران را آشکارتر ساخت.

دشمنان کوردل که از رویارویی و مصاف با صبر و مقاومت و ایستادگی و همچنین رشد و پیشرفت فرزندان این ملت در تمامی عرصه‌های تکنولوژیک، هسته‌ای و نظامی عاجز و ناتوان گشته‌اند به این گونه اقدامات ناجوانمردانه و خارج از چارچوب‌های انسانی و معیار‌های بین‌المللی روی آورده‌اند که هیچ حاصلی برای آن‌ها نخواهد داشت و صنایع ما در تمامی حوزه‌های نظامی، هسته‌ای، موشکی و ... با سرعتی بیشتر از گذشته پیش خواهد رفت.

میراث گرانبهایی که شهید فخری زاده پس از سه دهه مجاهدت پرثمر و گرانبها در مرز‌های دانش دفاعی از خود به جا گذاشت، و باعث برتری‌های راهبردی فراوان برای نظام اسلامی شد، همچون سرمایه‌ای سترگ در اختیار ماست و به عنوان یک اولویت فوری در تعمیق، توسعه و ایجاد جهش در آن خواهیم کوشید.

آحاد ملت قهرمان ایران در طول سال‌های گذشته ثابت کرده‌اند اینگونه تحرکات ناجوانمردانه و اقدامات تروریستی هیچ گونه خللی در اراده راسخ و ایستادگی آنان وارد نخواهد ساخت و همچون همیشه سربلند و سلحشور دست از اهداف و آرمان‌های استکبارستیز و ضدیت با رژیم آدم‌کش صهیونیستی برنخواهند داشت و پاسخ قاطع و کوبنده خود را در زمان مناسب خواهند داد.

لازم است نهاد‌های امنیتی و اطلاعاتی نسبت به شناسایی، دستگیری و اشد مجازات عوامل این حادثه تروریستی اقدامات لازم را به انجام رسانند. امروز راه مماشات بسته است و انتقام گرفتن از آمران و عاملان این جنایت‌های بزرگ است که هزینۀ سنگین و غیرقابل بازگشت این ترور‌ها را برای آن‌ها مشخص خواهد کرد.

اینجانب ضمن عرض تبریک و تسلیت شهادت آقای محسن فخری‌زاده به مقام معظم رهبری، مردم قهرمان کشورمان و خانواده بزرگوار ایشان، از خداوند متعال علو درجات و رحمت واسعه برای این شهید سرافراز و صبر برای بازماندگان ایشان به خصوص همسر مکرمۀ آن شهید سرافراز مسئلت می‌نمایم.

محمدباقرقالیباف
رییس مجلس شورای اسلامی

 

سردار باقری: انتقام سختی در انتظار عاملان ترور محسن فخری‌زاده خواهد بود
۱۳۹۹/۰۹/۰۷ - ۱۹:۲۳

سردار سرلشکر محمد باقری در پی شهادت محسن فخری‌زاده، با انتشار پیامی نوشت:

ترور این مدیر توانا و شایسته گرچه تلخ و ضربه سنگینی به مجموعه دفاعی کشور بود، اما دشمنان کوردل بدانند راهی را که شهید فخری زاده‌ها آغاز کرده اند، هرگز متوقف نخواهد شد.

گروه‌های تروریستی و آمران و عاملان این اقدام کور هم بدانند که انتقام سختی در انتظار آن‌ها خواهد بود.

تا تعقیب و مجازات عاملان این ترور از پای نخواهیم نشست.

ظریف: نشانه‌های جدی از نقش اسراییل در ترور شهید فخری زاده دیده میشود
۱۳۹۹/۰۹/۰۷ - ۱۹:۱۷

محمد جواد ظریف با صدرو بیانیه‌ای اقدام تروریستی و کوردلانه ترور شهید محسن فخری زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران توسط تروریست‌ها را به شدت محکوم کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان شهادت این دانشمند برجسته و مدیر موفق را به فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت خامنه‌ای مقام معظم رهبری، مردم عزیز کشورمان، همکاران ایشان در وزارت دفاع و خصوصا خانواده گرامی این شهید بزرگوار تبریک و تسلیت گفت.

ظریف همچنین به دنبال ترور دانشمند برجسته کشورمان با انتشار پیامی در صفحه توییتر خود نوشت:

تروریست‌ها امروز یک دانشمند برجسته ایران را ترور کردند.

این بزدلی - که نشانه‌های جدی از نقش اسراییل در آن دیده میشود - نشانگر جنگ‌طلبی از سر استیصال مرتکبین این اقدام است.

ایران جامعه بین‌المللی - خصوصا اتحادیه اروپا - را به پایان دادن استاندارد‌های دوگانه شرم‌آور خود و محکوم کردن این عمل تروریستی دولتی فرامی‌خواند.

امیر عبداللهیان: ترور محسن فخری‌زاده نشانگر تلاش محور آمریکایی - صهیونیستی برای تداوم ضربه زدن به پیشرفت علم ایران است
۱۳۹۹/۰۹/۰۷ - ۱۹:۰۸

حسین امیر عبداللهیان با انتشار پیامی در صفحه توییتری خود نسبت به ترور محسن فخری زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع واکنش نشان داد و نوشت:

ترور دانشمند ایرانی محسن فخری‌زاده‬⁩، که سهم مهمی در توسعه مرزهای دانش کشور داشت، نشانگر تلاش محور آمریکایی - صهیونیستی برای تداوم ضربه زدن به پیشرفت علم و فناوری در جمهوری اسلامی ایران است.

دشمنان دست از توطئه بر نمی‌دارند.

اعتماد به دشمن، خوش باوری است.‫

سردار دهقان: همچون صاعقه بر سر قاتلان شهید فخری‌زاده فرود خواهیم
۱۳۹۹/۰۹/۰۷ - ۱۹:۰۱

سردار حسین دهقان در واکنش به ترور محسن فخری زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع، با انتشار پیامی در صفحه توییتر خود نوشت:

صهیونیست‌ها در واپسین روز‌های عمر سیاسی متحد قماربازشان در پی تشدید و افزایش فشار بر ایران برای ایجاد یک جنگ تمام عیار هستند.

وزیر سابق دفاع تصریح کرد: شب دراز است و قلندر بیدار! همچون صاعقه بر سر قاتلان این شهید مظلوم فرود خواهیم آمد و از کرده خود پشیمان می‌کنیم.

 


برچسب ها: وزارت دفاع ترور

ناشناس
|
-
|
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
0
0
اسرائیل باید با خاک‌برابر بشه والسلام
ایرانی
|
-
|
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
0
0
متاسفانه اسرائیل و عربستان تابحال چندین ترور را انجام داده اند و به همین دلیل پروتر و گستاخ شده اند الان بهتر است که با خاک یکسان شوند
مهدی
|
-
|
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
0
0
خدا لعنت کنه اونی ک باعث و بانی این ماجرا بود الهی نابود بشه چوب خدا صدا نداره خدا نمیزارتون همینجوری به حال خودتون باشین
حبیب اله ابراهیمی
|
-
|
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
0
0
انا لله و انا الیه راجعون_شهادتت مبارک، ای بزرگمرد. آنها تصور میکنند که تو را از بین برده اند اما میدانی که، هزاران جوان، راهت را ادامه خواهند داد.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *