نائب رئیس مجلس: هزاران «فخری زاده» در کشور داریم

9:02 - 08 آذر 1399
کد خبر: ۶۷۸۴۰۹
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با اشاره به شهادت محسن فخری زاده یکی از دانشمندان کشور گفت:ترور دانشمندان و بزرگان علمی و تحقیقاتی کشور نه تنها در روند رشد و پیشرفت کشور تاثیری نخواهد داشت بلکه انگیزه‌ها را برای سرعت بخشی به انجام پروژه‌های علمی و تحقیقاتی در زمینه‌های موشکی و هسته‌ای را تقویت می‌کند،زیرا ما هزاران «فخری زاده» در کشور داریم.
-  سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی، طی پیامی شهادت محسن فخری‌زاده یکی از دانشمندان کشور را تبریک و تسلیت گفت.

متن کامل پیام نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی به شرح زیر است.

أُذِنَ لِلَّذِینَ یُقاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا وَ إِنَّ اللَّهَ عَلى نَصْرِهِمْ لَقَدِیرٌ-سوره حج، آیه ۳۹

شهادت جانسوز و جانگداز محسن فخری زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و از دانشمندان صنعت هسته‌ای کشور را تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم.

دشمنان قسم خورده ایران اسلامی باید بدانند و بار‌ها تجربه هم کسب کرده باشند که با اقدامات تروریستی آن‌ها مسئولان کشور در راه خدمت به کشور و مردم از هیچ تلاش و کوششی عقب نشینی نخواهند کرد و اینگونه اقدامات مذبوحانه و وقیحانه تروریستی نه تنها اراده ملت بزرگ ایران را ضعیف‌تر نمی‌کند بلکه اراده و تصمیم مردم و مسئولان را برای ادامه راه خود محکم‌تر خواهد کرد و قدم‌ها استوارتر می‌شود؛ همانطور که امام خمینی (ره) فرمودند: «با ریختن خون عزیزان ما، تایید شد انقلاب ما. بریزید خون‌ها را؛ زندگی ما دوام پیدا می‌کند. بکُشید ما را؛ ملت ما بیدارتر می‌شود. ما از مرگ نمی‌ترسیم؛ و شما هم از مرگ ما صرفه ندارید.»

ترور دانشمندان و بزرگان علمی و تحقیقاتی کشور نه تنها در روند رشد و پیشرفت کشور تاثیری نخواهد داشت بلکه انگیزه‌ها را برای سرعت بخشی به انجام پروژه‌های علمی و تحقیقاتی در زمینه‌های موشکی و هسته‌ای را تقویت می‌کند، زیرا ما هزاران «فخری زاده» در کشور داریم که با اراده‌ای مستحکم‌تر برای گرفتن انتقام سخت از دشمنان این مرز و بوم به میدان خواهند آمد تا جای خالی شهید بزرگوار فخری زاده احساس نشود؛ بر همین اساس برنامه‌های صنعت هسته‌ای و موشکی کشور نه تنها به عقب نمی‌افتد بلکه سرعت رشد و پیشرفت در این دو صنعت کشور بیشتر خواهد داشت.

البته این ترور ناجوانمردانه نتیجه اقدامات و تلاش‌های جریان «غرب گرا» در کشور است، جریانی در داخل کشور که همواره چشم امید به غرب دوخته اند و تلاش می‌کنند راه را برای ارائه اطلاعات گوناگون به خارج از کشور باز کنند تا درخواست‌های کشور‌های غربی تامین شود؛ این اقدامات و تلاش‌های آن‌ها نه تنها دستاوردی برای کشور نداشته و نتوانسته منافع اقتصادی مردم را تامین کند بلکه باعث می‌شود که اطلاعات امثال فخری زاده‌ها در اختیار دشمنان قرار بگیرد و باعث شود چنین دردی بر آلام مردم عزیز ایران اسلامی افزوده شود.

از کلیه دستگاه‌های امنیتی و قضایی کشور می‌خواهم عوامل این حادثه را هر چه زودتر شناسایی و محاکمه کنند. از وزارت امور خارجه نیز انتظار می‌رود پیگیری‌های حقوقی در سطح بین الملل با سرعت و قاطعیت پیگیری می‌شود و گزارش‌های این اقدامات نیز به مجلس شورای اسلامی ارائه شود.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *