حمایت از تولید نباید صرفاً به بیمه و مالیات مربوط شود

22:30 - 10 آذر 1399
کد خبر: ۶۷۹۴۵۲
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
کارشناس اقتصاد اقدامات دولت برای تعویق دریافت مطالبات بیمه و مالیات را ناکافی عنوان کرد و گفت: حمایت از تولید نباید تنها به سازمان بیمه و مالیات مربوط شود و حمایت‌های دیگری برای جهش تولید نیازمند است.
عبدالرضا عامریان در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به اقدامات دولت در خصوص مقابله با بیماری کرونا، در سال جهش تولید اظهار کرد: تعطیلی برخی از اصناف و ادامه فعالیت برخی واحد‌های دیگر تاثیرپذیری و کاهش بیماری کرونا را کمتر کرده است از سوی دیگر برخی از واحد‌های تولیدی باید محصول خود را به دست مصرف کننده برسانند که این چرخه ادامه خواهد یافت.

این کارشناس حوزه اقتصادی تصریح کرد: تشویق به تولید در شرایط محدودیت کرونا و تعطیلی برخی از اصناف باعث انباشت تولیدات و بدهی می‌شود و نمی‌توان همزمان با محدودیت‌های فراوان تولیدات را نیز ادامه داد.
وی افزود: دولت بخشنامه‌هایی به سازمان بیمه و مالیات برای تعویق دریافت مطالبات خود از واحد‌های تولید به مدت دو هفته صادر کرده است، اما تولید تنها به این دو سازمان مربوط نیست و از عوامل متعدد دیگری مانند فراهم شدن شرایط برای فروش و امکان تهیه مواد مورد نیاز برای تولید است.

عامریان عنوان کرد: تعطیلی بسیاری از واحد‌های تولیدی مواد اولیه به صورت زنجیره وار در بخش‌های دیگر تاثیرگذار است و حتی واحد‌های که اجازه فعالیت دارند به دلیل مشکلات در تهیه مواد اولیه مورد نیاز خود با مشکلات فراوانی مواجه است.

این کارشناس حوزه اقتصادی تصریح کرد: ارائه وام‌های با سود کم به واحد‌های تولیدی کوچک مقیاس می‌تواند بخشی از کمبود نقدینگی آن‌ها را تامین کند.

وی ادامه داد: بخشی از مشکلات مربوط به تامین مواد اولیه مورد نیاز به دلیل شیوع بیماری کرونا در کشور‌های دیگر، باعث ایجاد اختلال در چرخه بازار‌های جهانی و تامین کالا شده است.
 
عامریان ادامه داد: نقطه قوت کشور برای رسیدن به جهش تولید تولید استفاده از منابع غنی مواد اولیه در کشور و نیروی انسانی در کشور است، در صورت تجمیع این دو مورد می توان به روشن شدن موتور اقتصاد منجر شود و خوشبختانه این دو عامل اصلی در کشور به وفور وجود دارد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *