ارمغانی: شکست به سوریه زنگ خطر را برای بسکتبال ایران به صدا درآورد/ غیبت حدادی و صمد احساس شد

11:17 - 11 آذر 1399
کد خبر: ۶۷۹۵۶۰
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
کارشناس بسکتبال گفت: شکست مقابل سوریه زنگ خطر را برای بسکتبال ایران به صدا درآورد و بازیکنان و مسئولان فدراسیون باید به خودشان بیایند.

سعید ارمغانی در گفت‌وگو با میزان درباره شرایط تیمش در لیگ بسکتبال مجارستان اظهار داشت: تیم ما در لیگ دسته اول حضور دارد و شرایط خوبی دارد؛ ۵ بازی انجام داده‌ایم و صدرنشین هستیم البته به دلیل کرونا مدتی لیگ تعطیل شد، اما تیم‌هایی که بازیکن کرونایی دارند بعد از یک ماه می‌توانند به لیگ برگردند.

وی ادامه داد: مدت‌ها از شرایط مسابقه و تمرین دور بودیم، اما هدف‌گذاری ما این است بتوانیم بازیکنان خوبی به تیم ملی مجارستان معرفی کنیم و سپس در پایان فصل نتایج قابل قبولی کسب کنیم؛ امیدوارم بتوانیم در نهایت به سوپر لیگ صعود کنیم.

*مشکل اصلی تیم ملی عدم هماهنگی و تدارکات مناسب بود

این کارشناس بسکتبال درباره نتایج تیم ملی بسکتبال در پنجره دوم انتخابی کاپ آسیا گفت: مشکل اصلی تیم ملی عدم هماهنگی بود؛ بازیکنان زمان کوتاهی در تمرینات تیم‌ملی بودند و باعث شد لطمه ببیند. سوریه مدت‌ها در روسیه اردو زده بود و بازی‌های تدارکاتی خوبی را هم انجام داده بود همین باعث شد با آمادگی خوبی گام به رقابت‌ها بگذارد در حالی که ما تدارکات مناسبی نداشتیم که در روند مسابقات تأثیرگذار بود.

ارمغانی تصریح کرد: حدادی و صمد بازیکنان موثری هستند و غیبت آنها خلأ بزرگی برای تیم ملی بود؛ شاید اگر ده بار دیگر هم با سوریه بازی کنیم به راحتی آنها را شکست خواهیم داد. مشکلات بسکتبال یکی دو روزه حل نخواهد شد؛ سازمان‌هایی که با ورزش و بسکتبال سر و کار کارند باید در بحث استعدادیابی سرمایه‌گذاری کنند اگر این روند ادامه پیدا کند مشکلات بیشتر هم خواهد شد.

*بسکتبال ما نباید وابسته به ستاره‌هایی مانند حدادی و صمد باشد

وی افزود: بازیکنانی مانند حدادی، نیکخواه بهرامی و کامرانی هر چند دهه یک بار کشف و نمایان می‌شوند که بر اساس اتفاق هم بوده است نه برنامه‌ریزی. در زمان غضنفری برنامه‌های خوبی پیاده می‌شد که نتیجه آن را هم می‌دیدیم، اما الان خبری از استعدادیابی گسترده در سطح کشور نیست.

کارشناس بسکتبال گفت: بسکتبال ما نباید زیاد وابسته به ستاره‌هایی مانند حدادی و صمد باشد؛ بازیکنانی که سالیان سال برای بسکتبال زحمت کشیده‌اند، اما این مسابقات نشان داد با غیبت آنها تیم ملی با مشکل مواجه خواهد شد. اگر مسیر را اصلاح نکنیم همین مشکل وجود خواهد داشت؛ باید با برنامه‌ریزی حرکت کنیم و اگر استعدادیابی خوبی انجام شود می‌توانیم در ۵ یا ١٠ سال آینده مجدداً نتایج خوبی کسب کنیم.

*بازیکنان و مسئولان فدراسیون باید به خودشان بیایند

ارمغانی درباره عدم دعوت از ارسلان کاظمی به تیم ملی نیز عنوان کرد: ارسلان بازیکن توانمند و خوبی است، اما حتی اگر او هم بود نمی‌توانست خلأ عدم حضور صمد را پر کند و این غیبت احساس شد. ارسلان بازیکن توانمندی است و حق او حضور در تیم ملی است، اما در این مسابقات غیبت حدادی و صمد کاملاً احساس شد.

وی خاطرنشان کرد: با وجود شکست به سوریه همچنان شانس بزرگی برای حضور در مرحله نهایی کاپ آسیا داریم، اما این شکست زنگ خطر را برای بسکتبال ایران به صدا درآورد. بازیکنان و مسئولان فدراسیون باید به خودشان بیایند و اردوها و تدارکات بیشتری برای تیم ملی فراهم کنند تا تیم به شکل بهتری برای مسابقات آتی آماده شود و بتوانیم در المپیک نتایج قابل قبولی کسب کنیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *