نیاز جدی خوزستان برای حل مشکل آبگرفتگی چیست؟

11:30 - 13 آذر 1399
کد خبر: ۶۸۰۲۲۶
پس از گذشت چند روز از سیل خوزستان مردم اهواز و بندر امام خمینی (ره) با وجود کمک سپاه خوزستان و جمعیت هلال‌احمر همچنان با مشکلات آبگرفتگی دست و پنجه نرم می‌کنند.

_ روزنامه وطن‌امروز نوشت: با گذشت ۴ روز از سیل خوزستان، هنوز بسیاری از خانواده‌ها درگیر آبگرفتگی هستند و مشکلات مردم اهواز و بندر امام خمینی ادامه دارد. در پی بارش‌های اخیر در خوزستان، بندر امام خمینی در محاصره آب قرار گرفته و اهالی آن با قایق‌های محلی که به آن بلم گفته می‌شود جابه‌جا می‌شوند و به انجام کار‌های ضروری خود می‌پردازند. در این بین نیرو‌های واکنش سریع جمعیت هلال‌احمر خوزستان ۴ شبانه روز است که در این شهر مستقر شده و در حال امدادرسانی به مردم ماهشهر هستند. توزیع بسته‌های غذایی ۷۲ ساعته، موکت، پتو، چراغ والور، نایلون‌های پوششی و چادر از جمله اقلامی است که امدادگران برای کمک‌رسانی به همنوعان خوزستانی به همراه خود دارند.  

علی خدادادی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان گفت: به دنبال بارش‌های پی در پی در استان خوزستان بیش از ۱۵ شهر استان متاثر شدند که متاسفانه شهر‌های اهواز و بندر امام بیشترین تاثیر را از بارندگی‌های اخیر داشتند. 

ورود سپاه خوزستان برای تخلیه آب از شهر بندر امام‌خمینی

با وجود مشکلات فراوان سیل‌زدگان خوزستان، گروه‌های جهادی به مناطق سیل‌زده اعزام شده‌اند و سپاه خوزستان نیز برای تخلیه آب از بندر امام خمینی دست به کار شده است. سردار حسن شاهوارپور، فرمانده سپاه خوزستان در بندر امام خمینی (ره) اظهار داشت: آبگرفتگی شهر بندر امام خمینی (ره) وضعیت غیرمعمول و اضطراری است و آبگرفتگی به گونه‌ای بوده که خانه‌های مردم را آب گرفته است. وی افزود: سپاه و گروه‌های جهادی بسیج در ساعات اولیه وارد منطقه شدند و یک بخشی از کار، امدادرسانی به مردمی بود که خانه‌های‌شان را آب گرفته بود. بعضی از خانه‌ها تخلیه شده و ساکنان آن‌ها به مناطق امن منتقل شدند. فرمانده سپاه حضرت، ولی عصر (عج) خوزستان بیان کرد: کار دیگری که گروه‌های جهادی و بسیج انجام دادند، تهیه و پخش غذای گرم بین مردم و تامین نیاز‌های اولیه برای کسانی بود که منازل خود را تخلیه نکرده بودند. سردار شاهوارپور اظهار کرد: اقدام مهمی که سپاه استان خوزستان انجام داده، نصب تعداد زیادی پمپ‌های تخلیه آب در نقاط مختلف شهر بوده که بخشی از این پمپ‌ها توسط پتروشیمی‌ها و آب و فاضلاب استان خوزستان تامین شده بود. هم‌اکنون در حال تخلیه آب شهر بندر امام خمینی هستیم؛ بخشی از آب شهر تخلیه شده است. فرمانده سپاه حضرت، ولی عصر خوزستان افزود: سپاه در بندر امام خمینی تا رفع کامل مشکلات آبگرفتگی منازل و معابر مستقر خواهد بود. هواشناسی بارندگی با سطح پایین برای روز‌های آتی پیش‌بینی کرده است، بنابراین سپاه با تجهیزات در منطقه حضور فعال خواهد داشت.

شهردار اهواز: شرمنده مردم هستیم

شهردار اهواز گفت: ما شرمنده مردم مناطقی که دچار آبگرفتگی شدند، هستیم و از آن‌ها عذرخواهی می‌کنم. موسی شاعری افزود: ما به هیچ عنوان نگفتیم مشکلی وجود ندارد و همه مناطق بهبود یافته‌اند، اما می‌توانیم بگوییم در مرکز شهر و منطقه خیابان ادهم، سخیریه، شهرک دانشگاه یا اکثر مناطق در شرق اهواز مشکلات مرتفع نشده است؟ شهردار اهواز گفت: همان‌طور که قبلا نیز گفته‌ایم ما به اندازه امکانات و بودجه و حتی بیش از آن کار کرده‌ایم و برای تکمیل کار نیاز جدی به کمک‌های دولتی است.  

 

 


برچسب ها: خوزستان آبگرفتگی

ناشناس
|
-
|
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
0
0
30 سااااااااااال از پایان جنگ گذشته تازه دوستان یادشون افتاده که مشکل خوزستان رو حل کنن. البته فقط در شعار...نه در عمل
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *