تحقق سند چشم انداز پلیس در گرو هوشمند سازی / هوشمند سازی ضرورتی اجتناب ناپذیر

11:22 - 16 آذر 1399
کد خبر: ۶۸۰۹۸۳
رییس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه امروز هوشمند سازی پلیس و استفاده از حوزه فناوری از ضروریات نیروی انتظامی است، تاکید کرد:هوشمند سازی پلیس ضرورتی اجتناب ناپذیر و موجب اشراف بر مأموریت ها، تسریع در خدمات دهی و کاهش هزینه‌ها خواهد شد.

- سردار مهدی معصوم بیگی  در اختتامیه کارگاه آموزشی سامانه‌های انتظامی پلیس پیشگیری ناجا که برای حدود ۵۰۰ نفر از مدیران و کاربران این حوزه در سراسر کشور به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در سند چشم انداز پلیس مولفه‌های مهمی وجود دارد که محقق شدن آن بستگی به این دارد که حوزه فناوری را جدی بگیریم و هوشمند سازی پلیس که از سوی فرمانده ناجا به عنوان اولویت در نیروی انتظامی مطرح شده است، به جد پیگیری کنیم.

وی بخشی از مولفه‌ها در سند چشم انداز پلیس را توانا در تولید علوم پلیسی، برخورداری از سامانه جامع، بهره مندی از دانش و فناوری، پویا و کارآمد، تامین کننده امنیت اجتماعی، نوآور و مظهر اقتدار عزت و رحمت برشمرد و افزود: محقق شدن این‌ها در گرو استفاده از فناوری و هوشمند سازی پلیس است.

رییس پلیس پیشگیری ناجا ادامه داد: هوشمند سازی و استفاده از فناوری‌های نوین پلیس از ضرورت‌های اجتناب ناپذیر می‌باشد و باید با سرعت آن را پیگیری و محقق کرد و بسترها، تجهیزات، تکنولوژی مربوط به آموزش، فرهنگ استفاده از فناوری و ... را در حوزه پلیس پیشگیری، با تمرکز بر کلانتری و پاسگاه‌ها تکمیل و عملیاتی کنیم.

این مقام ارشد انتظامی ناجا توجه به ابعاد نرم افزاری در فناوری، توجه به اقدامات ایجابی و سلبی، نظارت پلیس در انضباط اجتماعی و جنبه‌های مراقبتی از شهروندان، تعامل پلیس با نهاد‌ها و سازمان ها‌ی دولتی و مرتبط در تولید و حفظ امنیت را از ماموریت پلیس برشمرد و افزود: با استفاده از بستر‌های فناوری و هوشمند سازی پلیس می‌توانیم بگوئیم پلیسی مقتدر و مشرف بر مأموریت داریم.

سردار معصوم بیگی بیان کرد: الزام و پیش نیاز امنیت و اقتدار، بی تردید در حوزه فناوری و هوشمند سازی است؛ اگر بخواهیم از سطح امنیت عمومی مراقبت شود و مستمرا بر ماموریت‌ها نظارت داشته باشیم باید حوزه فناوری و هوشمند سازی را تقویت کنیم.

وی به کارگیری فناوری‌های نوین و تکنولوژی روز در جریان ماموریت‌ها را مهم و ضروری دانست و اظهار داشت: بهره گیری از تکنولوژی‌های بروز در پیشبرد ماموریت‌ها و موفقیت‌های سازمانی بسیار حائز اهمیت است؛ سرعت و صحت عمل در کنار دقت در انجام وظایف با بهره گیری از فناوری‌های به روز و بهره مندی از تکنولوژی‌های نوین موجب جلب اعتماد عمومی و ارتقای سرمایه‌های اجتماعی ناجا می‌شود.

رییس پلیس پیشگیری ناجا گفت: وظیفه مدیران است که فرهنگ استفاده از فناوری را تقویت و بر استفاده از سامانه‌ها و زیرسامانه‌هایی که عملیاتی گردیده و خواهد شد، نظارت لازم را داشته باشند. شایان ذکر است در این کارگاه آموزشی نحوه استفاده و کارکرد تعدادی از سامانه‌ها و زیر سامانه‌هایی که در پلیس پیشگیری در مرحله نهایی شدن است آموزش داده شد. 

انتهای پیام/ 


برچسب ها: پلیس ناجا

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *